Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@14:25:28 GMT

1263 ماموریت فوریت پزشکی در خمین ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۸۱۳۹

1263 ماموریت فوریت پزشکی در خمین ثبت شد

خمین - ایرنا - سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: یکهزار و 263 ماموریت توسط اورژانس و فوریت پزشکی این شهرستان در سال جاری ثبت شده است.

«علی صفدری» روز دوشنبه به مناسبت روز فوریت های پزشکی در گفت وگو با ایرنا افزود: ازماموریت های سال جاری 317 مورد حوادث رانندگی درون شهری و 270 ماموریت جاده ای بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: 872 نفر در ماموریت های شهریاورژانس خمین به بیمارستان امام خمینی(ره) اعزام شدند و در ماموریت های جاده ای نیز 256 مجروح برای پیگیری درمانی عازم مراکز درمانی شدند.
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: در مجموع 10 هزار تماس تلفنی امسال با سامانه فوریت های پزشکی برقرار شده که یکهزار و 200 تماس مزاحمت تلفنی گزارش شده است.
صفدری افزود: یکهزار و 299 نفر خدمات درمانی پیش بیمارستانی بر اساس اخرین آمار با ماموریت های اورژانس دریافت کرده اند.
وی گفت: مرکز فوریت های پزشکی خمین با 21 نیروی انسانی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، 2 پایگاه جاده ای و سه دستگاه آمبولانس فعال است.
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین یادآور شد: زمان حضور در ماموریت های فوریت های پزشکی در این شهرستان بر بالین بیماران و حادثه دیدگان از میانگین کشوری پایین تر است.
صفدری افزود: میانگین زمان حضور آمبولانس های اورژانس در ماموریت های درون شهری هشت دقیقه و در جاده های کشور حدود 14 دقیقه است که این میانگین در خمین به ترتیب 6 و هشت دقیقه است.
وی ادامه داد: در راههای ارتباطی به منظور تقویت و پوشش بیشتر در ارایه خدمات اورژانسی، 2 پایگاه جاده ای در روستای شهابیه و دربند ساخته شده است تا آمبولانس ها و عوامل اورژانس به سرعت به محل وقوع حادثه اعزام شوند.
سرپرست اداره حوادث و فوریت های پزشکی خمین گفت: عوامل مختلفی چون مزاحمت های تلفنی، مبلمان شهری نامناسب، ترافیک در تغییر زمان حضور در ماموریت فوریت های پزشکی نقش دارند.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی با 110هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری و ضریب اشتغال تخت 77 درصدی است.
7277/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي علوم پزشكي ماموريت فوريتهاي پزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۸۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  علی عباسیافزود:بر اساس آمار‌های مراکز پزشکی قانونی استان در سال ۱۴۰۲ به ترتیب شهرستان ساری با ۱۸، آمل با ۱۶ و نور با ۱۳ بیشترین فوتی و شهرستان‌های جویبار و نکا هر کدام با یک مورد فوتی، کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

وی تصریح کرد: بر اساس این گزارش عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی با ۶۳ نفر (با افزایش ۱۹ درصدی)، برق گرفتگی با ۳۴ (افزایش ۳۱ درصدی)، اصابت جسم سخت با ۲۵ (افزایش ۲۵ درصدی) و سایر موارد با ۱۵ مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

عباسی گفت: بر اساس تفکیک ماه های پر حادثه  سال گذشته در خرداد ماه با ۱۷ مورد و (فروردین، آبان، آذر، دی) هر کدام با ۱۳ مورد بیشترین و اردیبهشت با ۷ مورد کمترین آمار فوتی در آن گزارش شده است. و سنین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۳۴ مورد بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۸ فوتی کمترین آمار را داشتند.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان ۸۷۱ (۸۱۰ مرد و ما بقی زن) مصدوم ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک نفر بیشتر گزارش شده است.. 

دیگر خبرها

  • ۱۲۸۳ خدمت پزشکی در مراکز جامع سلامت خمین ارائه شد
  • صاعقه زدگی خانم ۴۵ ساله در سپیدان
  • واژگونی ۴۰۵ در جاده شهرضا - دهاقان ۶ مصدوم داشت
  • فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی
  • مرگ تازه‌عروس زرندی در شب ازدواج
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • افزایش ۲۰ درصدی فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲
  • تصادف زنجیره‌ای در اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم
  • تصادف زنجیره‌ای اتوبان ذوب‌آهن با ۷ مصدوم