Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد سید محمد میرسمیعی روز دوشنبه در نشست خبری آغاز هفته دفاع مقدس گفت: نقش آفرینی نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب و خلق حماسه 19 بهمن، دوران تثبیت انقلاب و مقابله با غائله هایی مانند مشکلات کردستان و دوران دفاع مقدس است.
وی اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش در آغازین روز شروع جنگ، در عملیات موسوم به 'انتقام'، بسیاری از پایگاه های دشمن بعثی را بمباران کرد و روز یکم مهر سال 59 با 140 فروند جنگنده به کلیه زیرساخت های نفتی، پالایشگاهی و اقتصادی دشمن حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشین پایگاه هوایی شهید بابایی عملیات موسوم به 'H3' را از دیگر عملیات موفق نیروی هوایی در 15 فروردین سال 60 عنوان کرد و افزود: در این عملیات 50تا 60 هواپیمای جنگنده دشمن در سه پایگاه دور از مرزهای ایران منهدم شد.
وی به نقش 'عباس دوران' در شکست طرح سیاسی رژیم بعث برای برگزاری کنفرانس اسلامی در بغداد اشاره کرد و افزود: این شهید نیروی هوایی با شجاعت خود نشان داد آسمان عراق امن نیست لذا محل این کنفرانس از عراق به کشور دیگری منتقل شد.
امیر میرسمیعی، انجام پروازهای شناسایی را از دیگر برنامه های نیروی هوایی ارتش در سال های دفاع مقدس برشمرد و افزود: خلبانان نیروی هوایی با انجام صدها سورتی پرواز عملیات شناسایی، اطلاعات مورد نیاز را برای طرح ریزی عملیات در اختیار سایر نیروهای مسلح قرار می دادند.
وی گفت: نیروی هوایی در کلیه عملیات دفاع مقدس، پشتیبانی عملیاتی و لجستیکی سایر نیروهای مسلح را بر عهده داشت که نمونه آن پشتیبانی هوایی در عملیات بیت المقدس با ساقط کردن 55 جنگنده عراق، انتقال 10 هزار مجروح به عقب و ریختن 200 تُن انواع مهمات بر روی دشمن بود.
جانشین پایگاه هوایی شهید بابایی به نقش نیروی هوایی در پشتیبانی نیروی دریایی اشاره کرد و افزود: این نیرو در عملیات 'مروارید' با همکاری نیروی دریایی ارتش، ضربه مهلکی به دشمن زد بطوری که نیروی دریایی رژیم بعث به کلی نابود شد.
وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی در اسکورت نفتکش ها و کشتی ها از بندر خارک تا دهانه خلیج فارس نیز توانست نقش موثری در مقابله با تحریم های ظالمانه و هدف قرار دادن کشتی های ایرانی توسط رژیم بعث داشته باشد.
امیر میر سمیعی به نقش نیروی هوایی در عملیات مرصاد نیز اشاره کرد و افزود: در این عملیات نیروی هوایی توانست در پشتیبانی از نیروهای سطحی، دشمن را زمینگیر کند.
شش روز پس از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، سوم مرداد سال 67 منافقین و ارتش عراق به تصور اینکه اوضاع داخلی ایران نابسامان است، عملیات مشترک خود را با هجوم از مسیر سرپل ذهاب و از جنوب گردنه پاتاق(نزدیکی سرپل ذهاب) آغاز و به طرف شهر کرند پیشروی کردند ولی نیروهای مسلح ایران در این عملیات با سد راه این گروهک تروریستی، ضربه مهلکی بر پیکر آنها وارد کردند.
وی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی با تقدیم 200 شهید و 50 جاوید الاثر در سال های دفاع مقدس برای ایران اقتدار رقم زد و امروز هم نیازمندی های خود را در حوزه نیروی انسانی از طریق راه اندازی دانشکده های پرواز در داخل تامین می کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز دانشکده های پرواز علاوه بر تربیت کادر مورد نیاز خود در داخل از دیگر کشورهای همسو با انقلاب نیز دانشجو می پذیرد.
جانشین پایگاه هوایی شهید بابایی اظهار داشت: در سال های پس از دفاع مقدس، نیروی هوایی در حمایت از فرزندان انقلابی ملت در سپاه قدس و مظلومین سوریه و همچنین در بحران های طبیعی و انتقال امکانات به مناطق آسیب دیده یا انتقال مجروحین نقش ویژه ای داشته است.
وی اضافه کرد: نیروی هوایی همچنین برنامه های تحقیقاتی خود و پروژه های ساخت انواع تسلیحات هوایی، پهبادها و جنگنده را دنبال می کند و در این راه موفقیت های بسیار خوبی داشته است.
نیروی هوایی یکی از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی است که در کنار نیروی زمینی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی، مسئولیت حفاظت از مرزهای هوایی و پشتیبانی نیروهای رزمی دیگر را بر عهده دارد.
همچنین معاون هماهنگ کننده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در این نشست به تشریح نقش این نیرو در سال های دفاع مقدس گفت: اگرچه راهبرد پدافند هوایی تا قبل از دفاع مقدس تنها دفاع از پایگاه های ارتش بود ولی با شروع جنگ، این راهبرد تغییر پیدا کرد.
سرهنگ ستاد محسن عباسی افزود: در سال های دفاع مقدس، دفاع از کلیه نقاط حساس، شهرها و نیروهای سطحی سایر نیروهای مسلح نیز در راهبرد دفاعی پدافند هوایی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: پدافند هوایی در سال های دفاع مقدس 24 هزار و 163 عملیات هوایی دشمن را ناکام کرد و در اسکورت سه هزار و 145 کشتی با همراهی نیروی هوایی مشارکت داشت.
معاون هماهنگ کننده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی افزود: پدافند هوایی در دوران دفاع مقدس با همکاری نیروی هوایی 600 هواپیما و 67 بالگرد دشمن را سرنگون کرد.
وی اظهار داشت: امروز انواع سامانه های راداری کشف، شناسایی و موشکی پدافند هوایی، کاملا بومی است و حتی تجهیزات قدیمی نیز به روز رسانی شده است.
عباسی گفت: حتی بسیاری از قطعات ریز سامانه ها در خود یگان ها تولید می شود و آنها را از حوزه صنعت خودکفا کرده است.
وی با اشاره به جایگاه منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری تحت پوشش این مرکز هستند، گفت: بیش از 70 درصد از توان صنعتی و فناوری های مهم کشور در این منطقه قرار دارد.
معاون هماهنگ کننده منطقه پدافند هوایی مرکزی شهید نصر اصفهانی گفت: توان پدافندی کلیه نیروهای مسلح تحت شبکه یکپارچه پدافندی کشور قرار دارد و امروز به واسطه این استحکام، آسمان ایران امن ترین آسمان منطقه شده است.
وی به برنامه های فرهنگی و دینی این منطقه در راستای تقویت روحیه ایثار و شهادت طلبی این نیروها اشاره کرد و گفت: در همین راستا امروز پیکر یک شهید تازه تفحص شده سال های دفاع مقدس سپاه، در منطقه پدافند هوایی شهید نصر و پایگاه شهید بابایی اصفهان تشییع شد.
قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در بهمن 1387 تشکیل شد.
پیش از این، پدافند هوایی بخشی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بود.
همچنین فرمانده چهارم رزمی و پشتیبانی عمومی هوانیروز اصفهان در این نشست گفت: امروز هوانیروز در بالاترین آمادگی رزمی قرار دارد.
امیر سرتیپ دوم خلبان ستاد علی عفیف افزود: این پایگاه در سوانح مختلف از جمله سانحه سقوط هواپیما در کوه دنا یا زلزله ها و امثال آن، ماموریت هایی به منظور پشتیبانی از سایر نیروهای امدادی داشته است.
وی با اشاره به همکاری این پایگاه هوانیروز با اورژانس کشور گفت: امسال پنج اورژانس هوایی، به هشت اورژانس هوایی قبل اضافه شد که از این پنج اورژانس، پشتیبانی بالگردی دو پایگاه بر عهده اصفهان است.
فرمانده چهارم رزمی و پشتیبانی عمومی هوانیروز اصفهان افزود: این پایگاه براساس قراردادی که با آتش نشانی بسته است در زمان آتش سوزی، در اطفای حریق حضور خواهد داشت.
وی با اشاره به توان رزمی هوانیروز گفت: امروز هوانیروز در تامین نیروی انسانی و بسیاری از تجهیزات خودکفاست و پروژه های متعددی به منظور ارتقای توان رزمی بالگردهای این نیرو در حال تحقیق و اجراست.
هوانیروز مخفف عبارت 'هواپیمایی نیروی زمینی' است که از زیرمجموعه‌های نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.
هوانیروز وظیفه جابه‌جایی و پشتیبانی نیروهای زمینی را بر عهده دارد.
هفته دفاع مقدس از روز 31 شهریور آغاز می شود و تا روز هفتم مهر ادامه دارد.
6027/7134
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت ارتش جمهوری اسلامی ایران زلزله شورای امنیت سازمان ملل کشتی نیروی انسانی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۷۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مدیر منطقه چهار شهرداری ارومیه گفت: عملیات اجرایی رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس در حال اجرا است.

کرم صفری افزود: با هدف توسعه و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی، رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه نشاط، پویایی و زیبایی از ویژگی‌های مثبت بصری محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: طرح‌های مختلف و اقدامات بعدی به منظور افزایش آسایش و رفاه شهروندان در حال اجراست.

دیگر خبرها

  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است