Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان اراک با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ "مقاومت عاشورایی" در هفته دفاع مقدس در دهکده مقاومت اراک برپا می‌شود تاکید شد: نخستین یادواره شهدای اصناف استان مرکزی در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود. ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱ استانها مرکزی نظرات

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جلسه گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان اراک با حضور فرماندار اراک و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد که در آن نقش و وظایف هر یک از دستگاه مشخص شد تا هفته دفاع مقدس هر چه بهتر و باشکوه‌تر در شهرستان اراک برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار اراک با اشاره به ضرورت برگزاری با شکوه هفته دفاع مقدس در شهرستان اراک گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس برای پاسداشت از کسانی است که از این سرزمین دفاع کردند، بنابراین وظیفه داریم که همواره ضمن یاد داشتن این سال‌ها، قدردان آنان و خانواده‌هایشان باشیم.

حسین بختیاری با اشاره به عنوان و شعار محوری هفته دفاع مقدس با مضمون "ما توانستیم" گفت: دستگاه‌ها در طول هفته در تمامی مکاتبات خود به شعار و عنوان هفته اشاره کنند و شرکت برق باختر به مدت دو روز، سازمان صنعت، معدن و تجارت هم به مدت دو روز، اصناف یک روز، سازمان تبلیغات اسلامی یک روز و شهرداری هم یک روز مکلف به ایجاد ایستگاه صلواتی در دهکده دفاع مقدس هستند.

نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این جلسه با اشاره به شعار محوری امسال هفته دفاع مقدس با مضمون ما توانستیم گفت: شنبه 31 شهریورماه امسال با عنوان روز صلابت، سلحشوری نیروهای مصلح و صنعت دفاعی کشور است که با انجام رژه نمادین نیروهای مسلح و توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح در صنعت دفاعی کشور این روز پاس داشته می‌شود.

محمدی افزود: یکم مهرماه هم باعنوان علم، معرفت، نخبگان و روز سرباز است که با مراسم روز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و توجه به تلاش و تولید علم، دانش و پژوهش و روز تقدیر از سربازان همراه است، دوم مهرماه هم دفاع ملی، جوانان و بصیرت افزایی نام گرفته است که با اهمیت موضوع آموزش عمومی و موضوع پپدافند غیر عامل، توجه به نقش جوانان در بصیرت‌افزایی و حفظ غرور ملی و پویایی در حوزه فناوری و  پیشبرد اهداف علمی، فرهنگی و اقتصادی کشور همراه است.

وی تصریح کرد: سوم مهرماه هم به نام انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی نام گرفته که  تبیین نقش محوری تحت ولایت فقیه در به ثمر رسیدن پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به دستاوردهای عظیم انقلاب با نگاه خودباوری در بخش‌های مختلف علم، فرهنگ، سیاست و تعمیق آن در بیداری اسلامی، جبهه مقاومت و زنده نگهداشتن نهضت‌های آزادی‌بخش و شناخت عمیق تفکرات استعماری و استکباری دشمن، روش‌های مقابله با استکبار جهانی و همچنین توجه به درس‌ها و عبرت‌ها و نقش خائنانه گروهک منافقین در دوران دفاع مقدس است.

نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: چهارشنبه مورخ چهارم با عنوان مهر اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی با مراسمات توجه به اقتصاد مقاومتی و ترویج کالای ایرانی به منظور شکوفایی اقتصاد کشور با الگو گیری از دوران دفاع مقدس در جهت مقابله با تهدیدها و تحریم‌ها دشمن، تبین نقش اصناف و پشتیبانی مردمی از دوران دفاع مقدس است.

برپایی نمایشگاه فرهنگی و رزمی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به نام "مقاومت عاشورایی"

نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اراک عنوان کرد: پنجم مهرماه هم به‌عنوان شهیدان، ایثارگران، جانبازان، فخرآفرینان نام گرفته که تبیین حماسه عملیات ثامن‌الائمه، هم‌عهدی با شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت، غبارروبی و عطر‌افشانی و گلبارانی مقبره شهدای گرانقدر و تجلیل و تکریم از ایثارگران، جانبازان و خانواده آنها به‌ویژه شهدای مدافع حرم و امنیت است.

وی بیان کرد: ششم مهرماه با عنوان ولایت‌مداری زنان و خانواده و سلامت با نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی و حضور آنان در دوران دفاع مقدس، برخورداری از فضای معنوی سیاسی نماز جمعه در حفظ کیان و آرمان‌های انقلاب اسلامی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تبیین نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و تجلیل از زنان ایثارگر و انقلابی، حفظ و صیانت از خانواده، روز سلامت و ورزش همگانی است.

نماینده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: هفتم مهرماه آخرین روز هفته دفاع مقدس هم با عنوان فرماندهان، عزت‌مداران، پیشکسوتان با سالروز شهادت فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز، جهان‌آرا و پاسداشت پیشکسوتان و فرماندهان شهید دفاع مقدس نام گرفته که همه این موارد از عناوین هفته دفاع مقدس هستند که به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه بیش 120 عنوان برنامه فرهنگی و برنامه‌های دیگر با توجه به موضوعات ابلاغی در سپاه روح‌الله تبیین و پیش بینی شده است که چند برنامه شاخص آن شامل برپایی نمایشگاه فرهنگی و رزمی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به نام "مقاومت عاشورایی" در کل هفته دفاع مقدس در دهکده مقاومت، برگزاری موتور سواری کراس در سطح کشوری یا بین‌المللی در این هفته است.

برپایی خیمه‌های سلامت در مناطق حاشیه‌نشین به مناسبت هفته دفاع مقدس

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک هم گفت: از جمله برنامه‌های سپاه در این هفته می‌توان به حضور چهار گردان بسیج ناحیه در مراسم رژه نیروهای مسلح، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با همت بنیاد شهید، نشست خانواده و دفاع مقدس در پایگاه‌ها، اختتامیه لیگ تابستانی فوتسال در پنجم مهرماه، برپایی غرفه‌های دفاع مقدس در مساجد شهر، تجلیل از کسبه محل، انقلابی و مومن در جنگ اقتصادی اشاره کرد، کارگاه سبک زندگی هم با همت پایگاه برگزار می‌شود.

سرهنگ حجت‌اله دستجانی افزود: بحث مدرسه، خانه، دفاع مقدس که در طول دفاع مقدس توسط روایتگران و حضور مدارس، میز خدمت در مساجد با همت مدیران شهری و استانی در پایگاه‌های بسیج و مساجد، افتتاح کارگاه خیاطی به همت بسیج سازندگی در شهرک سجادیه درراستای اشتغالزایی، سرکشی و دیدار از خانواده جانباز و شهدا، شبی با شهدا و مراسم خاطره‌گویی در مساجد، اختتامیه گروه‌های جهادی، برنامه پلاک عاشقی با همت صدا و سیما و بسیج، تجمع عاشوریان برای بیعت با ولایت از دیگر برنامه‌های در دستور کار هستند.

وی تصریح کرد: برپایی خیمه‌های سلامت در مناطق حاشیه‌نشین، یک کاسب، یک مدرسه برای کسانی که توان مالی برای خرید لوازم‌التحریر را ندارد، نشست روشنگری باتوجه به وضعیت جامعه، تجمع یک نشست یک جهاد همچنان در کانون امام علی(ع) ادامه دارد، مسابقات ورزشی و کوه‌پیمایی و مسابقات کتابخوانی با موضوع دفاع مقدس، نشست با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس، نمایشگاه عکس زنان در دفاع مقدس، اجرای گشت محله‌محور، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، صبحگاه مشترک بسیج دانش‌آموزی، افتتاح پایگاه‌های مقاومت بسیج و پروژه فرهنگی پارک آزادی، سخنرانی ائمه جمعه در رابطه با جنگ تحمیلی هم از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

"منصوری" نماینده بنیاد شهید و امور ایثارگران اراک هم در این جلسه گفت: از برنامه‌های بنیاد شهید  می‌توان به غباررویی و گلباران قبور شهدا راس ساعت 15:30 مورخ پنجم مهرماه هم‌زمان با سراسر کشور اشاره کرد.

برگزاری نخستین یادواره شهدای اصناف و راننده

"یوسفی" نماینده اتاق اصناف هم در این جلسه با اشاره به برنامه‌های اتاق اصناف گفت: از جمله برنامه‌های اتاق اصناف هم می‌توان به برگزاری نخستین یادواره شهدای اصناف و راننده در مورخ پنجم مهرماه ، ایجاد یک ایستگاه صلواتی در حاشیه مراسم در مزار شهدا ،دعوت از خانواده شهدای اصناف و رانندگان و تجلیل از آنان،  تامین هزینه لوازم التحریر، پوشاک و دیگر لوازم مورد نیاز 100 کودک در ایام مدرسه با همت خیران و بسیج اتاق اصناف که قبل از بازگشایی مدارس به دانش آموزان بی‌بضاعت اهدا می‌شود اشاره کرد.

در ادامه جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مختلفی مثل بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری اراک، حوزه هنری، اصناف، اداره برق، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، اداره آب و فاضلاب شهری، دانشگاه اراک، کمیته امداد امام خمینی(ره) و غیره آمادگی خود را برای همکاری به منظور برگزاری هر چه با شکوه این هفته اعلام کردند.

انتهای پیام/ش

R41371/P1377/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مجلسی مدیر هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به افتتاح این نمایشگاه گفت: سلسله نمایشگاه ریشه‌ها که مختص اساتید هنرمند پیشکسوت اصفهان است تاکنون به آثار ۴ استاد پرداخته است و اکنون با ارائه بیش از ۱۳۰ اثر از آثار آبرنگ و آب مرکب استاد شعرباف با عنوان «ریشه ها ۵» افتتاح می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه آثار استاد شعرباف با موضوع طبیعت و چهره‌ها در مجموعه گالری‌های (بوستان، گلستان، تماشا، نقطه، تجربه و هنرمند) تا ۲۳ اردیبهشت ماه به نمایش درخواهد آمد و عموم می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز به غیر از روزهای تعطیل از این آثار دیدن فرمایند.

گفتنی است استاد مصطفی شعرباف از ۱۵ سالگی نقاشی را آغاز کرده است و پس از اخذ مدرک دیپلم، آذرماه سال ۱۳۶۰ به عنوان رزمنده وارد سپاه پاسداران و لشکر امام حسین (ع) شده است وی قالب کارش کشیدن چهره شهدا بوده و معتقد است آفرینش این دست آثار، کاری دلی و خدایی است که تأثیر هنر روی مخاطب را چند برابر می‌کند و روح و روانش را جلا می‌دهد.

کد خبر 6084262

دیگر خبرها

  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • نمایشگاه دستاورد‌های وقف برپا می‌شود
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • معرفی و دانلود بهترین طرح‌های بکگراند دفاع مقدس
  • نمایشگاه «ریشه‌ها ۵» در اصفهان برپا می‌شود
  • بنیاد امسال حضور پررنگ تری در نمایشگاه کتاب دارد
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ