Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@13:31:21 GMT

خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی از عدم اجرای پارک حاشیه ای

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۶۸۲۳

خسارت ۳۵۰ میلیارد تومانی از عدم اجرای پارک حاشیه ای

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان از محل عدم اجرای پارک حاشیه ای خسارت دیده ایم.

 

 

به گزارش خبرنگار شهری شبستان، «محمد علیخانی» رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری امروز گفت: اولویت ها و سیاست های کمیسیون را مشخص کرده ایم و هر معاونی که در حوزه حمل و نقل حضور دارد بر مبنای این سیاست ها باید کار خود را پیش ببرد اما متاسفانه در برخی زمینه ها این هماهنگی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دغدغه ها و سیاست های کمیسیون عمران و حمل و نقل در حوزه اجرا آنگونه که باید پیگیری و اجرا نمی شود، گفت: 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت از محل بانک شهر و با پیگیری هایی که انجام دادیم، محقق شد در حالی که 1300 میلیارد تومان اوراق مشارکت تعیین تکلیف نشده است و تا پایان شهریور نیز مهلت آن به اتمام می رسد و در شرایطی که شهرداری با بحران مالی مواجه است نباید این فرصت و ظرفیت را از دست بدهیم بنابراین باید تمام تلاش خود را برای محقق شدن این میزان اوراق انجام دهیم.

 

علیخانی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک بین کمیسیون های برنامه و بودجه و عمران و حمل و نقل گفت: در لایحه ای که شهرداری پیشنهاد داده بود هزینه سرویس مدارس استثنایی به صورت رایگان بود در حالی که 12 میلیارد تومان اعتبار برای تحقق آن نیاز است در حالی که بودجه ای که امسال به این موضوع اختصاص یافته شش و نیم میلیارد تومان است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: کلیت شورا با رایگان شدن سرویس مدارس استثنایی موافق است اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که این خدمات از سوی بخش خصوصی ارایه می شود و بخش خصوصی در قبال ارایه خدمات پول می خواهد و این مشکل را باید در شورا حل کنیم که در جلسه روز سه شنبه شورا در این خصوص رای گیری خواهد شد.

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص پرداخت عوارض در بزرگراه ها گفت: این موضوع در حد ایده مطرح شده است و هنوز طرح و لایحه ای در شورا و یا از سوی شهرداری مطرح نشده است.

 

علیخانی توضیح داد: این ایده با توجه به مشکلات ایجاد شده در تکمیل پروژه های نیمه تمام مطرح شده بود اما هنوز طرحی در این زمینه ارایه نشده است و می توان به عنوان یک الگو در شهر به آن فکر کرد.

 

وی درباره پرداخت عوارض محدوده زوج و فرد گفت: عوارضی که تعیین کرده ایم فقط به محدوده طرح ترافیک می شود و اگر شهروندان وارد محدوده زوج و فرد شوند مشمول جریمه می شوند.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: همان مصوبه قدیم که افراد دارای طرح ترافیک می توانستند در محدوده طرح و محدوده زوج و فرد تردد کنند، درست بود چرا که نمی توانیم این دو را از هم تفکیک کنیم.

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: در طرح جدید ترافیک فردی که طرح ترافیک دارد نمی تواند وارد محدوده زوج و فرد شود و مشمول جریمه می شود از طرفی شهرداری نیز نمی تواند بابت ورود به زوج و فرد عوارضی دریافت کند. اگر تصمیم گیری در این زمینه بر عهده شورا یا شهرداری گذاشته می شد شاهد بروز این تناقضات نبودیم.

 

علیخانی درباره اختصاص 180 میلیارد ریال برای خرید موتورسیکلت برقی و دوچرخه خبر داد و گفت: دوچرخه های جدید از این محل خریداری شده اما طرح دوچرخه موفق نبوده چرا که در میان شهروندان جا نیفتاده است و پلیس نیز از نظر ایمنی و فراهم نبودن زیرساخت ها ایراداتی به اجرای این طرح گرفته است.

 

علیخانی با بیان اینکه طرح دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل و پاک در کمیسیون مطرح نشده است، گفت: قبل از اجرای اینگونه طرح ها باید هماهنگی ها و مطالعاتی درباره اجرای آن انجام می شد و ما از نحوه اجرای آن بی اطلاع هستیم.

 

علیخانی درباره تاثیر تحریم ها بر توسعه مترو گفت: سیگنالینگ خطوط 6 و 7 مترو خریداری شده است، از طرفی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در تولید سیگنالینگ خودکفا شده ایم و شرکتی در داخل کشور در حال تولید آن است و فقط برخی تجهیزات مترو باید از طریق ارز دولتی انجام شود.

 

علیخانی در ادامه با بیان اینکه پارک های حاشیه ای می تواند به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری ها مطرح شود، گفت: در یک سالی که گذشت نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و 350 میلیارد تومان از محل عدم اجرای پارک حاشیه ای خسارت دیده ایم.

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه درباره تاکسی های اینترنتی گفت: سالهاست این نوع تاکسی ها در کشور فعالیت می کنند بدون اینکه ضوابطی برای فعالیت آنها پیش بینی شده باشد.

 

علیخانی با اشاره به تدوین آیین نامه تاکسی های اینترنتی در وزارت کشور گفت: وزارت کشور در حال تدوین آیین نامه تاکسی های اینترنتی است چرا که تایید صلاحیت رانندگان استفاده از خودروهای فرسوده و آلاینده از جمله مشکلاتی است که در نبود ضوابط و آیین نامه در اجرای این طرح مشهود است.

 

وی با بیان اینکه تاکسی های اینترنتی در گذشته به دلیل عدم وجود آیین نامه و ضوابط از معاونت فناوری اطلاعات ریاست جمهوری مجوز می گرفتند، گفت: با توجه به اینکه مجوز خود را از این نهاد می گرفتند دیگر خود را ملزم به رعایت قوانین سازمان تاکسیرانی نمی دانستند.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری محرم شیرخوارگان خبرگزاری شبستان تعزیه خوانی اردبیل دفاع مقدس شهید گمنام پارک حاشیه ای محمد علیخانی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان گفت: کم‌کاری‌ها و معطلی‌ها در انجام تعهدات سبب شده است تا شهرداری گرگان تاکنون متحمل خسارت ۲۰۰ میلیاردتومانی در تعدیل پروژه شهربازی مدرن شود که بخش اصلی این خسران ناشی از بی‌برنامگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، محمدرضا عجم، در دویست‌وپنجمین جلسه فوق‌العاده شورای شهر گرگان اظهار کرد: بی‌برنامگی شهرداری در پروژه شهربازی گرگان سبب تحمیل خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی به شهرداری گرگان شده است.

وی افزود: مردم چقدر این بی برنامگی‌ها را تحمل کنند، تاکنون در چند نوبت وعده اتمام و بهره‌برداری از این پروژه به شهروندان داده شده که هیچ‌یک به سرانجام نرسیده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر گرگان با اشاره به ضرورت ترسیم منابع پایدار درآمدی برای شهرداری گرگان گفت: حدود ۷۰ درصد درآمدهای شهرداری از محل صدور پروانه و جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ تأمین می‌شود که باید در این خصوص چاره‌اندیشی کنیم.

عجم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بخشی از خلف وعده‌های مدیران شهرداری افزود: چند ماه قبل وعده راه‌اندازی اتوبوس دوطبقه گردشگری داده شد که ابتدا قرار بود در بیست‌ودوم بهمن شاهد تحویل و آغاز به کار این اتوبوس باشیم، سپس به عید نوروز موکول شد و هنوز هم این اتوبوس تحویل داده نشده است.

وی با بیان اینکه از چند ماه قبل، وعده بهسازی و مرمت قلعه خندان داده شد، اضافه کرد: خیلی از شهروندان در انتظار بودند تا این بنای ارزشمند شهری ساماندهی و مورد استفاده گردشگران و بومیان قرار بگیرد که این امر هم محقق نشد.

عضو شورای شهر گرگان گفت: قرار بر کف‌سازی و دیواره‌سازی در بافت تاریخی و قدیم شهر گرگان بود که تاکنون از زمان پایان این فرآیند خبری نیست.

عجم خاطرنشان کرد: نبود برنامه به شهر آسیب زده است، مسئله محوری و برنامه محوری در مدیریت شهری به چشم می‌خورد.

کد خبر 748569

دیگر خبرها

  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • کم‌کاری‌ شهرداری موجب خسارت ۲۰۰ میلیاردی در پروژه شهربازی شد
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور