Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:58:45 GMT

حضور یک کارگردان ایرانی با دو فیلم در جشنواره های جهانی

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۹۴۷۴

حضور یک کارگردان ایرانی با دو فیلم در جشنواره های جهانی

تهران - ایرنا - فیلم های کوتاه «سکوت» و «فرمیسک» به کارگردانی مریم پیربند به جشنواره های مختلف خارجی می روند.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا، فیلم های «سکوت» و «فرمیسک» به کارگردانی مریم پیربند در کشورهای آلمان و هند به نمایش درمی آیند.
«سکوت» که از تولیدات جهاد دانشگاهی است در بخش مسابقه جشنواره ناشنوایان «اورگان» آمریکا در ششم اکتبر برابر با 14 مهرماه به نمایش درمی آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فیلم روایتگر یک روز از زندگی زنی ناشنوا است که به شغلی سخت و عجیب مشغول است و با تکنیک راپل (طناب) از ساختمان های بلند آویزان شده و نمای شیشه‌ای را می‌شوید و ... .
این فستیوال در سال 2018 برای نخستین بار در شهر پورتلند واقع در ایالت اورگان برگزار می‌شود و قصد نمایش فیلم‌های کوتاه، فیلم‌های بلند سینمایی و مستندهای ساخته شده توسط فیلمسازان ناشنوا و بازیگران ناشنوا در سراسر جهان را دارد.
ماموریت فستیوال خلق فضایی است که در آن استعدادهای اعضای جامعه ناشنوایان به نمایش گذاشته شود. برگزارکنندگان فستیوال باور دارند که هنر و فیلم باید برای تمام اعضای این جوامع قابل دسترس و مقرون ‌به صرفه باشند و در نتیجه از تمام افراد ناشنوا، کم‌شنوا، کودکان بزرگسالان ناشنوا و کم‌شنوا استقبال می‌کنند.
همچنین دیگر فیلم این کارگردان با عنوان «فرمیسک» برای حضور در جشنواره «آسا» در آلمان و جشنواره پونا در کشور هند انتخاب شده است.
«فرمیسک» به معنای اشک چشم، داستان دختری است که پس از حمله داعش به روستایشان در کردستان عراق زنده مانده است و برای ادامه زندگی مشکلاتی دارد.
در این اثر بازیگرانی چون نازو براوو، مریم شخ ماموندی، لیلا میر، رامین مدنی ایفای نقش کرده اند.
جشنواره «آسا» از 28 سپتامبر تا 2 اکتبر برابر با 6 تا 10 مهرماه و جشنواره پونا از 27 سپتامبر تا 7 نوامبر برابر با 5 مهر تا 16 آبان ماه برگزار می شود.
فراهنگ**9246**1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما جشنواره سكوت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • نمایش مستند «مدرسه در دست بچه ها» در موزه سینما
  • زنانی که در کن رئیس شدند
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)