Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مراسم «آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران»، بیان کرد: امسال در آستانه سال تحصیلی جدید، پلیس راهور با تمام توان در کنار فرمانده انتظامی، عوامل پلیس پیشگیری، کلانتری و عوامل ستادی برای تسهیل ترافیک خدمت رسانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر همکاری نزدیک شهروندان، اولیای دانش‌آموزان و دستگاه‌های دولتی همزمان با مهرماه وجود نداشته باشد با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم که عوارض آن در افزایش میزان ترافیک مشهود می‌شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از شهروندان و اولیاء دانش‌آموزان خواست همزمان با بازگشایی مدارس از ابتدای مهر ماه برای جابجایی از سرویس مدارس و سرویس‌های عمومی، استفاده کرده و از پارک دوبله در کنار مدارس حتی برای کم ترین زمان ممکن نیز خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی مدارس، خط‌کشی مدارس، نصب تابلو و علائم راهنمایی و رانندگی از مواردی است که طی هفته‌های گذشته با همکاری شهرداری تهران انجام شده است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی پلیس راهور برای مدارس حاشیه‌ای شهر تهران در دو هفته اول مهرماه، تعدادی از پرسنل پلیس آموزش‌های لازم را دیده‌اند تا با همکاری اولیاء، دانش‌آموزان را تحویل گرفته و وارد مدرسه کنند.

مهماندار گفت: درمورد سرویس مدارس باید به کاهش ترافیک و آلودگی هوا و ایمنی دانش‌آموزان توجه شود، چنانچه سرویس مدارس در دنیا بالاترین استانداردها و کمترین خطر را برای دانش‌آموزان دارند. امیدواریم در سال‌های آتی سرویس مدارس استانداردهای لازم را برای حمل و جابجایی دانش‌آموزان داشته باشند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: انتظار می‌رود اولیاء دانش‌آموزان، فرزندانشان را به سرویس‌هایی بسپارند که دارای برچسب سرویس مدارس هستند و کنترل‌های لازم بر روی راننده‌ها صورت گرفته است و در واقع ایمنی دانش‌آموزان را تایید می‌کنند.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران نیز در آئین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس گفت: از تغییرات عمده ای که در حوزه ساماندهی سرویس مدارس صورت گرفته است، ابلاغ دستورالعمل اجرایی بود که در تیرماه به امضای وزیر کشور و وزیر آموزش و پرورش رسید تا به منظور اجرا به زیرمجموعه های مرتبط ابلاغ شود.

وی افزود: براساس این دستورالعمل، هماهنگی اجرای سرویس مدارس در شهر تهران بر عهده کارگروه ماده ۱۸ که متشکل از آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و نماینده شهرداری تهران است، قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اشاره به الزامات صدور سه مجوز گفت: براین اساس در مرحله اول شرکت های مجری سرویس مدارس در تهران باید طبق ضوابطی در دفاتر خدمات الکترونیک تاکسیرانی ثبت نام می کردند. در همین راستا، برمبنای اعلام فراخوان ۴۰۰ شرکت به عنوان متقاضی ارائه سرویس مدارس ثبت نام کردند و پس از صلاحیت سنجی مدارک آن ها صادر شد.

قنادان ادامه داد: دومین مجوز مربوط به رانندگان سرویس مدارس است که بر اساس کنترل سوابق، سلامت و ارائه آموزش ها انجام می شود که بر این اساس ۱۵ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده و در مراحل صلاحیت سنجی قرار دارند. از این تعداد دو هزار راننده جدید الورود محسوب می شوند که برای این افراد کلاس های ۴ ساعته آموزشی با محورهای قوانین رانندگی ویژه سرویس مدارس، اخلاق حرفه ای، روانشناسی کنترل خشم و ... برگزار شد.

به گفته قنادان سومین مجوز مربوط به نصب برچسب روی خودروهای سرویس مدارس است که برای هر خودرو منحصر به فرد است و با استفاده از کدهای درج شده بر روی آن قابلیت رهگیری از طریق سامانه موبایلی وجود دارد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به اینکه تمام خودروهای سرویس مدارس از نظر آلایندگی کنترل شده و معاینه فنی برای آن ها الزامی است، گفت: امسال خودروی پراید بالای ۱۰ سال از سرویس مدارس حذف شد تا گامی برای ارتقای خدمات ارائه شده در این زمینه برداشته شود.

قنادان تصریح کرد: پس از شروع سال تحصیلی جدید نیز نظام نظارتی بر سرویس های مدارس در سطح آموزش و پرورش توسط مدیران مدارس، در سطح میدانی توسط سازمان تاکسیرانی و راهور و در سطح عمومی از طرف مردم و از طریق سامانه نرم افزار تاکسیرانی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: به این صورت که مردم می توانند با وارد کردن پلاک خودرو از صلاحیت و یا عدم صلاحیت راننده مطمئن شوند و در صورت مشاهده تخلف آن را گزارش کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در پایان گفت: امیدواریم خدماتی که شهرداری تهران به دانش آموزان ارائه می دهد با برنامه های دیده شده ارتقاء یابد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

287 / 20 سردار محمدرضا مهماندار آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران پلیس راهور علیرضا قنادان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۷۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی

معلم غلامانی که دو دهه را در مناطق محروم خدمت کرده است، از سختی‌های شغل‌اش می‌گوید و اینکه چگونه وقت گذراندن با نوجوانان روزهای خدمت را برای او شیرین کرده است تا آنجا که «غلامان» را خانه خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، «معلمی شغل انبیا است»؛ جمله‌ای که زیاد شنیده‌ایم و با آن آشنا هستیم، اما آنچنان از سختی و شیرینی‌های این شغل باخبر نیستیم. هفته معلم که یادآور شهادت بزرگ معلم انقلاب اسلامی ایران، شهید مرتضی مطهری است، فرصت مناسبی را به وجود می‌آورد تا دقایقی را با معلمان سپری کنیم تا شاید با گوشه‌ای از زندگی آن‌ها آشنا شویم.

به سراغ یک خانم معلم می‌رویم؛ یکی از فرهنگیان دغدغه‌مند خراسان‌شمالی که ۱۸ سال است با وجود آنکه می‌تواند در بهترین نقاط به کار بپردازد، اما در منطقه محروم غلامان مانده و صفا و صمیمیت خدمت در میان بچه‌های منطقه را با آسایش داشتن در مناطق و شهرهای مرفه عوض نکرده است.

وی عشق به دانش‌آموزان و مظلومیت آن‌ها در کمبود امکانت را عامل ماندگاری خود در این منطقه می‌داند و می‌گوید بیشتر معلم‌ها از همان لحظه‌ای که به اینجا می‌آیند برای گرفتن انتقالی و رفتن به نقاط بهتر لحظه‌شماری می‌کنند، اما ماندن در این محل برای او لذت دیگری دارد.

حلما امیری با ۱۸ سال سابقه خدمت در منطقه غلامان از تلخ و شیرین‌های شغلش و خاطراتش با دانش‌آموزان می‌گوید؛ او روزهای سختی را در سال‌های ابتدایی خدمتش گذرانده است؛ از جاده‌های پر از خطر منطقه تا دوری از خانواده، دوستان و کمبود انواع امکانات اولیه در منطقه خدمت، اما هیچکدام نتوانسته است از عشقش به معلمی بکاهد.

وی معلمی را عاشقانه دوست دارد و مهم‌ترین وظیفه‌اش را انسان‌سازی می‌داند؛ خانم امیری لذت می‌برد که یک معلم است و می‌تواند به دانش‌آموزان خدمت کند؛ خانواده‌اش نیز به معلم بودنش افتخار می‌کنند و تلاش کرده‌اند در سختی‌ها همراهش باشند.

حلما امیری کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی در حال حاضر به عنوان مدیر مدرسه در شهر محروم غلامان خدمت می‌کند. وی مهم‌ترین رسالت یک معلم را خدمت به دانش‌آموزان و انسان‌سازی می‌داند، چراکه امروزه دانش‌آموزان نیاز فراوانی به رهنمودهای یک معلم دلسوز دارند.

این معلم می‌گوید اینجا منطقه محرومی است که بسیاری از معلمان به محض تمام شدن ابلاغ خدمت به دنبال رفتن از اینجا هستند، اما من نمی‌توانم دانش‌آموزان و مردمی که با آن‌ها اُنس گرفته‌ام را رها کنم چراکه آن‌ها را مثل خانواده خودم می‌دانم و همچون یک خانواده صمیمی برای دیدن موفقیت تک تک دانش‌آموزانم لحظه شماری می‌کنم.

او از سختی‌های کار کردن در این منطقه حکایت‌ها دارد، آنچه خودش طی این سال‌ها با پوست و خون درک کرده است؛ «شهر غلامان فاصله زیادی با مرکز استان دارد و جاده‌های خطرناک‌، رفت‌وآمد را برای معلمان سخت می‌کند، علاوه بر اینها وجود قومیت‌های مختلف در این منطقه باعث می‌شود که بیشتر اوقات دانش‌آموزان دوزبانه را در مدرسه داشته باشیم که مشکلات خاص خودش را دارد.»

این معلم غلامانی از کمبود امکانات و فضاهای آموزشی می‌گوید که سختی‌های تدریس را دوچندان می‌کند؛ «من همین جا از همه همکارانم که سختی‌های خدمت در این منطقه را به جان می‌خرند و با عشق و علاقه زندگی خود را وقف دانش‌آموزان کرده‌اند تشکر می‌کنم.

حلما یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری در منطقه غلامان را نگاه و لطف ویژه اهالی نسبت به معلمان و قشر فرهنگی می‌داند که باعث مضاعف شدن انگیزه معلمان در خدمت‌رسانی می‌شود، این شغل را با بینش و آگاهی انتخاب کردم و همواره به آن عشق می‌ورزم.

وی اذعان می‌کند که حضور در میان دانش‌آموزان و کمک به آن‌ها برای هر معلم بسیار لذت بخش است؛ برای من که مدیر دبیرستان هستم، دیدن موفقیت‌های علمی و پرورشی دانش‌آموزان در حیطه‌های مختلف شیرین‌ترین تجربه خدمتم را رقم می‌زند. سال گذشته یکی از دانش‌آموزانم که پدرش را در سن جوانی از دست داده بود و سودای رشته پزشکی را داشت، توانست در این رشته و در دانشگاه کرمان قبول شود و این خاطره‌ای شیرین برایم رقم زد که تا سال‌ها در ذهن من باقی خواهد ماند.

معلم غلامانی دیدن اشک دانش‌آموزان را بدترین خاطره‌اش عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: یک روز به یاد دارم که پدر یکی از دانش‌آموزان که از انجمن اولیا و مربیان مدرسه نیز بود به رحمت خدا رفت و دانش‌آموزم از این اتفاق خبر نداشت، من و همکارانم نمی‌دانستیم چطور باید این خبر را به او بدهیم تا اینکه عموی دانش‌آموز به مدرسه آمد تا او را با خود ببرد و خبر مرگ پدر را به او بدهد؛ این تلخ‌ترین لحظه‌ای بود که من در کل دوران خدمتم حس کردم و هرگز از یادم نمی‌رود.

وی از اوقاتی می‌گوید که ناامید شده است؛ «آنجایی که تمام تلاشم را می‌کنم، اما دیگران این تلاش را نمی‌بینند و فکر می‌کنند اگر به نتیجه نرسیدند به خاطر کم‌کاری من است من انگیزه‌ام را از دست می‌دهم اما وقتی من خدا را ضامن و شاهد کار خود قرار می‌دهم دوباره سعی می‌کنم با قدرت به وظیفه و رسالت خودم عمل کنم.»

حلما سر و کار داشتن با نوجوانان و در جمع آن‌ها بودن را بهترین مزیتی می‌داند که در شغل معلمی می‌توان داشت. وی ادامه می‌دهد: معلمان با دانش‌آموزانی سروکار دارند که دوران حساس زندگی خود را می‌گذرانند و بازیگوشی‌های مختص به این سن از سوی دانش‌آموزان لحظات تدریس را دشوارتر می‌کند.

از نظر این معلم غلامانی معلمی را باید با عشق و علاقه انتخاب کرد، نه به عنوان یک شغل پر درآمد چراکه هیچ‌گونه امتیازی نسبت به دیگر ارگان‌ها ندارد.

حلما یکی از مهم‌ترین مطالبات معلمان را ایجاد همسان‌سازی حقوق و برخوردار کردن معلمان از بسته‌های حمایتی و مزایایی که کارکنان سایر دستگاه‌ها دارند، عنوان می‌کند.

کد خبر 748209

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری