Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش دانشگاه آزاد کرج گفت: محصولات دانش‌بنیان و اختراعات پژوهشی تجاری‌سازی شده در نمایشگاه دانشگاه آزاد کرج می‌تواند منبع الهام و ایده سایر دانشجویان در زمینه‌های تخصصی رشته‌های تحصیلی باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد کرج، محمدرضا عسگری، رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ضمن بازدید از محصولات تجاری شده پژوهشی در واحد کرج گفت: برگزاری این نمایشگاه به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، فرصت خوبی برای آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان جدید با فضای علمی و فرهنگی دانشگاهی به وجود خواهد آورد و علاوه بر آن به سایر دانشجویان نیز مسیر درست بکارگیری آموزه‌های علمی و دانشگاهی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عسگری هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را افزایش انگیزه تلاش و تحصیل، ارتقاء سطح آگاهی‌های علمی و عملی دانشجویان و نیز ایجاد پویایی و نشاط بیشتر علمی و فرهنگی عنوان کرد.

سید احسان شیرنگی معاون پژوهش و فناوری واحد کرج نیز اعلام کرد: در این نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان و اختراعات پژوهشی تجاری سازی شده دانشگاه در ۱۰ غرفه با بیش از ۳۰ محصول، در معرض بازدیدکنندگان قرار گرفته است که می‌تواند منبع الهام، ایده و فعالیت سایر دانشجویان در زمینه‌های تخصصی رشته‌های تحصیلی آن‌ها باشد.

وی با اشاره به حضور استارتآپ‌ها در این نمایشگاه، افزود: تجاری شدن ایده‌های دانشگاهی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده برای فارغ التحصیلان، زمینه تحقیقات کاربردی و اشتغال آسانتر آنان را نیز مهیا خواهد کرد.

معاون پژوهشی واحد کرج محصولات این نمایشگاه را شامل زمینه‌های صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر، صنعت برق، الکترونیک، کشاورزی، مهندسی سخت افزار و IT، پزشکی، میکروبیولوژی، اپلیکیشن‌های پزشکی، صنعت دارویی، صنعت نفت و پتروشیمی، استخراج فلزات گران‌بها و مهندسی مکانیک برشمرد و گفت: پنج شرکت دانش بنیان مستقر در این نمایشگاه در حال انعقاد قرارداد محصولات خود برای فروش می‌باشند.

در کنار این نمایشگاه، به مناسبت ایام ماه محرم نیز نمایشگاه‌های فرهنگی اعم از کتاب‌های دانشگاهی، علمی و فرهنگی در واحد کرج برپا می‌باشد که فضای معنوی و فرهنگی این دانشگاه را به تصویر می‌کشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه آزاد معاون پژوهش و فناوری آزاد کرج استارتاپ هیات امنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • استقبال هیأت تانزانیایی از محصولات فناورانه دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • وعده صادق الهام‌بخش بودن خون شهیدان مقاومت را در به میدان آمدن دانشجویان ده‌ها دانشگاه آمریکا و اروپا می‌بینیم
  • بهره‌مندی از عواید وقف به نفع تقویت اقتصاد دانش‌بنیان