Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@23:46:47 GMT

۵۰۰ گل زلاتان زیر ذره بین آمار و ارقام

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۷۱۶۰

۵۰۰ گل زلاتان زیر ذره بین آمار و ارقام

زلاتان جدیدترین فوتبالیستی است که به رکورد ۵۰۰ گل حرفه ای می رسد.

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، زلاتان ابراهیموویچ ستاره سوئدی دنیای فوتبال، در جریان شکست ۵-۳ تیمش مقابل تورنتو موفق شد گل اول تیمش را به ثمر برساند، این گل که به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رسید، بدل به پانصدمین گل دوران حرفه ای او شد تا این لحظه خاص برای ستاره سوئدی، خاص تر هم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس نگاهی داریم به رکورد جدیدترین فوتبالیست ۵۰۰ گله دنیا.

ایبرا کارش را از مالمو آغاز کرد، او سال ۲۰۰۱ با ۵ میلیون پوند به آژاکس پیوست. بعد از ۳ فصل حضور در آژاکس با ۱۲ میلیون پوند به یوونتوس رفت تا دورانش را در ایتالیا آغاز کند. دو فصل در یوونتوس، سه فصل در اینتر و سپس انتقال ۵۶،۵ میلیون پوندی به بارسلونا، دورانی نه چندان جالب در نیوکمپ و سپس انتقال ۲۴ میلیون پوندی به میلان. او در سال ۲۰۱۲ با ۱۵،۷ میلیون پوند میلان را به مقصد پاریس ترک کرد و سپس بعد از ۴ سال پرفروغ در فرانسه، با قراردادی آزاد راهی یونایتد شد. ایبرا یک فصل در یونایتد درخشید و در اواسط فصل قبل، به آمریکا رفت.

زلاتان از زمان پیوستن به لس آنجلس گلکسی، در ۲۲ مسابقه موفق به زدن ۱۷ گل برای این تیم شده است. که میانگین ۰،۷۷ گل در هر بازی را نشان می دهد. این آمار پنجمین نرخ برتر از نظر گلزنی به ازای دقایق بازی در طی دوران ۲۱ ساله حضور ایبرا در سطح اول فوتبال حرفه ای است. بهترین آمار وی مربوط به فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۶ است که او در ۵۱ بازی ۵۰ گل زد. ۰،۹۸ گل در هر بازی.

در نمودار زیر آمار زلاتان را به تفکیک فصل مشاهده می کنید:

سه مورد از بهترین نرخ گلزنی به ازای دقایق بازی، در زمانی رقم خورد که او در پاریسن ژرمن حضور داشت. بدترینش نیز به فصل قبل باز می گردد، زمانی که ایبرا بعد از یک دوره شش ماهه دوری از میادین به یونایتد بازگشت ولی در هفت مسابقه فقط یک گل زد. که البته ۵ مورد از این بازی ها را از روی نیمکت آغاز کرد و در جریان بازی به زمین آمد.

از این تعداد گل، ۴۳۸ گل در عرصه باشگاهی به ثمر رسیده و ۶۲ گل نیز با پیراهن تیم ملی سوئد ثبت شده است. زلاتان در مجموع ۱۴ سال در تیم ملی سوئد حضور داشت و دو سال قبل بعد از یورو ۲۰۱۶ بود که برای همیشه از عرصه ملی خداحافظی کرد. او در طی بیش از یک دهه ۱۱۶ بار پیراهن زرد کشورش را به تن کرد. بهترین آمار گلزنی او در عرصه ملی، در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ رقم خورد که موفق به زدن ۱۱ گل در هر دو سال شد. البته در سال ۲۰۱۲ این تعداد گل  در ۱۱ مسابقه رقم خورد و در سال ۲۰۱۵، در ۱۰ مسابقه این تعداد گل را زد تا میانگین ۱،۱ گل را به ثبت برساند. ایبرا در سال ۲۰۱۶ در ۵ بازی ملی، موفق به زدن گلی نشد.

زلاتان در ۷۵۲ بازی باشگاهی به رکورد ۴۳۸ گل رسیده که از این تعداد مسابقه، ۵۳۹ بازی در لیگ های داخلی بود و او در لیگ های سوئد، هلند، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و اسپانیا ۳۳۶ گل زده است. آمار او در رقابت های قاره ای هم ۱۳۹ بازی و ۵۶ گل است.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بارسلونا زلاتان ابراهیموویچ قدس آنلاین لیگ برتر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکلاسیکوی قلابی: تکل، خطا، اعتراض و ...کات!

به گزارش ورزش سه از نبرد دو تیم پرمهره و قدرتمند سپاهان در چمن هوار ورزشگاه آزادی و جو فوق العاده ای که با حضور نزدیک به 50 هزار نفر برای یک بازی جذاب آماده شده بود و در هوایی که لذت فوتبال بازی کردن را دوچندان می کرد  یک نمایش گلادیاتورگونه با کلی اعتراض و درگیری و تکل  خشونت دیده شد و در واقع فوتبالی در کار نبود.

این بازی احتمالا از آن مسابقاتی است که شاید اگر جریان بازی را دقیق محاسبه کنند عدد حیرت انگیزی پیش روی آمارگران بازی های فوتبال باشگاهی قرار خواهد گرفت چرا که این فوتبال پر از خطا ، اعتراض و درگیری بود و بارها و بارها از جریان افتاد.

بیژن حیدری در این بازی 34 بار به نشانه خطا سوت زد؛ 20 تا علیه سپاهان و 14 بازی علبه پرسپولیس .او از کارت زردش زیاد استفاده نکرد اما دو تا قرمز داد  و بارها سعی داشت با لبخند یا حتی تشر بازیکنان را متقاعد  کند که تصمیماتش درست بوده است.حیدری هم با سوت های متعدد نقش پررنگی در تخریب جریان این بازی داشت چرا که به قصد مدیریت بازی از هیچ برخوردی نمی گذشت و سوت می زد.

با این وجود بیشتر از آنچه  تیم داوری مقصر باشد بازیکنان و کادر فنی دو تیم مقصر بودند که با آن یال و کوپال و آن توانمندی چنین فوتبالی ارائه کردند که  فقط دو شوت داخل چاچوب داشت ( سهم هر تیم یک شوت) و دروازه بان‌ها راحت ترین بازیکنان میدان بودند!این اتفاق در حالی رخ داد که شهریار مغانلو و رضا اسدی دو گلزن برتر لیگ در ترکیب سپاهان به میدان رفتند و این سوی میدان بازیکنانی مثل عالیشاه ، ترابی و اورونوف حاضر بودند که انگار تمام خلاقیت شان از آنها گرفته شده بود و خیلی سخت از دام مدافعان حریف آزاد می شدند.

سپاهان و پرسپولیس در فصول اخیر به لحاظ سبک بازی مالکانه و  پویا مبتنی بر متد پیشرفته فوتبال روز دنیا سطح خود را از سایر تیم های لیگ برتر جدا کرده اند اما در این مسابقه  انگار فوتبال از حافظه بازیکنان دور شده بود و تکل ، خشونت ، درگیری و اعتراض جایش را گرفته بود.

این مسابقه سال هاست به به الکلاسیکوی فوتبال ایران مشهور شده اما درر تاریخ الکلاسیکو کمتر مسابقه ای پیدا می کنید یا هرگز پیدا نخواهید کرد که 34 خطا داشته و فقط دو شوت به دروازه ها زده شده باشد.

واقعیت اینکه این فوتبال  با این همه ستاره درون زمین در شان دو تیم قدرتمند لیگ نبود و با اینکه می توان در آن رد پای بسیاری از جزئیات تاکتیکی را پیدا کرد اما تاکتیک‌ها بیشتر در جهت خنثی کردن حریف به کار گرفته شده بود و خبری از فوتبال کنش گرا نبود و  فقط واکنشی دنبال می شد.

محمد قراگزلو

دیگر خبرها

  • توخل: بازی رئال مهم است، این بازی را فراموش کردیم
  • رکورد ویژه جلالی در استقلال قطع شد
  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد
  • پرسپولیس و ثبت یک آمار تاریخی؛ دیوار تهران
  • حرف آخر استقلال: هفته پایانی باید با تماشاگر باشد
  • آمار خاص پرسپولیس برای پیشی گرفتن از استقلال
  • آمار ضعیف پرسپولیس مقابل مدعیان قهرمانی
  • زلاتان ابراهیموویچ: هنوز هم بهترین هستم؛ به خاطر بچه‌هایم تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتم
  • الکلاسیکوی قلابی: تکل، خطا، اعتراض و ...کات!
  • ستاره دورتموند در اروپا نظیر ندارد! (عکس)