Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@13:07:20 GMT

دستگیری باند هک و سرقت از حساب‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۷۰۵۱

دستگیری باند هک و سرقت از حساب‌های بانکی

به گزارش جهان نيوز، سرهنگ کیوان ظهیری با اعلام خبر دستگیری اعضای یک باند هک حساب‌های بانکی که با استفاده از کارت‌های عابربانک معتادان و کارتهای هدیه اقدام به برداشت از حساب قربانیان خود می‌کردند اظهار کرد: در تماس یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارشی از اقدامات مشکوک دو نفر در مقابل یکی از عابربانک‌های شعب یک بانک در خیابان ملاصدرا اعلام شد که به دنبال اعلام این گزارش ماموران گشت کلانتری 145 ونک به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل آنها مشاهده کردند دو نفر با تعداد زیادی کارت هدیه در دستشان در حال دریافت وجه از عابر بانک هستند و زمانی که قصد بررسی ماجرا و پرس و جو از آنها را داشتند این دو با مقاومت در مقابل ماموران قصد فرار از دست آنها را داشتند که با هوشیاری همکاران ما دستگیر می‌شوند.

ظهیری با بیان اینکه پس از بررسی محل ماموران موفق شدند سردسته این باند را در حالیکه در شعاع 100 متری در خودرو پرشیا نشسته و مشغول زاغ‌زنی بود دستگیر کنند افزود: پس از دستگیری این افراد تعداد 35 کارت هدیه، 8 کارت بانکی، دستگاه پول‌شمار و یک دستگاه لپ‌تاب به دست آمد و پس از انتقال این متهمان ضمن اعتراف به هک حساب‌های بانکی، شیوه و شگرد خود را تشریح کردند.

وی گفت: در اعترافات این افراد مشخص شد عباس، سردسته این باند با استفاده از شماره تلفن افراد متمول که دارای اکانت در حساب گوگل بوده و از طریق فضای سایبری عملیات‌های بانکیخود را انجام می‌دادند توانسته بود به اطلاعات سجلی و اطلاعات بانکی این افراد دسترسی پیدا کرده و حساب‌های آنها را به حساب‌های دیگر منتقل کند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: اعضای این باند مبالغ کسر شده از حساب قربانیان خود را به کارت‌های بانکی معتادانی که این کارت‌ها را با قیمت حدود 500 تا 600 هزار تومان در اختیارشان قرار داده بودند منتقل می‌کردند و یا با شناسایی معتادان خیابانی با سوء استفاده از اطلاعات سجلی آنها برای آنها حساب بانکی باز کرده و این مبالغ را به حساب آ«ها منتقل می‌کردند.

ظهیری ادامه داد: علاوه بر این اعضای این باند پس از انتقال وجوه به سرقت رفته، اقدام به خرید کارت‌های هدیه 500 هزار تومانی کرده و با همکاری دیگر اعضای این باند نسبت به نقد کردن پول‌های موجود در این حساب‌ها اقدام می‌کردند.

وی با اشاره به دستگیری دو تن دیگر از اعضای این گروه گفت: در بررسی این پرونده فردی به نام علی خروس و یکی از همدستانش که ساکن شهرهای حومه تهران بودند نیز دستگیر شدند و تا این لحظه اعضای این باند به سرقت حساب‌های بانکی به میزان 300 میلیون تومان اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در پایان درخصوص نحوه آشنایی اعضای این باند گفت: بر اساس اظهارات اعضای باند مذکور، این افراد در یکی از شهرهای حومه پایتخت با سرکرده این باند آشنا شده و وی به آنها پیشنهاد داده بود تا نسبت به شناسایی معتادان، افتتاح حساب و برداشت پول از کارت‌های بانکی با وی مشارکت داشته باشند و سرکرده باند نیز وظیفه هک حساب‌های بانکی را عهده‌دار بود.

به گفته ظهیری دو متهم دستگیر شده در این پرونده با پوشاندن دوربین‌های دستگاه‌های عابربانک اقدام به برداشت از حساب‌های بانکی کرده و در حال حاضر این پرونده برای بررسی‌های تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی است.

منبع: تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند

وقف، نگه­داشتن و حبس کردن عین مال و جلوگیری از انتقال آن به دیگری، به‌وسیله‌ی یکی از عقود و قرار دادن منافع آن در جهتی­ که واقف آن را مشخص کرده است. مال وقف‌شده ویژگی‌هایی دارد، که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- از اعیان باشد. (نه از منافع یا دیون)

- در ملکیت وقف‌کننده باشد.

- دارای منفعت حلال باشد. (برخلاف آلات قمار)

- منفعت آن، متعلق به حق غیر که مانع از تصرف است، نباشد؛ بنابراین واقف نمی­‌تواند ملکی را که رهن داده، وقف نماید.

- اصل مال، با استفاده از منافع آن، تمام نشده و به مقدار قابل توجهی باقی بماند؛ بنابراین وقف خوردنی و آشامیدنی، یا گُل برای بوییدن صحیح نیست.

- قابلیت ملکیت داشته باشد؛ بنابراین وقف شراب یا خوک صحیح نیست.

- قابل تحویل باشد؛ لذا وقف حیوان فراری که امکان تحویل آن نیست، صحیح نیست.

- برای منفعت حرام وقف نشده باشد؛ بنابراین وقف مکانی برای فروش شراب، یا برای استفاده­‌ی فِرَق ضالّه باطل است.

به گفته حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا عادل، معاون فرهنگی - اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، از آنجایی که در تعریف وقف آمده بود عین مال باقی بماند و از منافعش استفاده شود، مراجع عظام ابهاماتی پیرامون وقف پول داشتند. چون استفاده کردن از پول مساوی با خرج کردن است. مقدمه‌ای پیرامون وقف پول آماده شد و از دفتر رهبر انقلاب سوالی تحت عنوان استفتا پرسیده شد. حضرت آقا در پاسخ به استفتا جواز وقف پول را با توضیحات آن صادر کردند.

بنا به استفتا رهبر انقلاب اسلامی، «به نظر می‌رسد بقا مالیت پول، توجیه قابل قبولی برای صحت وقف آن است. والله العالم. در این مسأله نیاز به اطلاق نیست. زیرا وقف جزو عناوین امضا شده در شرع است و حکم تأسیسی نیست و شک نمی‌توان داشت آن کسانی که وقف را تأسیس و در طول زمان‌ها اجرا کرده‌اند، هدفشان این بوده که چیز ثابتی را بگذارند که عوائد آن صدقه جاریه باشد. بلی ممکن است در آن روزگار چیز ثابت، منحصر در عین بوده است، اما این موجب اختصاص حکم به عین نمی‌شود؛ چون غرض و هدف معلوم است و شارع مقدس همین را امضا فرموده است. والحمدلله»

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره روش‌های نوین وقف که سازمان اوقاف برای ترویج آن ورود کرده، گفت: در روش‌های نوین وقف، نیت‌هایی که در حوزه دانش بنیان‌ها صورت می‌گیرد، زیاد است. مثلاً می‌گوییم واقفان در حوزه دانش بنیان‌ها وقف پول کنند.

حجت‌الاسلام خاموشی ادامه داد: مردم باید بدانند که هر فردی می‌تواند بجای رقبه (زمین) حساب بانکی خود را وقف کند. یعنی حسابش را اعلام وقفیت کند. هر پولی هم به آن حساب آمد، حکم وقف دارد و سود پول را هزینه نیت واقف می‌کنیم.

پیش از این، نماینده ولی فقیه در نشست تخصصی بررسی نحوه مشارکت و هم افزایی برای تحقق سند توسعه وقف قرآنی گفته بود، از زمانی که استفتا پول و سهام را از محضر مقام معظم رهبری به عمل آوردیم، توانستیم حرکت خوبی را در این زمینه انجام دهیم. اخیراً هم به دنبال استفتا وقف سکو‌ها (پلتفرم‌ها) هستیم.  سازمان اوقاف می‌تواند با مولدسازی و رفتن به سمت به جریان انداختن پول‌های راکد، وقف را به سمت رفع نیاز‌های مردم ببرد و از جانب دیگر به سمت رعایت وقف برای کار‌های سودآور اتفاقات خوبی را رقم بزند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند