Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمان ، رییس مجمع نمایندگان استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درکرمان با اشاره به تشکیل شورای عالی بانک های استان گفت : در راستای اجرای مهلت سه ساله برای وامهای کشاورزی، قرار شد بانکها تا اطلاع بعدی از پرداخت وام های کشاورزی خودداری کنند .
امیری با بیان بررسی مشکل ضمانت نامه های واحدهای بدهکارو موضوع سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان افزود: در بودجه سنواتی ال 97 قرار بر بازگشت بخشی از حقوق مالکانه معادن به استان بود تا درخود منطقه ی معدنی هزینه شود که به دلیل واریز این درآمد به خزانه کل ، نمایندگان استان با بررسی این مهم ، سهم استان و شهرستانهای معدنی را پیگیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین به مشکل اخیر در صادرات استان کرمان به افغانستان و عراق
اشاره کرد و افزود : با مصوبه جدید دولت در خصوص صادرات ، راهکارهای رفع مشکل استان در این خصوص هم دردستورکار مجمع نمایندگان است.
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان همچنین درموضوع آسیب های اجتماعی هم به بررسی افزایش آمار خودکشی در استان اشاره و خاطر نشان کرد: برغم اینکه آمار خودکشی در استان کرمان از میانگین کشور کمتر است اما نمایندگان با حساسیت در صدد کمک به کاهش این آسیب در استان هستند .
امیری همچنین در موضوع مشکلات حوزه آموزش و پرورش در استان اعلام کرد: حدود 1000 کلاس درس در اختیارآموزش دانش آموزان اتباع بیگانه است که هزینه کرد این کلاسها و تامین معلمان بدون دریافت سرانه ، ادامه این روند را برای آموزش و پرورش استان کرمان مشکل کرده است .
وی از سرعت گازرسانی به ویژه در جنوب استان خبر داد و افزود :با وجود اینکه به 85 درصد نقاط شهری استان گاز رسانی شده اما 38 درصد گازرسانی به مناطق روستایی از متوسط کشوری کمتر است که با تسریع درروند گازرسانی در جنوب استان این مشکل هم به کاهش می یابد.
امیری نماینده مردم کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان استان ، درباره تعیین استاندار کرمان نیز گفت : دولت ۳ تا ۴ ماه برای تعیین استاندار فرصت دارد و سعی دارد این مهلت از این زمان بیشتر نشود.
وی استیضاح برخی از وزرا و اجرای قانون بازنشستگی تعدادی از استانداران دیگر استان ها را از دلایل تاخیر در انتصاب استاندار کرمان اعلام کرد .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: امهال وام مالکانه معادن حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۰۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۴۵ معدن غیرفعال در لرستان

بهمن جعفری در گفت‌وگو خبرنگار مهر، اظهار داشت: استان لرستان دارای ۱۸ نوع ماده معدنی است.

وی عنوان کرد: از این تعداد، ۱۶ مورد ماده معدنی غیرفلزی و دو مورد هم به‌تازگی کشف شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در لرستان ۱۹۲ معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر داریم، ادامه داد: این تعداد هم ذخیره قطعی آنها مشخص است و هم میزان استخراج سالانه آنها مشخص است.

جعفری، بیان داشت: از این تعداد معدن در استان، ۱۵۴ مورد فعال و مابقی هم غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اینکه علت غیرفعال بودن این معادن این بوده که یا ذخیره آنها از خلوص لازم برخوردار نیست، یا مشکل مالی دارند، یا معارض محلی دارند، یا مشکلاتی را با منابع طبیعی و محیط‌زیست دارند، گفت: یکی از برنامه‌های وزارت صمت و همچنین در استان لرستان این بوده که این ۴۵ معدنی که غیرفعال بوده و دارای پروانه بهره‌برداری معتبر هستند را عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، افزود: در قالب شورای معادن استان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مسائل و مشکلات این معادن را احصا و در حدی که قانون در اختیار ما گذشته مسائل و مشکلاتشان را حل‌وفصل کنیم.

کد خبر 6101003

دیگر خبرها

  • وجود ۴۵ معدن غیرفعال در لرستان
  • کردستان دارای ۱.۱ دهم میلیارد تُن ذخایر معدنی است
  • طرح جهاد میدانی محققان زراعت و حفظ نباتات در سرعین اجرا شد
  • دستگاه قضایی به فعال شدن ۷۸ بنگاه راکد اقتصادی در کرمان کمک کرد
  • کردستان دارای ظرفیت‌های مهم و ارزشمند اقتصادی است
  • کاندیداهای حوزه انتخابیه ری به بررسی مشکلات شهر پرداختند
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود