Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پانگ سن سفیر چین در تهران با بیان این که برجام یک توافق مهم چند جانبه بین المللی است، گفت: همه طرف ها موظف به اجرای آن هستند و ما نیز از آن حمایت می کنیم.

به گزارش ایرنا، پانگ سن سفیر چین در تهران روز دوشنبه با کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.
پانگ سن سفیر چین در تهران بر سیاست دولت این کشور در توسعه همکاری‌ها در حوزه های گوناگون به ویژه اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: گسترش روابط فیمابین درهمه زمینه‌ها و بهره‌گیری از دیپلماسی پارلمانی موجب تحکیم و پایداری روابط به ویژه در حوزه اقتصادی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی پیوند و همکاری فیمابین را لازمه شناخت دو کشور از یکدیگر دانست و اظهار داشت: روابط اقتصادی و تجاری می‌تواند در توسعه تعاملات دو کشور نقش سازنده‌ای را ایفا کنند.
یانگ سن با ابراز خرسندی از گسترش روابط چین با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیادی برای همکاری دارد و امیدواریم با گسترش و افزایش سطح مبادلات بین دو کشور و فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط بیشتر، سطح روابط دو کشور ارتقاء یابد.
سفیر چین تاکید کرد: برجام یک توافق مهم چندجانبه بین‌المللی است که همه طرف‌ها موظف به اجرای آن هستند و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم و امیدواریم که اراده سیاسی همه طرف‌های مرتبط با برجام مشارکت در اجرای کامل و بی‌نقض این توافقنامه باشد.
کاظم جلالی نیز در این دیدار، گسترش روابط دو کشور را مهم دانست و گفت: گسترش مراودات فی‌مابین، لازمه ارتقاء سطح همکاری های اقتصادی و سیاسی دو کشور است.
وی با ابراز خرسندی نسبت به روند گسترش همکاری‌های و مراودات پارلمانی در قالب دیپلماسی پارلمانی، افزود: همکاری‌های پارلمانی، پشتوانه مهمی برای توسعه روابط در حوزه‌های گوناگون به ویژه مناسبات اقتصادی است و مجلس شورای اسلامی بر حمایت از ارتقاء سطح مناسبات دوکشور، به ویژه درمسائل اقتصادی، تجاری و سیاسی تاکید دارد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ایران و نقض برجام از سوی آمریکا اظهار داشت: اکنون فرصت مغتنمی است که کشورهای قدرتمند جهان به ویژه چین، جهشی اساسی در برابر زیاده ‌خواهی‌ها و رفتارهای هنجار شکنانه ترامپ داشته باشند.
جلالی همچنین تروریسم در منطقه و جهان را محصول رفتارهای مداخله جویانه برخی از بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دانست و خاطر نشان کرد: جریان‌های تروریستی دارای آبشخور مشخصی است و کمک‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بعضی کشورها به بروز و تقویت قدرت تروریسم در منطقه منجر شده است.
وی نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم را جدی، پیشتاز و موثر دانست و تاکید کرد: اراده‌ای مستحکم برای مقابله با تروریسم در ایران وجود دارد و کشورهای جهان نیز در این مسیر نباید ترویست‌ها را به دو دسته خوب و بد تقسیم کنند.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ‌تروریسم را خطر جدی برای جهان دانست، تاکید کرد: نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه صادقانه با تروریسم ‌روشن است و همه کشورها باید با اراده‌ای جدی به مبارزه با این پدیده شوم بپردازند.
وی با اشاره به عهدشکنی آمریکا با خروج از برجام، تصریح کرد: آمریکا با خروج از برجام بر غیرقابل اعتماد بودن خود مهر تایید زد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهدات خود در برجام پایبند بوده است، تاکید کرد: با خروج آمریکا از برجام، اروپا، چین و روسیه باید به صورت جدی و عملی برای حفظ این توافق تلاش کنند.
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس یادآور شد: حمایت عملی جامعه جهانی از برجام، مهمترین اقدام برای مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا و مهار رفتارهای غیرمتعارف ترامپ است.
سیام**1751**1553

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كاظم جلالي پانگ سن برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۷۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت میزبان نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق و هیات همراه بود.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از سفر نیچروان بارزانی به تهران، روابط میان ایران و اقلیم کردستان عراق را در حوزه رسمی و مردمی روابطی قدیمی، دوستانه و ناگسستنی توصیف کرد.

وزیر امور خارجه سفر آقای بارزانی به تهران را فرصتی مهمی در تقویت روابط ایران و اقلیم کردستان عراق به ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری دانست و ابراز امیدواری کرد که روابط فیمابین از این پس با شتاب بیشتری به پیش رود.

امیرعبداللهیان همچنین ارتقاء نقش اقلیم در چارچوب قانون اساسی عراق را مورد اهتمام جدی جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به روابط برادرانه میان مقامات اقلیم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران افزود: این روابط در خدمت مناسبات دوستانه و سازنده میان دو کشور ایران و عراق قرار دارد.

رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران در تمامی تحولات تاریخی و مهم در کنار اقلیم کردستان و عراق بوده است، نقش جمهوری اسلامی ایران در روند تحولات عراق را تاریخی، سازنده و ماندگار دانست.

نیچروان بارزانی با تجلیل از نقش سردار سلیمانی در تقویت امنیت منطقه افزود: از آنجایی که از نظر ما امنیت ایران امنیت عراق و اقلیم کردستان است، خاک اقلیم هرگز نقطه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی با اشاره به توافق امنیتی و تشکیل کمیته مشترک امنیتی میان دو کشور ایران و عراق گفت: گام‌های مؤثری در اجرای این توافق برداشته شده و ما با جدیت تمام، اجرای کامل این توافق را دنبال خواهیم کرد.

بارزانی همچنین با اشاره به دیدار بسیار خوب خود با رهبر معظم انقلاب، این ملاقات را بسیار شیرین، مفید و راهگشا توصیف کرد و افزود: با توجه به صحبت های امروز مقام معظم رهبری و نیز مباحث مطرح شده در دیدار امروز با دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران، برای تحقق منافع مشترک در روابط دوجانبه از جمله در حوزه اقتصادی و تجاری حداکثر تلاش و همکاری را خواهیم داشت.

در پایان این دیدار امیرعبداللهیان از نقش اقلیم در استقبال و میزبانی از زائران امام حسین(ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • چالش های عربستان و آمریکا برای انعقاد پیمان امنیتی
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • روابط ایران و اقلیم کردستان عراق دوستانه است
  • بارزانی: با جدیت تمام، اجرای کامل توافق‌نامه امنیتی با تهران را دنبال خواهیم کرد
  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • صهیونیست‌ها در مخمصه!