Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@21:07:06 GMT

یک دلار ارز دولتی هم در اختیار واگن پارس قرار نگرفت

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۹۳۱۳

یک دلار ارز دولتی هم در اختیار واگن پارس قرار نگرفت

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک یک دلار ارز دولتی هم در اختیار واگن پارس قرار نگرفت گفت: نوسانات ارزی بخش تولید کشور را با مشکل روبرو کرده است. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا مختاری ظهر امروز در جریان بازدید نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از شرکت واگن‌پارس اراک اظهار داشت: نوسانات ارزی و مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده در فضای اخیر کشور پیش‌بینی شرکت واگن‌پارس را با شکست مواجه ساخت و در واقع می‌توان گفت که برای هر آن چه که برنامه‌ریزی کرده بودیم  به بن‌بست خوردیم و به نوعی می‌توان گفت قرارداد تولید 700 دستگاهی که سال گذشته نهایی شد هم با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش نرخ ارز و مشکلاتی که به دنبال آن ایجاد شده مشکلات عدیده‌ای را برای این مجموعه به همراه داشته که از جمله آنها می‌توان به افزایش قیمت مواد اولیه و به تبع آن افزایش 100 درصدی قیمت واگن اشاره کرد که بی‌رغبتی شرکت‌های خریدار را در پی داشته و برای پذیرش این قیمت جدید راه سختی را در پیش داریم که مستلزم حمایت مسئولان است.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک تصریح کرد: از طرفی تاکنون موفق به اخذ حتی یک دلار از محل ارز گروه یک یا همان دلار 4 هزار و 200 تومانی نشده‌ایم که متاسفانه سبب افزایش قیمت‌ها شده است و تقاضای پرداخت ارز با نرخ 4 هزار و 200 تومان به شرکت را داریم زیرا اختصاص ارز گروه سه و طولانی بودن پروسه کار و کندی بانک‌ها امکان انتقال پول برای خرید خارجی برای شرکت از بین رفت و علی‌رغم ارتباط خوب با تمام بانک‌ها نتوانست کاری از پیش ببرد و جز بانک ملت هیچ یک از بانک‌ها همکاری نکردند.

مختاری بیان کرد: اینها همه در شرایطی است که شرکت پس از سال‌ها سلب اعتمادی که از سوی مردم نسبت به آن بود تازه جان دوباره گرفته بود و  درراستای اعتمادزایی اقداماتی را انجام داده بود که منجر به انعقاد 400 قرارداد تا پایان سال گذشته شده بود که وضعیت موجود می‌تواند برای این مسیر پیموده شده آسیب‌زا باشد.

وی ادامه داد: تلاش‌های انجام‌شده تا حدی آرامش در شرکت را حاکم کرده بود و سال گذشته توانستیم بیش از 300 دستگاه انواع واگن باری را تولید کنیم، علاوه بر این تعداد 26 واگن مسافری هم از تولیدات سال گذشته شرکت بود.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک عنوان کرد: اما متاسفانه شرایط فعلی واگن‌پارس را با مشکلات و بحران مواجه ساخته و امیدواریم که در این زمینه حمایت شویم، از 33 واگنی که سال گذشته با شرکت رجا قرارداد داشتیم 22 واگن تحویل شده و مابقی هم در دست اجرا است و منتظر نهایی شدن قیمت و توافق بین دو شرکت هستیم.

مختاری اضافه کرد: امیدواریم که مشکلات این شرکت با نگاه ویژه دیده شود، متاسفانه برخلاف تصمیماتی هم که در نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی که در سال 95 در این شرکت برگزار شد عملکرد خوبی را شاهد نیستیم و کمتر از 10 درصد آن تصمیمات اجرایی شد.

وی افزود: همچنین عدم امکان وارد کردن برخی از قطعات هم از سوی دیگر مسبب مشکلاتی از جمله نبود امکان تحویل واگن‌ها شده و این درحالی است که شرکت‌های خارجی آماده ارسال قطعات بدون پیش پرداخت هستند اما به سبب عدم امکان انتقال پول نمی‌توانیم کاری کنیم.

مدیرعامل شرکت واگن‌پارس اراک تصریح کرد: پیش‌بینی انجام شده با توجه به دلار 3 هزار تومانی بود اما با وجود افزایش قیمت یک‌هزار و 200 تومانی باز هم مشتریان مشکلی نداشتند اما مشکلی که وجود دارد عدم پرداخت ارز دولتی به شرکت است و از طرفی قیمت قطعات و مواد اولیه هم افزایش 3 برابری داشته و در چنین شرایطی ادامه فعالیت تنها تا پایان امسال را شاید بتوان پیش‌بینی کرد.

مختاری بیان کرد: از دیگر مشکلات شرکت صدور بازداشت‌نامه را می‌توان نام برد که با وجود این که مقرر شده بود شاهد این اتفاق نباشیم ولی درحال حاضر حساب‌های شرکت در بانک صادرات مسدود است، همین انسداد حساب هم سبب عدم اعتماد مشتریان شده است، بدهی بیمه‌ای هم از دیگر معضلاتی است که با وجود 71 میلیارد تومان بدهی شرکت تنها قادر به پرداخت هفت درصد از حق بیمه است زیرا دخل و خرج آن هم‌خوانی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: معضلات و بحران‌های واگن‌پارس تا جایی است که دیگر توان ادامه راه را از مدیریت و مجموعه مدیریتی این شرکت گرفته است و به شدت نیازمند همدلی هستیم.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۹۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی

شرکت سیسکو اعلام کرد هکرها از بعضی از دستگاه‌های امنیت دیجیتالی این شرکت برای نفوذ به شبکه‌های دولتی در سراسر جهان استفاده کرده اند.

به گزارش ایسنا، شرکت سیسکو سیستم در یک پست وبلاگ اعلام کرد تجهیزات «ادپتیو سکیوریتی اپلاینس» این شرکت، آسیب پذیریهای ناشناخته‌ای داشته که مورد بهره برداری یک گروه از هکرها به نام  UAT۴۳۵۶ قرار گرفته است.

در پست وبلاگ سیسکو، این گروه به عنوان هکرهای پیشرفته تحت حمایت دولتی، توصیف شده اند و اعلام شده است تحقیقات سیسکو، قربانیانی را شناسایی کرده که شامل شبکه‌های دولتی در سراسر جهان بوده اند. سیسکو اعلام کرد این آسیب پذیری، اکنون ترمیم شده است.

این شرکت در بیانیه ای، از مشتریانش خواست فورا اقدام کرده و نرم افزارشان را به روزرسانی کنند اما جزئیات بیشتری درباره این رخنه ها که می گوید مربوط به اوایل امسال است، اعلام نکرد.

تجهیزات امنیتی مانند روترها و سایر دستگاه‌های پیشرفته، به وسیله‌ای محبوب برای هکرهای پیشرفته تبدیل شده‌اند، زیرا در محیط شبکه هدف قرار دارند و نظارت بر آنها دشوار است.

سیسکو در پست خود هشدار داد شواهدی دیده است که نشان می‌دهد هکرهای UAT۴۳۵۶، به دستگاه‌های شبکه مایکروسافت و سایر فروشندگان علاقه دارند حمله کنند و احتمالا حمله می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) اعلام کرد در حال حاضر شواهدی مبنی بر تاثیر این فعالیت بر شبکه‌های دولتی آمریکا، تایید نکرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • کارگران اخراجی کاغذپارس به کار برگشتند/ برچیدن بساط قرارداد‌های یک ماهه کارگری