Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس قانون، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید از میان ائمه جمعه موقت شهر تهران انتخاب شود، اما آیت الله جنتی، رئیس فعلی این ستاد، سال گذشته از نماز جمعه کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایرنا، ماده 19 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به ترتیب زیر مشخص کرده است: یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران به انتخاب شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به‌عنوان رئیس ستاد، وزیر کشور، وزیر اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر صنعت، معدن و تجارت، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به‌عنوان ناظر، نماینده تام‌الاختیار رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بسیج، دبیر ستاد ائمه جمعه، دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه، یک نفر مجتهده به انتخاب شورای عالی حوزه‌های علمیه خواهران و دبیر ستاد به انتخاب رئیس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در فروردین‌ماه سال 94 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، در ماده 19 تأکید می‌کند که رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید از میان یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران به انتخاب شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انتخاب شود.

ریاست آیت الله جنتی بر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال 94

بر اساس این قانون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اردیبهشت‌ماه سال 94، آیت‌الله احمد جنتی را به‌عنوان ریاست این ستاد انتخاب کردند. از آن زمان تاکنون آیت‌الله جنتی در جایگاه ریاست این ستاد حضور دارد. اما این در حالی است که سال گذشته آ‌یت‌الله جنتی از سمت نماز جمعه تهران درخواست استعفا کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در اسفندماه سال گذشته با این استعفا موافقت کردند. آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان ١٤ فروردین ٧١ با حکم رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان امام جمعه تهران منصوب شده بود.

بر این اساس، آیت‌الله جنتی بیش از شش ماه است که دیگر در جایگاه امامت جمعه تهران نیست، اما همچنان ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را برعهده دارد.

با این تفاسیر باید پرسید با توجه به ماده 19 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، حضور آیت‌الله احمد جنتی در راس ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانونی است یا خیر؟!

متوقف شدن جلسات ستاد با کناره گیری آیت الله جنتی از امامت جمعه تهران

احمد مازنی، نماینده مجلس و عضو ناظر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر دقیقی از کناره‌گیری آیت‌الله جنتی از ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر ندارد، اما می‌گوید از زمانی که او از امامت جمعه تهران استعفا داده، جلسات این ستاد متوقف شده است.

مازنی تصریح می‌کند: از زمان آغاز به کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر دو جلسه به ریاست آقای جنتی برگزار شد.

مازنی اضافه می‌کند: با توجه به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، رئیس ستاد باید یکی از ائمه جمعه تهران باشد، اما با توجه به کناره‌گیری آقای جنتی، ریاست ایشان بر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قانونی نیست. تا جایی که من اطلاع دارم بعد از کناره‌گیری ایشان هنوز معلوم نشده است کدام یک از ائمه جمعه تهران این مسئولیت را برعهده می‌گیرد.

او تأکید کرد: شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه باید توضیح دهد چرا تکلیف را روشن نمی‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آیت الله جنتی نماز جمعه امر به معروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله حسین نوری همدانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد حجاب اظهار کرد: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

وی افزود: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (ص) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسؤولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلاً هم گفتم آیا صداوسیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است‌؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگ سازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید این‌ها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، استمرار طرح نور را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام «طرح نور» که امری مبارک و مورد حمایت است.

وی گفت: اگر جایی هم یک مأمور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سوال برود و نیروی انتظامی که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم، و از جلوگیری منکر بزرگ بی‌حجابی دست برداشت.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سوال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

وی افزود: بله مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: تذکر درباره بی‌حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است و از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی‌حجابی حرف دارند، عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید؛ چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند؟ اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 6091888

دیگر خبرها

  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است