Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:17:23 GMT

سیاست توسعه اشتغال در 340 روستای همدان اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۰۳۴۵

سیاست توسعه اشتغال در 340 روستای همدان اجرا می شود

به گزارش ایرنا، ظاهر پورمجاهد روز دوشنبه در جلسه اعضای کارگروه توسعه روستایی استان همدان، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، پنج هزار روستای کشور مورد مطالعه قرار می گیرند که از این تعداد 500 روستا در استان همدان واقع شده است.
وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌های هر روستا شناسایی و متناسب با آن طرح‌های اقتصادی ارائه شود، افزود: در بخش اشتغال و سرمایه‌گذاری سال گذشته یکهزار و 300 میلیارد ریال و امسال نیز به همان میزان اعتبار با کارمزد 6 تا هشت درصد برای استان جذب ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری همدان گفت: سال گذشته 164 روستا و امسال نیز 140 روستا مورد مطالعه قرار می گیرند و در این زمینه 2 مشاور، روستاهای شمال و جنوب استان را بررسی می کنند.
پور مجاهد اظهار داشت: استان همدان دارای یکهزار و 67 روستاست که از این تعداد 879 روستا دارای دهیاری است.
وی با بیان اینکه 147 روستا نیز دارای دهیاری تمام وقت و 686 روستا دارای دهیاری پاره ‌وقت است، گفت: براساس آمار آخرین سرشماری، 36 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند.
پور مجاهد ادامه داد: از مهم‌ترین عوامل مهاجرت روستاییان به شهرها مناسب نبودن معیشت خانواده‌های روستایی و بیکاری است.
وی با بیان اینکه مهاجرت جمعیت روستایی به شهرها در شهرستان‌های محروم بیشتر است، عنوان کرد: جمعیت روستایی استان همدان نسبت به جمعیت روستایی کشور 10 درصد بیشتر است.
7523/2090
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استان همدان اشتغال امور روستایی بیکاری قانون رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۰۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان

یاسر اکبریان در سخنانی با اشاره به آبرسانی به ۱۶۱ روستای محروم استان، اظهار داشت: این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزارنفری را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، عنوان کرد: تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، افزود: باتوجه‌به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستاهای مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.

اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره