Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:42:58 GMT

رنگ زرشکی نمادی از قدرت در دکوراسیون

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۲۰۹۹

رنگ زرشکی نمادی از قدرت در دکوراسیون

رنگ در دکوراسیون موضوعی است که شاید کمتر از سایر اجزای تاثیرگذار بر دکوراسیون مورد توجه قرار گیرد، اما رنگ‌ها در دکوراسیون منزل انعکاس مستقیمی از شخصیت هستند و به صورت روزانه می‌توانند بر روحیه و افکار ما تاثیر بگذارند. تاثیر رنگ‌ها بر عوامل متعددی، چون سن، جنسیت، زمینه قومی و آب و هوا نیز ارتباط دارند و همچنین با ترکیب با سایر رنگ‌ها در کنار هم می‌توانند میزان تاثیرپذیری را بیشتر یا کمتر نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!







رنگ زرشکی رنگ طبیعت است و بسیار در گل‌های زیبای موجود در طبیعت یافت می‌شود، زرشکی رنگی قوی و متمایل به قرمز گل سرخی در ترکیب با مقداری مشکی است البته طیف رنگی زیادی را شامل می‌شود در بعضی ترکیبات رنگی است که مقداری با آبی ترکیب شده است و از قرمز خالص تیره‌تر است در نمادگرایی این رنگ نمادی از قدرت و رنگ عشق است که برگرفته از خصوصیات رنگ قرمز نیز می‌باشد، زرشکی رنگی سلطنتی، نجیب و لوکس محسوب می‌شود. در قدیم در زبان فارسی میانه به این رنگ‌ها «کرمست» می‌گفتند؛ که هم ریشه با Cramoisi در زبان فرانسوی است. معادل این رنگ به زبان انگلیسی CRIMSON است.





از مهمترین تأثیرات رنگ زرشکی در دکوراسیون فضا می‌توان به آرامش بخشی در محیط و پرهیز از افسردگی اشاره کرد که برای ایجاد فضایی شیک و آرامش بخش با رنگ زرشکی بهتر است از تضاد‌های رنگی در فضا استفاده نکنید، زیرا تعادل بصری در هماهنگی با این رنگ بیشتر است.



قرمز که رنگ اصلی تشکیل دهنده زرشکی است رنگ عشق و علاقه است. اگر شما به خاصیت رنگ‌ها اهمیت می‌دهید بهتر است بدانید رنگ قرمز می‌تواند در تمام حالات موثر باشد می‌تواند آغازگر شادی و شور باشد البته زیاده روی در این رنگ می‌تواند سبب ایجاد خشم شود به همین سبب بسیار مهم است که تعادل را در دکوراسیون با ترکیب رنگ‌های مناسب ایجاد کنید.



رنگ زرشکی رنگ گرمی است و به همین خاطر بایستی پیش از انتخاب ترکیب‌های رنگی مناسبی انتخاب کنید این رنگ می‌تواند در ترکیب با رنگ‌های سرد، فضایی متعادل ایجاد کند.



برای استفاده از رنگ زرشکی در دکوراسیون نیازی نیست که حتما از اجزای اصلی مانند رنگ مبلمان و یا دیوار‌ها و یا کابینت‌ها از ان استفاده کنید می‌توانید با استفاده از پس زمینه رنگ سفید به صورت افزودن المان‌های دکوری و یا اکسسوری‌ها آن را به خانه آورده و رنگ‌های خنثی را از یکنواختی خارج کنید به این صورت از مزایای پویایی و انرژی بخشی این رنگ بهره گیرید.     منبع: دکوبوم

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مد و دکوراسیون دکوراسیون منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تبدیل صحرا به جنگل با الهام از یک سوسک ! (فیلم) چرا شتر‌ها مار سمی می‌خورند! (+فیلم 16+) ببینید | نحوه جالب بالارفتن شترها از تپه‌های بیابانی

دیگر خبرها

  • تصاویری پر بازدید از صحرای فوق‌العاده عربستان با رنگی خاص (فیلم)
  • تم بنفش برای دکوراسیون اشرافی، نظرتان چیست؟ (عکس)
  • ۷۰ درصد ذائقه یزدی‌ها گوشت گوسفندی است
  • تولید سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان
  • جشن مردمی شکوفه های رنگی در ورامین
  • روز جهانی زمین پاک، نمادی از ترویج فرهنگ پاسداری از محیط زیست
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • رستوران خواننده معروف با دیزاین و طراحی داخلی شگفت انگیز افتتاح شد!
  • پر فروش ترین رنگ مبل چیست؟ دیدن این 5 رنگبندی های خاص را از دست ندهید!