Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:50:54 GMT

فعالیت صید وصیادی در دریاچه پشت سدارس آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۰۶۶۲

فعالیت صید وصیادی در دریاچه پشت سدارس آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصوم فصیح افزود: با توجه به فرارسیدن فصل صید و صیادی و اتمام فصل تخم ریزی ماهیان در دریاچه پشت سد ارس و بر اساس مجوزهای صادر شده از سوی این مدیریت تعاونی های ۱۸ و ۱۹ ارس فعالیتهای صیادی خود را از مورخه ۲۴ شهریورماه تا اطلاع ثانونی آغاز کرده است.

وی ادامه داد: دریاچه پشت سد ارس دارای انواع گونه‌های ماهیان بومی و گرمایی با ارزشی از جمله کپور، آمور، فیتوفاک، صوف و بیگ هد، ماش و گونه ارزشمند شاه میگو است، پیش‌بینی می‌کنیم امسال انواع ماهیان از این منبع آبی صید و روانه بازارهای مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصیح اضافه کرد: صیادان آذربایجان غربی برای کسب رزق حلال تورهای ماهیگیری خود را به ۱۳ هزار هکتار از منابع آبی استان پهن کردند.

وی با بیان اینکه صید ماهی درقالب ۱۱ تعاونی صیادی از منابع آبی استان آغاز شده است افزود: سد ارس، سد حسنلوی نقده و سد شهید کاظمی بوکان از جمله منابع آبی مهم استان است که از امروز فعالیت صید در آنها آغاز شد و پیش بینی می شود بیش از ۶ هزار تن ماهی صید شود.

 وی با بیان اینکه  آذربایجان غربی در بین استان های غیر ساحلی کشور رتبه نخست تولید انواع آبزیان را دارد اضافه کرد: ۱۳ گونه مختلف ماهی شامل قزل‌آلا، کپور، فیتوفاک، آمور و بیگ هد در منابع آبی آذربایجان غربی پرورش می یابد.

دریاچه پشت سد ارس شهرستان پلدشت بزرگترین منبع آبی صید ماهی در استان است و هر سال بیش از ۳ هزار تن ماهی از آن صید می شود.

کد خبر 4406079

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی شیلات ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد گرگان شهرکرد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی خرم آباد احتکار مراسم عزاداری خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۰۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در راستای تحقق اهداف وزارت صمت و مطابق برنامه زمانبندی ابلاغی کشوری مجوز عملیات اکتشافات و بهره برداری تعدادی از محدوده‌های اکتشافی و معدنی از طریق مزایده عمومی به دارندگان توان فنی و مالی لازم واگذار می‌شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در مرحله نخست ۲۸۹ محدوده معدنی به مزایده عمومی گذاشته شده که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات، دریافت اسناد و لیست موضوع مزایده به سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد ایران) به آدرس www.setadiran.ir مراجعه کنند.

سرتیپی اظهارکرد: تمامی اطلاعات، مدارک، اسناد و لیست معادن قابل واگذاری از طریق مزایده در سایت سازمان نیز بارگذاری شده است که متقاضیان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را علاوه بر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سایت سازمان صمت آذربایجان‌غربی نیز مشاهده کنند، اما شرکت در مزایده فقط از طریق سامانه تدارکات امکانپذیر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی