Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:48:17 GMT

کوتاه از دانشگاه ها

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۹۲۷۸

کوتاه از دانشگاه ها

تهران- ایرنا- برگزاری نمایشگاه محرم در دانشگاه شهید بهشتی، برگزاری کارگاه روان درمانگری در دانشگاه تهران و ابلاغ دستور العمل برگزاری یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی از جمله خبرهای کوتاه از دانشگاه های کشور است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از موزه و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی، این مرکز در راستای گرامیداشت ایام محرم، 'تاسوعا و عاشورای حسینی' نمایشگاهی از تابلوهای 'نقاشی پشت شیشه و آئینه و نقاشی خط' مرتبط با موضوعیت این ایام را برپا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شمایل نگاری مذهبی و خطاطی پشت آیینه و شیشه از هنرهایی است که در اواخر عصر زندیه و آغاز قاجار با حضور کسانی چون سید کاظم شیرازی، آقاصادق، آقا مهرعلی و برخی دیگر از شمایل نگاران درباری به اوج رسید.
این هنر که در دوران صفوی از ونیز ایتالیا وارد ایران شد در دوران‌های بعدی با بومی سازی به نماد نقاشی مذهبی ایران تبدیل شد. هنرمندان ایرانی علاوه بر نقاشی به خطاطی به این روش نیز روی آوردند که نتیجه آن آثار ارزشمندی است که در بسیاری از مجموعه‌های دولتی و خصوصی نگهداری می ‌شود. آثار حاضر در نمایشگاه از میان تابلوهای آرشیو مرکزی موزه و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی گزینش و برای نخستین بار به نمایش در می‌ آید.
دانشگاه شهید بهشتی از همه دانشجویان، اساتید و همکاران دانشگاهی دعوت کرد که از نمایشگاه مذکور که به مدت یک هفته از تاریخ سه ‌شنبه مورخ 27 شهریورماه الی چهارشنبه 4 مهرماه از ساعت 10 الی 12 صبح در اتاق موزه واقع در طبقه اول کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شده است دیدن کنند.
در این اتاق به غیر از نمایشگاه مناسبتی ذکر شده، از تابلوها و نوشته‌ها و وسایل ارزشمند اهدایی و وقفی به موزه و مرکز اسناد نیز می‌توان بازدید کرد.

**برگزاری کارگاه روان‌درمانگری برای روان‌درمانگران
به گزارش ایرنا از دانشگاه تهران، کارگاه روان ‌درمانگری برای روان‌ درمانگران، 22 شهریور 1397 در مرکز مشاوره دانشگاه تهران برگزار شد.
حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران، درباره برگزاری این کارگاه اظهار داشت: حرفه روان ‌درمانی یکی از حرفه ‌های پراسترس و چالش‌ برانگیز بوده و در سلامت شخصی درمانگران بسیار تاثیرگذار است، لذا توجه به سلامت و تقویت توانمندی‌های آنان اهمیت خاصی دارد.
وی افزود: در همین راستا مرکز مشاوره دانشگاه تهران با هدف افزایش خودآگاهی و کفایت‌مندی درمانگران اقدام به برگزاری کارگاهی با عنوان «درمانگری برای روان‌ درمانگران» کرده است.
این کارگاه با تدریس حسن حمیدپور و با حضور 32 نفر از کارشناسان مرکز مشاوره دانشگاه تهران و شعب آن به مدت 8 ساعت در مرکز مشاوره دانشگاه برگزار شد.

**ابلاغ دستورالعمل برگزاری یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی
دستورالعمل برگزاری یازدهمین دوره جشنواره سراسری نشریات دانشجویی با عنوان 'تیتر 11' و با شعار 'عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان' به دانشگاه‌های کشور ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی با عنوان 'تیتر 11' و با همکاری وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود.
این جشنواره با هدف ظرفیت ‌سازی در فعالان و علاقمندان نشریات دانشجویی و توسعه کمی و کیفی نشریات دانشجویی برگزار می شود. تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل کشور شامل دانشجویان دانشگاه‌ های تابعه وزارتخانه های بهداشت و علوم امکان حضور در این جشنواره را خواهند داشت.
یازدهمین دوره جشنواره نشریات دانشگاهی در سه بخش رقابتی، نمایشگاهی و برنامه های جنبی برگزار خواهد شد. بخش رقابتی شامل آثار برتر، نشریات برتر، فضای مجازی، بخش ویژه (نویسنده برتر و نشریه برتر) خواهد بود.
بنا به گزارش دبیرخانه جشنواره کلیه فرآیندهای این جشنواره اعم از دریافت آثار و داوری به صورت الکترونیک صورت می گیرد. متقاضیان شرکت در جشنواره نشریات دانشجویی 'تیتر 11' می توانند از تاریخ 21 مهرماه لغایت 21 آبان ماه سال جاری نسخه الکترونیکی آثار خود را در سامانه دبیرخانه یازدهمین جشنواره نشریات دانشجویی به نشانی titr11.ir بارگذاری کنند.
**9103**1601**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه اخبار كوتاه بهشتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۹۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛سید محمد مقیمی, رئیس دانشگاه تهران در حمایت از تجمعات دانشجویی در آمریکا و اروپا و در واکنش به سرکوب اعتراضات گسترده در ده‌ها دانشگاه آمریکا گفت: امروز اعتراض های ماه‌های اخیر مردم جویای نور و بری از ظلمت در کشورهای حامی رژیم خونخوار صهیونیستی، دیگر محدود به تظاهرات مردم در خیابان‌ها نیست بلکه با شکلی منسجم‌تر، خود را در قالب شکل‌گیری و گسترده شدن اعتراضات و تجمعات دانشجویی در قلب آمریکا و کشورهای اروپایی نشان می‌دهد؛ اعتراضاتی که بی‌شک با ورود اساتید و دانشجویان، لرزه بر دستگاه‌های حامی صهیونیسم انداخته است.
مقیمی افزود:گسترده شدن اعتراضات در ده‌ها دانشگاه آمریکا و کشیده شدن زبانه‌های آن به دانشگاه‌هایی در انگلیس و فرانسه، با خطاهای محاسباتی که از طرف حکام این کشورها در قبال این حرکت صورت می‌گیرد، رژیم صهیونیستی و ایادی آن را در باتلاقی به مراتب دهشتناک‌تر و عمیق‌تر از آنچه در آن فرو رفته‌اند، می‌بلعد؛ و تازه این آغاز ماجراست.
رئیس دانشگاه تهران افزود: دانشجویان عدالت‌خواه و استادان پیشگام آزادی در آمریکا و اروپا؛ پیام ما را دریافت کنید، از پای ننشینید، رهایی هزینه دارد, ما دانشگاهیان ایران اسلامی به برکت خون شهیدان‌مان، آزادانه آرمان آزادی فلسطین را فریاد می‌زنیم؛ باشد که با ایستادگی و رادمردی، همپای همه آزادی‌خواهان جهان، سرافرازانه در جشن آزادی، شکرگزار باری تعالی باشیم، به یکدیگر سلام دهیم و به ارواح شهدای مقاومت درود فرستیم.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • فیلم| کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی در حمایت از غزه است؟
  • رئیس دانشگاه تهران: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • ببینید | کدام دانشگاه‌های آمریکا شاهد برگزاری اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • خبر‌هایی از برگزاری جشنواره خیریه غذا در بیمارستان کوثر سمنان