Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-01@18:06:33 GMT

شهری در کارولینای شمالی در محاصره سیلاب

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۶۵۷۵

به گزارش وانانیوز، 

بنابر گزارش‌ها این شهر با جمعیتی حدود ۱۲۰ هزار نفر تبدیل به یک جزیره شده و تمام جاده‌های منتهی به آن زیر آب فرو رفته است.

۴۰۰ نفر در پی این سیل نجات داده شده‌ و برق بیشتر خانه‌ها قطع شده‌ است. تاکنون مرگ دو نفر - یک مادر و نوزاد هفت ماهه‌اش- در این شهر تایید شده است.

نیروهای امدادی در کارولینای شمالی در نظر دارند از راه هوا به ساکنان شهر غذا و آب برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این سیل ناشی از طوفان فلورانس بود که در سواحل شرقی آمریکا را در نوردید و ۱۷ کشته برجا گذاشت.

سازمان ملی هواشناسی آمریکا پیش‌بینی کرده که دست‌کم دو روز دیگر سیل ادامه خواهد داشت.

این نگرانی وجود دارد که بالا آمدن آب رودخانه‌ها در ایالت‌های کارولینای شمالی و جنوبی هزاران خانه را زیر آب ببرد.

با آغاز طوفان فلورانس در هفته گذشته در مجموع حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از ساکنان ایالت‌ها کارولینای جنوبی و شمالی و ویرجینیا دستور تخلیه فوری دریافت کردند تا مناطق ساحلی و آب‌گیر را سریعا ترک کنند.

بنابر گزارش بی بی سی، قدرت طوفان فلورانس پیش‌تر درجه ۴ ارزیابی شده بود. شدت این طوفان‌ها از یک تا پنج درجه‌بندی می شود که پنج قوی‌ترین است. گزارش شده که از شدت این طوفان در روزهای پیش کاسته شده است.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: آمریکا سیلاب کارولینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان

به گزارش «تابناک»، داود میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت گرد و غبار در خوزستان اظهار کرد: با توجه به گزارش‌هایی که از هواشناسی خوزستان ارائه شده است، جریان همرفتی و طوفان ناگهانی در شهر نجف عراق رخ داده است، بنابراین منشأ گرد و غبار امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در خوزستان از سوی کشور عراق است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، جریان باد از سوی جنوب استان خوزستان در اواسط امروز رخ خواهد داد و پس از وقوع این جریان، شاهد بهبود شرایط گرد و غبار در اهواز و دیگر شهرهای درگیر خواهیم بود.

دبیرکارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان با اشاره به غیرحضوری شدن نوبت صبح مدارس در چند شهر استان خوزستان گفت: با توجه به اینکه هواشناسی هنوز گزارش متقنی مبنی بر تداوم این شرایط نداده است، اگر این شرایط ادامه پیدا کند حتما غیرحضوری شدن مدارس در نوبت بعد از ظهر را زودتر اعلام خواهیم کرد.

وی در خصوص اعلام دیرهنگام غیرحضوری شدن فعالیت مدارس و دو ساعت تاخیر آغاز کار ادارات و اطلاع‌رسانی این موضوع بعد از ساعت ۷ صبح، بیان کرد: با توجه به اینکه شرایط ناگهانی رخ داد، انجام پیش‌بینی‌ها بسیار سخت بود. دیشب تا پاسی از شب در حال هماهنگی بودیم و تصمیم‌گیری برای غیرحضوری شدن مدارس در نوبت صبح یا بعد از ظهر، تا صبح طول کشید و در نهایت صبح اعلام شد.

میرشکار گفت: سعی می‌شود با هماهنگی، این ایراد را برطرف کنیم و از این به بعد با هماهنگی بیشتر، نتیجه تصمیم‌گیری‌ها به موقع اعلام شود تا چنین شرایطی رخ ندهد.

دیگر خبرها

  • علی‌اکبر طوفان‌پناه به کما رفت
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • تیراندازی هنگام اجرای حکم جلب/ ۴ پلیس کشته شدند
  • تیراندازی در کارولینای آمریکا؛ / سه پلیس جان باختند
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت