Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاع > سپاه و بسیج - همشهری آنلاین:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تا پایان سال جاری تعداد ۱۸ هزار گروه جهادی بسیج در بخش محرومیت زدایی در سراسر کشور فعال خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج؛ سردار پاسدار غلامحسین غیب پرور روز دوشنبه درباره نقش سازمان بسیج مستضعفین در تحقق توسعه و آبادانی کشور، اظهار داشت: هم اکنون 8 هزار گروه های جهادی در کشور فعال هستند و 10 هزار گروه جهادی تا پایان سال به این گروه ها اضافه می شوند که ظرفیت سازندگی بالایی در کشور به وجود می آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 18 هزار گروه جهادی تا پایان سال فرصتی برای نوسازی و توسعه کشور در مسیر توسعه و تحقق اهداف، برنامه ها و اسناد بالادستی برای دولت ایجاد می کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان در مورد اهداف گروه های جهادی گفت: برنامه گروه های جهادی به این نحو است که یک نقطه مشخص را برای هر گروه تعیین کرده و با تمرکز بر آن به صورت یک مجموعه از خدمات مورد نیاز بر آن محل مشخص شده، متمرکز می شوند.

مجله چهره‌های دفاعی ایران | مجله نهادهای دفاعی ایران | مجله تجهیزات دفاعی ایران

سردارغیب پرور، محرومیت زدایی را از اصلی ترین رسالت های گروه های جهادی دانست و گفت: فعالیت های خدمت رسانی در بخش سلامت و بهداشت، تامین نیازهای اجتماعی و فرهنگی از دیگر فعالیت های گروه های جهادی با محور محرومیت زدایی است.

وی یادآور شد: تا حدودی در انجام فعالیت گروه های جهادی با دولت هماهنگی های لازم صورت گرفته است. جهادگران با یک وزارتخانه تعامل ندارند، بلکه با چند وزارتخانه تعامل دارند. از جمله وزارتخانه جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان که این همکاری با دولت باید افزایش یابد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همکاری دولت با بسیج باید بیشتر شود، چرا که استعداد بسیج یک اقیانوس است و عمق، طول و عرض بسیج بسیار زیاد است و من همواره در مورد همکاری بسیج با دولت اعلام آمادگی کرده ام.

سردارغیب پرور گفت: برنامه ای هم برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه ارائه شده و آمادگی کامل داریم تا به کمک دولت بیاییم.

در همین زمینه: ذره‌ای در پاسداری از انقلاب تردید نداریم بسیج برای برون رفت از مشکلات طرح دارد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۵۰ گروه جهادی در شهرستان رودان

به گزارش خبرآنلاین، «سرهنگ محمد سالاری»، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودان گفت: اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی است و جا دارد از تلاش‌های بی‌وقفه و خالصانه جهادگران بسیجی، مخلص و همیشه در صحنه به‌خصوص تلاش و مجاهدت‌های جهادگران همیشه در صحنه شهرستان رودان که در عرصه‌های مختلف سازندگی و در راستای خدمات‌رسانی قدم‌ها و زحمات فراوانی در رفع محرومیت برمی‌دارند، صمیمانه قدردانی کنم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودان با بیان اینکه ۵۰ گروه جهادی در این شهرستان فعالیت دارند، ادامه داد: از سال گذشته تا کنون اعطای ۱۴۰ وام اشتغال‌آفرینی جهت اشتغال و رفع سایه محرومیت، گروه جهادی پزشکی و بیش از ۵۰۰۰ متر (۵ کیلومتر) در شهرستان لوله‌گذاری جهت رفع کم‌آبی انجام شده است.

وی گفت: گروه‌های جهادی این شهرستان در شاگردی در مکتب شهید سلیمانی و سرلوحه قراردادن بیانیه گام دوم انقلاب، در خدمت به جامعه و مناطق محروم در همه زمینه‌های پیش‌گام هستند چرا که یکی از مأموریت‌های مهم بسیج سازندگی اجرای پروژه‌های عام‌المنفعه است.

سالاری خاطرنشان کرد: بسیج افتخار این را دارد که با برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در زمینه‌های مختلف در کشور میدان‌دار بوده و در هر مشکل و بحرانی به وجود آمده از گروه‌های نخست جهت کمک به مردم در مناطق حادثه‌دیده حضور فعال داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904334

دیگر خبرها

  • وجود ۵۰ گروه جهادی در شهرستان رودان
  • اجرای ۱۷۰۰ پروژه محرومیت زدایی در مازندران
  • دفاع بذرپاش از وعده ۴ میلیون مسکن رئیسی
  • آبرسانی به مناطق مناطق محروم لامرد به همت سپاه در حال انجام است
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • سرلشکر سلامی: رفع محرومیت تنها با نیروی انسانی مخلص امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی