Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم تشییع شهید احمدرضا لکزایی امروز باشکوهی خاص در بیرجند برگزار شد. احمدعلی لکزایی از شهدای نیروی زمینی ارتش بود که در ۲۳ بهمن ماه سال ۶۴ در جریان عملیات والفجر ۸ در منطقه ( نهر خین) در سن ۲۸ سالگی به شهادت و بعد از ۳۳ سال تفحص شناسایی شد. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ استانها خراسان جنوبی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبیرجند، براساس عادت  همیشگی روزهای پنج شنبه که می شود سبدگلاب را برمی دارد به سمت مزار شهدا روانه می شود، او که سالهاست داغ فرزند جوانش را بر دل دارد بر سر مزار شهدای گمنام میرود با یکی از شهدا زمزمه می کند، سالهاست کار مادر همین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما انگار هنوز در دلش امیدی وجود دارد که فرزند شهیدش تا مادر جانی بر تن دارد خود را برایش هویدا میکند.

سالهای سال سپری می شود و پدر احمدعلی در حالی که چشم انتظار پیدا شدن فرزندش از دنیا می رود،مادر می ماند و همسر و دو فرزند شهیدش که سالها تنها با قاب عکس پدر صحبت می کردند.

در این سالها چه شبهایی که مادر به نیت خواب دیدن فرزند شهیدش دعا می خواند، گاهی در خواب مادر می آمد، اما خبری از خود نمی داد،احمد علی این اواخر بیشتر به خواب مادر می آمد.

از داغ دل مادر شهید که عبور کنیم به همسرش می رسیم همسری که وقتی عشق زندگی اش رهسپار جبهه شد رضا و مهدی اش دو ساله و 6 ماهه بودند، او که هیچگاه دوست نداشت مانع رفتن احمدرضا شود، اما در آخرین دیدار در دلش غوغا بود انگار می دانست این سفر بازگشتی ندارد، احمد علی شهیدش پیشانی دو پسر کوچکش را برای آخرین بار بوسید و رفت، پدر رفت و دیگر اثری از او نبود، تا اینکه خبر شهادتش را آوردند اما جنازه پدر هیچگاه پیدا نشد و در این سالها تنها دلخوشی شان همان قاب عکس از پدر بود.

رضا می گوید با آنکه در آخرین لحظه خداحافظی چهره پدر در ذهنم زیاد ماندگار نیست اما همیشه در خواب و رویا پدر برایم زنده بود و قدو قامتش رعنا بود. 33 سال است که جای خالی پدر در کنج کنج اتاق، خانه سر سفره مان خالی است.

از همان روزی که ما به مدرسه رفتیم و نوشتن بابا را آموختیم، غمی بزرگ در دلتان هک شد، بابا برای ما با بابا برای دیگر هم کلاسی ها فرق داشت، ما بابایمان تنها در قاب عکسی بود اما بابای هم کلاسی هایمان درب مدرسه به دنبال فرزند می آمد، اما امروز رضا و مهدی خوشحال اند که پدر بعد از 33 سال خود را نشان داده و درست در ایام ماه محرم در شبی که متعلق به جوان دشت کربلا علی اکبر (ع) است به خانه ابدی سپرده می شود.

امروز در حالی پیکر احمدعلی شهید بر دوش مردم بیرجند تشییع میشود که حال مردم عزادار از آمدنش خوب است. امروز زن های بیرجندی به یاد لیلا مادر علی اکبر (ع) پیکر شهید را بر دستانشان حمل کرده و ناله علی اکبر جوان را سر می دهند.

امروز حال دل مادر احمد علی  شهید مانند دل لیلا شهید جوان دشت کربلا علی اکبر(ع) است که او با وجود اینکه جوان رعنایی بود با قد و قامت رشید جانش را در طبق اخلاص می گذارد.

امروز پدر رضا و مهدی از، سفر دور بازگشته تا بعد از گذشت 33 سال دوری، چشم انتظاری، رضا و مهدی حالا برای خود بابا داشته و پیکرش را در آغوش بگیرند.

مادر هرگز از آمدن فرزند خوشحال است و زیر لب آرام آرام اشک می ریزد و خوش آمدی ننه، این همه سال کجا بودی؟  قربانت گردم ننه،، را با زبان بیرجندی سرمی دهد.

گاهی مادر از حال می رود، گاهی در وسط جمعیت بانوان علی اکبر جوان را سر میدهند، مادر که گرد پیری بر چهره اش نشسته دعا میکند که هیچ مادری بی خبر از پیکر فرزند شهیدش نباشد.

در این بین جوانانی را می بینی که از جبهه و جنگ چیزی در یاد ندارند و همان نسل جوانی هستند که دشمن برایشان خوابها دیده است، اما امروز آنها هم آمده بودند تا پیغام شان را به شهید احمدرضا برسانند، حال و هوای عجیبی است مداح امروز از علی اصغر امام حسین (ع) می گوید، او کودکی بود اما دستانش گره های زیاد و بزرگی را باز کرده است.

خواهر شهید با حسی میان غم و خوشحالی تابوت برادر را تا خانه ابدی بدرقه می کند و به مادر و همسر شهید می گوید، نباید گریه کنیم باید برای آمدن احمد علی خوشحال باشیم.

برادر خوبم خواهر به فدایت این همه سال کجا بودی که پدر از غم دوریت دق کرد.

برادر شهیدم قربان قد و بالای رعنایت شوم این همه سال که نبودی مادر شبها به یاد تو در خواب نام تو را زمزمه می کرد، نصف شب از خواب بلند میشد و نام تو را فریاد میزد،کجا بودی پهلوان شهیدم، ببینی پسرانت قد کشیدند و مادر برایشان هم پدر بود و مادری کرد،،برادر عزیزم خوب روزی خودت را به ما نشان دادی،امروز به یاد علی اکبر جوان تو را بدرقه میکتیم به امیدی که شفاعت ما را در آن دنیا بکنی.

همسر شهید در حالی که اشک امانش را بریده است اما میگوید،اگرچه 33 سال است بی قرار احمد علی هستیم اما بازهم در راه مکتب حسینی حاضریم شهید تقدیم انقلاب اسلامی کنیم.

مراسم تشییع شهید احمد رضا لکزایی با شکوه خاصی با حضور مردم و مسئولان در بیرجند برگزار شد. احمد علی لکزایی از شهدای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در 23 بهمن ماه سال 1364 در جریان عملیات والفجر 8 در منطقه ( نهرخین) در سن 28 سالگی به شهادت رسید و بعد از 33 سال تفحص شناسایی شد.

این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA و پلاک هویت، شناسایی شده است و عصر امروز در روز هفتم ماه محرم در قطعه 2 گلزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

راهش گرامی و پررهرو باد.

انتهای پیام/ش

R41348/P1377/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۱۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری مادر شهید کشمشی در کاشان


به گزارش خبر گزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ زهرا خانم الهی مادر شهید «محمدتقی کشمشی فینی» پس از تحمل سال‌ها درد و رنج دوری از فرزند شهیدش، دعوت حق را لبیک گفت.


شهید «محمدتقی کشمشی فینی» هفتم مرداد ۱۳۴۴ در فین شهرستان کاشان به دنیا آمد. دهم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جفیر به شهادت رسید. مزار وی در امام زاده قاسم (ع) فین واقع است.

دیگر خبرها

  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزندشيرخوار
  • مادر شهید علی محمدی مقدم آسمانی شد
  • آسمانی شدن مادر شهید علی محمدی مقدم در بشرویه 
  • آسمانی شدن مادر شهید زاهدیان در رشت
  • هوای قم هفته آینده بارانی می‌شود
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • ️آسمانی شدن مادر شهید در سامان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید کشمشی در کاشان
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی