Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@11:39:06 GMT

کمبود معلم و فضای تحصیلی چالش آموزش و پرورش ساوه است

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۲۱۱۵

کمبود معلم و فضای تحصیلی چالش آموزش و پرورش ساوه است

به گزارش ایرنا، «ابراهیم فراشیانی» شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: 800نیروی انسانی برای جبران کمبود کادر آموزشی در این شهرستان نیاز است.
وی توضیح داد: برنامه ریزی شده که تا سال آینده حدود 50 درصد نیروی انسانی مورد نیاز در بدنه آموزش و پروری ساوه جذب شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: کمبود کادر آموزشی در برخی مدارس ساوه باعث شده که این مراکز آموزشی به صورت 2 نوبتی فعالیت کنند و این مهم بر کیفیت فعالیت ها اثر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فراشیانی افزود: غیربومی بودن طیفی از معلمان شاغل در ساوه عاملی است که بعد از چند سال تجربه اندوزی این نیروها تمایل به رفتن دارند.
وی توضیح داد: در آزمون های جذب معلم که امسال و سال آینده برگزار می شود بر اساس ماده 28 جذب نیرو با اولویت بومی خواهد بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: سهمیه جذب 150 نیروی تربیت معلم امسال به ساوه اختصاص یافته و برای سال آینده نیز 350 نیروی انسانی به بدنه آموزش و پرورش این شهرستان می پیوندد.
فراشیانی در مورد کمبود فضاهای آموزشی نیز، گفت: خیران مدرسه ساز 100 میلیارد ریال در سال گذشته برای ساخت یا نوسازی و تعمیر مدارس پرداخت کردند و امید است که امسال مشارکت فعالانه ای از این قشر رقم بخورد.
وی ادامه داد: 75 درصد از مدارس شهرستان ساوه تاکنون نوسازی شده و 25 درصد فرسوده است و نیاز به تعمیر یا نوسازی دارند و 50 درصد از مدارس ابتدایی و متوسطه اول ساوه به دلیل نامناسب بودن فضاهای آموزشی به صورت 2 نوبته فعالیت کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه خاطرنشان کرد: 6 باب مدرسه با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در ساوه در آستانه تحویل است و 9 طرح آموزشی دیگر نیز در دست ساخت قرار دارد.
فراشیانی گفت: چهار مدرسه شامل 2 هنرستان دخترانه و پسرانه و 2 مدرسه متوسطه اول نیز ار ابتدای مهر به ظرفیت فضای آموزشی این شهرستان افزوده می شود و با توجه به اهتمام خیران برای سال جاری تحصیلی در زمینه فضای آموزشی مشکلی وجود ندارد اما در بلندمدت باید نسبت به ساخت فضاهای جدید اقدام شود.
وی گفت: سال تحصیلی در ساوه با 54 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و پیش دبستانی آغاز می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه افزود: 310 مدرسه که 233 باب آن شهری است در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان ساوجی هستند و در امر آموزش دانش آموزان نیز 2 هزار و 225 کادر آموزشی و معلمین فعالیت می کنند.
فراشیانی همچنین اجرای توازن رشته ای در راستای سند تحول بنیادین را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد و گفت: 60 درصد از دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و 40 درصد نیز در رشته های نظری تحصیل می کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان یادآور شد: موفقیت برنامه های برگشت به روستا در مدارس روستایی نورعلی بیگ، سقانلیق، یل آباد، قره چای و طراز ناهید صورت گرفته و این رویه تداوم می یابد.
سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در سطح شهرستان ساوه، برگزاری جشن شکوفه ها و غنچه ها، نواختن زنگ مهر و مقاومت، حشن جوانه ها، آیین گشایش مدرسه روستای سقانلیق، اجرای صبحگاه مشترک در دبستان امام صادق و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در مدرسه المهدی از جمله برنامه های هفته مهر و مقاومت ساوه است.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی به شمار می آید.
6539/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت آموزش و پرورش آموزش و پرورش شهرستان دانش آموزان معلم نیروی انسانی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۲۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند

میلاد حبیبی نیا در نشست شورای معاونین و روسای آموزش و پرورش استان در شهرستان عسلویه عنوان کرد: مسئول اصلی سوادآموزی در شهرستان‌ها و مناطق شخص مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق هستند.

وی تاکید کرد: لذا می‌بایست با بکارگیری تمام ظرفیت‌های موجود در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی اقدامات لازم را به منصه ظهور بگذارند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلفی تحصیلی سوادآموزی جذب شده اند.

حبیبی نیا به بررسی وضعیت عملکردی شهرستان‌ها و مناطق در خصوص تحقق حجم ابلاغی از سوی سازمان نهضت سوادآموزی پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته؛ شهرستان‌ها و مناطق دیر، سعدآباد، دشتستان، بوشهر و گناوه بیشترین درصد عملکرد را در خصوص تحقق حجم ابلاغی در زمینه جذب و پوشش افراد کم سواد و محروم از سواد در طرح‌های آموزشی حوزه سوادآموزی داشته اند.

عضو شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به ضرورت همگامی تمامی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی، خاطر نشان کرد: ترسیم چشم‌انداز این اداره کل برای رسیدن به استان عاری از بی سواد و محروم از سواد در افق ۱۴۰۴ منوط به همراستایی و تلاش مضاعف همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود