Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه لوبلاگ در گزارشی ضمن اشاره به آشوب‎های اخیر در استان بصره عراق نوشته است که آمریکا و چند کشور منطقه در این ناآرامی‎های نقش داشته‎اند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، پایگاه لوبلاگ در گزارشی به موضوع آشوب‎های اخیر در بصره پرداخته و می‎نویسد: دولت‌های دو کشور عراق و ایران در تلاشند تا مشکلات پیش آمده را به بهترین نحو مدیریت و حل و فصل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نکته قابل توجه وجود جریان‌هایی است که درصدد ایجاد اختلاف در روابط دو کشور هستند؛ چرا که در ماه‌های اخیر در روابط دو جانبه این دو کشور موردی برای ایجاد یا افزایش تنش مشاهده نمی‌شود؛ بنابراین برای توضیح این موضوع باید به سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی توجه بیشتری داشت. در این زمینه باید در درجه نخست به سیاست‌های خصمانه آمریکا نسبت به ایران توجه داشت.

از دیدگاه نویسنده، فاکتور مهم در این موضوع در خطر بودن منافع آمریکا به ویژه در عراق است.

در ادامه عربستان به عنوان عامل دوم ایجاد تنش‌ها در بصره مطرح می‎شود. عربستان سعودی نقش مهمی در شکل‌گیری آشوب‎های بصره دارد. سعودی‌ها تمایل بسیار زیادی برای تأسیس کنسولگری نه تنها در بصره بلکه در شهرهای کربلا و نجف دارند. حتی در آوریل ۲۰۱۸ خبر‌هایی مبنی بر افتتاح کنسولگری عربستان در بصره منتشر شد.

در پایان این گزارش آمده است که دو کشور و مردمانشان دارای منافع متقابل و تاریخ مشترک هستند. ایران در عراق در حوزه‌های بسیاری عنصر کارآمد و قابل توجهی است؛ بنابراین بهتر است که گروه‌ها و جریانات خاص به جای تلاش برای روی کار آوردن دولتی ضدایرانی در عراق به ایجاد دولت کارآمد و مستقل عراقی کمک کنند که در صلح و امنیت با همسایگان خود زندگی کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/4028

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۹۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن

محمد حسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: برای تحول در صنعت ساختمان یک تور تجاری گرجستان از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ طراحی شده تا با هلدینگ‌های برتر ساختمانی گرجستان دیدار و گفتگو داشته باشیم. با توجه به تحقیقات صورت گرفته و بررسی ظرفیت‌های کشور گرجستان و نشست‌های تخصصی با فعالین حوزه اقتصادی گرجستان برآن شدیم تا با طراحی تور‌های تجاری به صورت موضوعی بستر همکاری‌های اقتصادی با کشور گرجستان را با تجار و علاقه‌مندان به امر صادرات فراهم آوریم.

وی افزود: بدین منظور برای ایجاد این ظرفیت تمام دوستانی که برای حضور در این تور تجاری تمایل دارند می‌توانند با ثبت نام در این تور تجاری گرجستان از پروژه‌های ساختمانی برجسته تفلیس و مدیران این پروژه‌ها که از بزرگان این صنعت در گرجستان هستند بازدید نموده و راه‌های ارتباطی با پیشگامان این صنعت را برای خود فراهم سازند.

قربانی دبیرکل کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در ادامه گفت: این تور تجاری با هدف آشنایی با تکنولوژی‌های صنعت ساختمان در گرجستان و ایجاد شبکه سازی با فعالان و متخصصین صنعت ساختمانی طرح ریزی شده است و فرصتی استثنایی برای شناخت عمیق‌تر بازار و برقراری ارتباطات مستقیم با سرمایه‌گذاران و متخصصین برجسته صنعت ساختمان است.

وی ادامه داد: همچنین در این سفر سمینار تخصصی برگزار خواهیم کرد که تمامی همسفران از دانش و تجربه متخصصین برتر گرجی بهره‌مند شوند و مسیر توسعه کسب و کار خود را هموارتر کنند. لازم به ذکر است با توجه به شرایط حاکم در منطقه و پس از بیان شدن طرح پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا، کشور گرجستان در مسیر توسعه زیرساخت شهری قرار گرفته و بستر مناسبی برای صادرات مجدد به حوزه کشور‌های منطقه اعم از روسیه و حوزه اروپا خواهد بود که این موارد با توجه به دسترسی بازار و راه‌های ارتباطی و هزینه‌های مقرون به صرفه برای ذینفعانی که علاقه‌مند به حوزه صادرات می‌باشند مورد توجه خواهد بود و در امر مدیریت صادرات و گسترش دیدگاه‌های تجاری شما، گروه آریاداناک همراه شما خواهد بود.ما در این سفر علاقه مندیم ضمن فراهم سازی شرایط مبادلات تجاری بین دو کشور درآمد‌های ارزی نیز برای ذینفعان داشته باشیم و در وضعیت فعلی و با توجه به شرایط حاکم بر ارز بهترین مسیر برای توسعه امر صادرات خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • ایجاد ظرفیت فرامرزی در صنعتی سازی مسکن
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آشوب و آتش در فوتبال اروپا؛ آتش نشان ها ناجی تماشاگران (+عکس)
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • اردوغان وارد عراق شد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه