Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح یک هزار و ۷۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در کشور خبر داد و گفت: این پروژه‌ها تا آغاز سال تحصیلی جاری افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۵۰۹ مورد از این پروژه‌ها فضای آموزشی است، افزود: این فضا‌ها شامل ۷ هزار و ۹۴۵ کلاس درس با یک میلیون متر مربع زیر بناست که با صرف اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احداث ۶۷ سالن ورزشی و ۱۰۸ فضای پرورشی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: علاوه بر فضای آموزشی سال تحصیلی جاری ۶۷ سالن ورزشی، ۱۶ استخر و ۱۰۸ فضای پرورشی افتتاح خواهد شد که در مجموع برای احداث این پروژه‌ها ۱۹۸ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

به گفته رخشانی مهر، تعداد کلاس‌های درس تحویلی امسال تا سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه نقش خیرین مدرسه‌ساز را در توسعه فضا‌های آموزشی کشور با اهمیت دانست و تصریح کرد: امسال حدود ۵۰ درصد کلاس‌های درس، توسط خیرین نیکوکار و فرهنگ دوست احداث شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در تلاش هستیم بر اساس اسناد بالادستی و زیرنظام فضا و تجهیزات، سرانه فضای آموزشی کشور را به سطح استاندارد، یعنی ۸/۴ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز برسانیم؛ هم اکنون میانگین فضای آموزشی کشور ۵/۲ مترمربع است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه با ۴۲ هزار دانش‌آموز در این شهرستان فعال است، ادامه داد: نگاه عدالت‌محوری در روستای دردوی خواف که تنها ۲ دانش‌آموز دارد نیز وجود دارد.

روح اله غلام‌پور سدهی افزود: در آموزش و پرورش شهرستان خواف بعد از ۱۰ سال شیر رایگان به دانش‌آموزان ارائه شد و این طرح که با استقبال دانش‌آموزان و اولیای آنها روبرو شده است، در راستای ارتقای سلامت و تغذیه دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی  با اشاره به اینکه در دوسال گذشته ۱۵۷ کلاس درس در قالب ۴۰ مدرسه به بهره برداری رسیده است، بیان داشت: در این شهرستان ۲۳۳ تفاهم نامه خیران مردمی و ۶۰ تفاهم نامه شرکت‌های صنعتی و معدنی به امضا رسیده است.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • احداث ۴۲ هزار متر مربع فضای آموزشی در ایلام
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده