Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-03@04:03:15 GMT

واردات پوشاک افت کرد؛ توتون و تنباکو زیاد شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۶۹۹۲۷

واردات پوشاک افت کرد؛ توتون و تنباکو زیاد شد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بیشترین رشد ارزش واردات در بخش صنعت طی بهار سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب در بخش محصولات توتون و تنباکو، کک و فرآورده‌های حاصل از نفت و نیز انتشار، چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده بوده و بیشترین کاهش ارزش واردات نیز در مدت مذکور به گروه‌های کالایی تجهیزات حمل‌ونقل، پوشاک و منسوجات تعلق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محصولات توتون و تنباکو با رشد ۱۳۸.۹ درصدی بر ارزش واردات روبرو شده و به ترتیب کک و فلرآورده‌های حاصل از نفت نیز انتشار، چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده رشدی ۸۳.۹ و ۸۲.۱ درصدی را تجربه کردند. در عین حال تجهیزات حمل‌ونقل با کاهش میزان ۵۴ درصدی در ارزش واردات طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین افت میزان ارزشی واردات را به خود اختصاص داده و به ترتیب پوشاک با کاهشی ۴۳.۸ درصدی و منسوجات با کاهشی ۳۸.۶ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در مورد واردات بخش معدن باید خاطر نشان کرد که استخراج زغال سنگ و لینیت با رشد ارزشی ۲۳.۱ درصدی ارزش واردات روبه‌رو شده و استخراج کانه‌های فلزی و استخراج سایر معادن نیز در میزان ارزش واردات به ترتیب رشدی ۳۳.۹ و ۴۴.۳ درصدی در طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌اند.

طبق آنچه وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرده، میزان واردات در بخش صنعت طی ۹۰ روز ابتدای سال جاری معادل هشت میلیارد و ۷۲۸ میلیون دلار بوده که در قیاس با واردات ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری این بخش، نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهشی ۱۰ درصدی روبرو شده است. هم‌چنین میزان واردات بخش معدن در سه ماهه ابتدایی سال جاری برابر ۷۴ میلیون دلار بود که در مقایسه با میزان واردات ۵۵ میلیون دلاری در مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۳۳.۷ درصدی واردات در این بخش هستیم.

این درحالی است که میزان واردات وزنی صنایع طی مدت مذکور سه میلیون و ۲۶۹ هزار تن بود که نسبت به واردات چهار میلیون و ۹۱۷ هزار تنی در مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۵ درصد کاهش داشته است. در مورد واردات وزنی معادن در سه ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه نیز واردات ۲۰۱ هزار تنی به ۲۴۷ هزار تن ارتقا یافته است که افزایشی ۲۳.۱ درصدی را نشان می دهد.

در ذیل جداول مربوط به واردات بخش صنعت و معدن به تفکیک گروه کالایی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل آورده شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: واردات منسوجات توتون و تنباکو پوشاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۶۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در اهواز فعال است گفت: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری در اهواز تلاش شد تا سهم بخش عمرانی در بودجه شهرداری اهواز افزایش پیدا کند در حالی که در گذشته بیش از ۸۰ درصد بودجه شهرداری صرف هزینه‌های جاری می‌شد.

وی افزود: این فرآیند و سهم عمرانی در بودجه شهرداری در هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، به نحوی که در سال جاری سهم پروژه‌های عمرانی از بودجه ۱۴۰ هزار میلیاردی شهرداری اهواز به بیشترین میزان طی سال‌های گذشته رسیده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه حمل‌ونقل، عمران و محیط زیست فعال است با این حال با توجه به ابلاغ بودجه سال جاری انتظار می‌رود این میزان بیشتر شود.

محمودی تاکید کرد: این انتظار می‌رود که با انجام مناقصات، تسریع امور و تصویب لوایح بتوانیم میزان پروژه‌های فعال شهرداری اهواز را تا ۷۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهیم.

کد خبر 750039

دیگر خبرها

  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • برتری خودروهای تجاری بهمن نسبت به سایر محصولات تجاری مشابه
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد