Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) با حضور حجت الاسلام و حسین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) برگزار شد.

 


به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد ارتش، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت امام حسین(ع) با حضور حجت الاسلام و حسین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس آجا) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم حجت الاسلام  صنعت پور با اشاره به برخی از ریشه های نهضت حسینی و قیام عاشورا گفت: نشانه ایمان واقعی، عشق به خدای تعالی است (والذین آمنوا اشد حبا لله) و کربلا میدان عشق بازی سالار شهیدان و اصحابش بود که همه هستی خود را با خدای تعالی معامله کردند.


وی در ادامه افزود: از دیدگاه اهل معرفت، جهاد اکبر، عرصه جنگ عقل و عشق است که در این میدان امام حسین (ع) و یارانش پیروز شده و عاشقانه جان باختند که هیچ گاه این منطق عشق الهی از منظر مادی قابل تحلیل نیست.


حجت الاسلام  صنعت پور همچنین تصریح کرد: در روایات کمتر از کلمه عشق سخن آمده لکن امیرالمومنین (علیه السلام) بیست و پنج سال قبل از وقوع عاشورا، سرزمین کربلا را «مصارع عشاق الشهداء» نامید.


رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش همچنین با بیان این نکته که یاران حسین بن علی (علیه السلام) با دلهایی سرشار از محبت خدای تعالی و معصومین (علیهم السلام)، در راه دین خدا جان دادند؛ گفت: دلدادگان به دنیا از قافله حسین (علیه السلام) جا ماندند و این خطر می تواند امروز نیز تکرار گردد.

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه محرم محرم شیرخوارگان حسینی عزاداری امام حسین ع عزاداری محرم دفاع مقدس بیرجند عزاداری روزنامه های ورزشی فوتبال ایران سوگواری عزاداری محرم ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۷۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد مقدس، سید محمد صادق احمدی نیک اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای آرامستان بهشت رضا علیه السلام با اجرای برنامه‌های فرهنگی مذهبی از جمله قرائت قرآن، نماز جماعت و برپایی سفره افطاری ساده، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، ایجاد غرفه کودک و... برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد افزود: این مراسم همچون سال‌های گذشته در شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۰:۳۰ در جوار گلزار شهدای این آرامستان با همکاری فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم با حضور خانواده معظم و گرانقدر شهدا و رهروان راه ولایت و جمعی از مدیران و مسوولان ارشد شهری برگزار خواهد شد.

احمدی نیک ادامه داد: در این مراسم سخنرانانی از جمله حجت الاسلام سید حسین راجی به بیان ایراداتی در ارتباط با لزوم شب زنده داری و احیای این شب‌های عزیز می‌پردازند.

مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: همچنین مراسم تلاوت زیارت عاشورا ؛ دعای جوشن کبیر و مداحی نیز با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، حاج رضا نظامی، کربلایی سعید مقدم و کربلای سید حسن شجاعی برگزار می‌شود.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با سازمان محترم اتوبوسرانی، از چند پایانه مختلف سرویس رفت و برگشت به آرامستان بهشت رضا علیه السلام تدارک دیده شده است.

دیگر خبرها

  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • برنامه مراسم معنوی احیای شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برنامه مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر و عزاداری شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) در دانشگاه تهران
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری جشن ولادت امام حسن علیه السلام همراه با افطاری خاص
  • برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی، فردا در لنگرود
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان +فیلم
  • برگزاری جشن فرشته‌های روزه اولی اراک
  • تشییع حاجیه خانم صغری کدخدا معروف مادر شهیدان علی و حسین رحیمی