Web Analytics Made Easy - Statcounter

گفتگوی نفتی "روحانی" و "آبه"، دستور رئیس جمهوری برای حل مشکلات صنعت داروسازی، آخرین خبرها از قیمت مرغ، سردار کارگر درباره خبر دیدار سردار سلیمانی و مقام آمریکایی، امشب؛ واریز یارانه‌های نقدی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۶ شهریور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گفتگوی نفتی "روحانی" و "آبه"، دستور رئیس جمهوری برای حل مشکلات صنعت داروسازی، آخرین خبرها از قیمت مرغ،  سردار کارگر درباره خبر دیدار سردار سلیمانی و مقام آمریکایی، امشب؛ واریز یارانه‌های نقدی از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در دوشنبه ۲۶ شهریور است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توئیتر برای بستن حساب‌های جعلی علیه ایران اقدام کند

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در لندن در کانال تلگرامی خود نوشت: زمان کوتاهی پس از آن که آقای دکتر ظریف به واقعیت تلخ وجود شبکه گسترده تولید و تکثیر توئیت‌های جعلی اشاره کردند، کانال چهار انگلیس و شبکه الجزیره برنامه‌های مستندی پخش کردند که چهره پنهان این واقعیت تلخ را افشا کرد.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارشات مستند، سازمان منافقین به عنوان اولویت کار تشکیلاتی خود و با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های اطلاعاتی که از سوی آمریکا و اسرائیل و به هزینه عربستان در اختیار این سازمان در پایگاه اشرف در آلبانی قرار گرفته است، به هزار و ۵۰۰ عضو خود ماموریت داده است که در کاری تمام‌وقت روزانه میلیون‌ها پیام در قالب هشتگ‌های براندازانه با هویت‌های جعلی تولید و در شبکه‌های مجازی تکثیر کنند. با مستند شدن این واقعیت ضمن آن که از تمامی کاربران فضاهای مجازی انتظار می‌رود در برخورد با هشتگ‌های براندازانه هوشیاری بیشتری به خرج دهند، به ویژه از توئیتر نیز درخواست می‌شود که به درخواست رسمی دکتر ظریف در چارچوب وظیفه قانونی خود به بستن این حساب‌های جعلی اقدام کند.

 

امیدواریم بزودی شاهد تکمیل روند سیاسی موجود در عراق باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه 25 شهریورماه 1397 طی تماس تلفنی با محمد ریکان الحلبوسی، رئیس جدید مجلس عراق، انتخاب وی را تبریک و تهنیت گفت. در این تماس تلفنی لاریجانی ضمن تبریک انتخاب الحلبوسی به سمت رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: امیدواریم با همت جنابعالی و دیگر نمایندگان مجلس عراق، بزودی شاهد تکمیل روند سیاسی موجود و انتخاب نخست وزیر و رئیس جمهور عراق نیز باشیم تا در پرتو آن شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی عراق به سمت ثبات، امنیت و رفاه اجتماعی هرچه بیشتر مردم حرکت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش جنابعالی در شرایط حسّاس فعلی در سامان دادن به اوضاع عراق بسیار ممتاز خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان سعادت و سربلندی ملّت و دولت عراق است و همواره در کنار شما خواهد بود.

توضیحات سردار کارگر درباره خبر دیدار سردار سلیمانی و مقام آمریکایی/آمریکا بدنبال خدشه اذهان عمومی است

سردار بهمن کارگر، رییس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان در مورد خبرسازی رسانه های آمریکایی در خصوص دیدار ژنرال های آمریکایی با مسئولان لشکری و کشوری گفت: آمریکایی ها خیلی دوست دارند تا با ایران ارتباط برقرار کنند این موضوع در تاکیدات رهبر انقلاب نیز بیان شد که آنها به دنبال ارتباط با ایران هستند.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: این اقدام آنها از خباثت و شیطنت آنهاست، آمریکایی ها به دنبال ارتباط با جمهوری اسلامی هستند نه اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ارتباط با آنها باشد.

سردار کارگر با اشاره به اینکه آمریکایی ها ثابت کردند که بدعهدند، تصریح کرد: آنها در وعده های خود تخلف کردند و به دنبال شیطنت هستند و این خبرسازی ها به دلیل آن است که به دنیا بگویند جمهوری اسلامی که مقاوم بود و در مقابل ما ایستاده بود حالا پای میز مذاکره آمده است، به هر صورت جواب این حرکت آنها را مقام معظم رهبری دادند و فرمودند ما مذاکره نمی کنیم و جنگ هم اتفاق نمی افتد زیرا جرأت نمی کنند کسی به کشور ما تعرض داشته باشد.

 

آخرین خبرها از قیمت مرغ/توزیع مرغ ۸ تومانی در میدان بهمن تهران

توزیع گوشت و مرغ بصورت انبوه و خرده فروشی از این میدان اصلی میوه تره بار از ساعت ۶ صبح آغاز می شود. هر کیلو ران مرغ مجلسی در این مرکز به قیمت ۱۰ هزار ۵۰۰ تومان تا ۱۱ هزار تومان عرضه می شود. هر غرفه در این مرکز روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن گوشت مرغ و فرآورده های آن را به فروش می رسانند.­

امشب؛ واریز یارانه‌های نقدی همراه با افزایش مستمری خانوارهای هدف

نود و یکمین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ساعت 24 روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود و از بامداد روز سه‌شنبه قابل برداشت است. مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند نوبت های گذشته 455 هزار ریال است. افزون بر یارانه ها، افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امدادامام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور نیز دوشنبه این هفته واریز می شود که بلافاصله امکان برداشت آن وجود دارد. یارانه نقدی در چارچوب قانون هدفمندی یارانه ها از آذرماه 1389 تاکنون به مردم پرداخت می شود.

 

گفتگوی نفتی "روحانی" و "آبه" در اواخر ماه میلادی جاری

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اواخر ماه جاری میلادی و به دنبال اجرای دوباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نیویورک با حسن روحانی، رییس جمهوری دیدار کند.

ایسنا در خبری از خبرگزاری کیودو با اعلام این دیدار نقل کرده که "ژاپن امیدوار است که روابط خود با ایران را حفظ کند چرا که به واردات نفت خام کشورمان وابسته است. قرار است این دو مقام ارشد برای ششمین سال متوالی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر سپتامبر در نیویورک برگزار می‌شود با یکدیگر دیدار کنند. آبه به دنبال آن است که درباره توقف واردات نفت به دنبال درخواست آمریکا، از سوی طرف‌های ژاپن با روحانی گفت‌وگو کند. تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن نیز در حال بررسی دیدار از ایران در اواسط ماه اکتبر و در صورت حفظ سمتش پس از اعمال تغییر احتمالی در کابینه از سوی آبه در اوایل اکتبر است. آبه همچنین از روحانی درخواست خواهد کرد که به رغم خروج آمریکا از برجام، به این توافق هسته‌ای پایبند بماند."

 

سفر روحانی به نیویورک/نحوه شرکت ایران در جلسه شورای امنیت هنوز مشخص نیست/دیدارهای ظریف و کری رسمی نبوده است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: امیدوارم این ایام فرصتی برای اندیشیدن و آگاهی و یافتن فلسفه عاشورا باشد و آغاز هفته دفاع مقدس را نیز گرامی می دارم و یاد می کنم از همه ایثارگران که در جنگ تحمیلی با همه وجود در صحنه حضور داشتند تا جوانمردی و ایثار و ایرانیت و اسلامیت خود را نشان دهند و وزارت امور خارجه نیز نقش مهمی در دفاع مقدس داشت و ۴۰ درصد کارکنان این وزارتخانه از ایثارگران هستند.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص حمله به کنسولگری ایران در بصره و سفارت ایران در پاریس گفت: من شخصا تصورم این است که ارتباط مستقیمی میان دو حادثه وجود ندارد و مساله بصره توسط عناصر مشخصی که وابستگی زیادی به کشورهای فرا منطقه داشتند و تلاش داشتند بر روابط ایران و عراق تاثیر بگذارند که به اهداف خودشان نائل نیامدند و حادثه پاریس توسط یک گروه تروریستی بود که ناکام ماند و در این مورد اعتراض لازم صورت گرفت و تمهیداتی قرار شد اعمال شود و اقداماتی را برای برخورد با حمله کنندگان انجام دهند.

 

پای بانکها به گرانی باز شد/افزایش هزینه ارسال پیامک تراکنش ها

افزایش قیمت این روزها اخبار داغ رسانه ها را تشکیل می دهد. روزی نیست که شاهد افزایش قیمت در بازار مواد غذایی، پوشاک یا سایر کالاهای اساسی نباشیم. رشد قیمت سکه و ارز نیز حتی با وجود فراررسیدن ماه محرم کاهش نیفتاده و همچنان این بازار داغ است.

بنابراین گزارش، در حالی شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستیم که به تازگی برخی بانک ها نیز هزینه ارسال پیامک تراکنش های بانکی از حساب مشتریان را افزایش داده اند. یکی از بانک های خصوصی بزرگ هزینه ارسال پیامک های واریز و برداشت را دوبرابر کرده است. این بانک خصوصی در صورتی که مشتریان بخواهند برای همه واریز و برداشت های خود پیامک ارسال شود مبلغ ۲۰ هزار تومان از مشتری دریافت می‌کند.

همچنین یکی از بانک های دولتی نیز که در گذشته برای ارسال پیامک به صورت ساله 6 هزار تومان دریافت می کرد این مبلغ هزینه را برای ارسال پیامک به مدت 6 ماه تعیین کرده است. با این روند به نظر می‌رسد دیگر بانکها نیز به زودی این افزایش قیمت را اعمال کنند.

 

دستور رئیس جمهوری برای حل مشکلات صنعت داروسازی کشور

بابک دین پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از ابلاغ نامه رئیس جمهور به استانداران برای حل مشکلات صنعت داروسازی کشور خبر داد و گفت: رئیس جمهور دستور اقدام فوری در رابطه با حل مشکلات صنعت داروسازی کشور داده است.


دین پرست اظهار کرد: باتوجه به ضرورت حل مشکلات صنعت داروسازی کشور، ماه گذشته جلسه ای با حضور رئیس و جمعی از اعضای انجمن صنفی داروسازان ایران، در محل وزارت کشور برگزار شد که اهم مسائل و مشکلات مطروحه در این جلسه، به همراه مجموعه ای از پیشنهادات اجرائی طی نامه ای از سوي وزیر کشور برای استحضار دکتر روحانی ارسال شد.


وی در خصوص مسائل مطروحه در این نامه گفت: یکی از مشکلات صنعت داروسازی تامین اعتبارات برای تسویه بدهی به صنعت دارویی کشور است. در این نامه تاکید شده است؛ سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تسویه بدهی به صنعت دارویی کشور و خروج از مشکلات فعلی، اقدام عاجل بعمل آورند و از هرگونه تأخیر در پرداخت مطالبات درآینده، خارج ازمهلت قانونی و متعارف، پیشگیری شود.

 

رایزنی‌های صالحی با همتای روس خود در وین

علی اکبر صالحی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه کنفرانس عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین، با الکسی لیخاچف، رییس انرژی اتمی روسیه (روس اتم) دیدار و گفتگو کرد.

  صالحی در این دیدار از همکاری های رو به گسترش هسته ای صلح آمیز میان دو کشور قدردانی و به علاقمندی سازمان انرژی اتمی به همکاری های علمی، تحقیق و توسعه در زمینه انرژی هسته ای و کاربردهای صلح آمیز آن در حوزه های مختلف اشاره کرد که با استقبال طرف روسی مواجه شد.
همچنین طرفین به بررسی آخرین وضعیت واحدهای نیروگاههای جدید در حال ساخت پرداختند.
خاطرنشان می شود که پس از دو سال تمهیدات از قبیل طراحی، خاک برداری و سایر اقدامات؛ عملیات احداث واحد دوم نیروگاهی در اواسط سال آتی میلادی آغاز می شود. همچنین موضوع تولید ایزوتوپ های پایدار مورد استفاده در صنعت و پزشکی و بررسی زمینه ایجاد آزمایشگاههای مورد نیاز در این خصوص نیز مورد تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم ماه محرم عزاداری محرم روزنامه های ورزشی فوتبال ایران شیرخوارگان حسینی علم گردانی عاشورا تعزیه خوانی محرم حسینی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • عدم کفایت مستمری نهادها و یارانه نقدی برای پوشش فقرمطلق
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • دستور رئیسی برای رفع مشکلات جنوب غرب تهران
  • دستور رییسی برای رفع مشکلات درمانی وآموزشی درجنوب غرب تهران
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی