Web Analytics Made Easy - Statcounter

استقلال در بازی برگشت برابر السد به تساوی دو بر دو دست یافت و از صعود به مرحله بعد بازماند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  السد قطر و استقلال در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفتند. این دیدار در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ خاتمه یافت .

با توجه به پیروزی سه بر یک السد در بازی رفت و تساوی دو تیم در بازی برگشت، در نهایت یاران ژاوی با حساب ۵ بر ۳ راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شدند تا مجددا به حریف خود در دور گروهی یعنی پرسپولیس برخورد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکرم عفیف (دقیقه ۲۷) و بغداد بونجاح (۲+۹۰) برای السد و روح الله باقری (دقیقه ۳۳) و مرتضی تبریزی (۴۹) برای استقلال گل زدند.

نیمه نخست

شاگردان شفر که با سه مهاجم پای به میدان گذاشتند، بازی را خیلی هجومی آغاز کردند ولی دفاع سازمان یافته السد و میل این تیم برای حفظ توپ مانع از موفقیت استقلال در دقایق نخست بازی شد. نخستین موقعیت نصفه و نیمه بازی روی شوت نه چندان محکم مهدی قائدی خلق شد که مشعل برشام به راحتی توپ را در آغوش گرفت. حرکت انفرادی روح الله باقری و پشت سر گذاشتن چند بازیکن سفیدپوش، بازیکنان السد را وادار به خطا و اعلام ضربه ایستگاهی به سود استقلال کرد که علی کریمی ارتفاع توپ را پایین گرفت و این فرصت در دقیقه ۱۷ از دست رفت.

حمله دیگری از سوی استقلال با ارسال توپ از سوی میلاد زکی‌پور طراحی شد اما دست‌پاچگی دروازه‌بان و مدافع السد، یک کرنر را تقدیم استقلال کرد که ثمری برای این تیم نداشت. در سوی مقابل نیز، السد صاحب فرصت گلزنی بسیار خوبی شد که سانتر اکرم عفیف به روی دروازه با ضربه سر نه چندان خوب بغداد بونجاح همراه بود و دروازه استقلال باز نشد. در دقیقه ۲۷، شوت بسیار محکم و مواج هافبک السد دروازه مهدی رحمتی را با خطر جدی مواجه کرد که کاپیتان استقلال به طور نه چندان مطمئن توپ را دور کرد.

حمله زهردار السد در دقیقه ۲۷ تبدیل به گل شد و روی کار تیمی بغداد بونجاح و اکرم عفیف، رحمتی با مهاجم السد تک به تک شد و عفیف گل نخست تیمش را زد. با این وجود این گل باعث ناامیدی یاران شفر نشد و در دقیقه ۳۳  سانتر خوب طارق و کنترل عالی روح الله باقری در محوطه شش قدم، با شوت خوب این بازیکن و دخالت دروازه‌بان وارد دروازه السد شد. این گل زمینه‌ساز حملات جدی‌تر از سوی استقلال بود که در دقیقه ۳۵، ضربه سر روزبه چشمی با بی‌دقتی راه به دروازه نیافت و این فرصت خوب از دست آبی‌ها رفت.  

با وجود اشتیاق زیاد استقلال برای گلزنی، السد نیز بی‌کار ننشست. در دقیقه ۳۶، روزبه چشمی در دفع توپ دچار اشتباه شد تا بونجاح با رحمتی تک به تک شود اما ضربه چیپ او را رحمتی به کرنر فرستاد.  السد در دقیقه ۳۸ فرصت دیگری برای گلزنی داشت و شوت فنی ژاوی را مهدی رحمتی به کرنر فرستاد. در دقیقه ۴۰ مرتضی تبریزی با فرار از تله آفساید السد صاحب موقعیت خوبی شد که تعلل این بازیکن فقط یک کرنر بی‌ثمر برای استقلال داشت. این حمله استقلال با شوت فنی و خطرناک عفیف به سوی دروازه رحمتی پاسخ داده شد که استقلالی‌ها با خوش‌شانسی نظاره‌گر رفتن توپ به بیرون از زمین بودند.

نیمه دوم

استقلال با جایگزین کردن صیادمنش به جای قائدی، بازی را هجومِ تر آغاز کرد. ابتدا در دقیقه ۴۸، کنترل خوب اسماعیلی و شوت تبریزی با مهار خوب مشعل به کرنر رفت. ضربه کرنر را اسماعیلی به روی دروازه فرستاد و ضربه سر تبریزی در دقیقه ۴۹ تبدیل به گل دوم استقلال شد. بلافاصله بعد از این گل السد حمله تند و تیزی را تدارک دید که روی این صحنه روزبه چشمی با خطا بازیکن السد را متوقف کرد و با دریافت کارت زرد دوم و در نهایت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا کار برای استقلال سخت‌تر شود.

السد بعد از اخراج چشمی نبض بازی را در اختیار گرفت و روی کار تیمی ژاوی و بونجاح فرصت خوبی به مهاجم السد رسید که توپ را رحمتی به کرنر فرستاد. کمتر از یک دقیقه بعد شوت اکر عفیف از همان زاویه با برخورد به دریک عمودی دروازه وارد دروازه استقلال نشد.  

ده نفره شدن استقلال موجب عقب‌نشینی این تیم و حملات پرتعداد السد شد به طوریکه ضربه خود بغداد بونجاح پیش از رسیدن به رحمتی توسط سهرابیان به کرنر رفت که نتیجه‌ای برای تیم قطری نداشت. در بین حملات پرتعداد السد، صیادمنش روی توپ‌ربایی و عبور از سه بازیکن السد می‌توانست صاحب موقعیت خوبی شود اما تعادل خود را از دست داد و فرصت خوبی از دست رفت.

استقلال بعد از گذشت دقایقی از لاک دفاعی بیرون آمد و حملات خود را شروع کرد که این حملات قدرت لازم را نداشت اما موجب عقب‌نشینی السد شد تا بازی تاحدودی متعادل شود. علی کریمی روی توپ‌ برگشتی از خط دفاعی السد صاحب فرصت شوت‌زنی شد اما ضربه او با اختلاف نسبتا زیاد و به صورت زمینی به بیرون از دروازه رفت.

السد برای حفظ نتیجه دقایقی اقدام به حفظ توپ و سپس وقت کشی کرد که با اعتراض استقلالی ها همراه شد. فرشید اسماعیلی با حرکت انفرادی خود و عبور از بازیکن السد، می‌توانست زمینه‌ساز یک موقعیت خطرناک شود که بازیکن السد در ازای دریافت کارت زرد او را سرنگون کرد و جلوی حمله آبی‌ها را گرفت.

در اواخر بازی السد فرصت دیگری برای گلزنی داشت که مهدی رحمتی با پا شوت بونجاح را دور کرد. در اواخر بازی السد صاحب فرصت خوبی شد که مهدی رحمتی روی دروازه‌بان این تیم خطای پنالتی کرد تا بغداد بونجاح در دقیقه ۲+۹۰ گل دوم تیمش را بزند و بازی مساوی شود.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی (کارت زرد)، روزبه چشمی (کارت زرد اول و دوم، کارت قرمز)، پژمان منتظری، خسرو حیدری، میلاد زکی پور، علی کریمی، فرشید اسماعیلی (کارت زرد)، طارق همام (وریا غفوری ۷۶)، مهدی قائدی (الله‌یار صیادمنش ۴۶)، مرتضی تبریزی و روح الله باقری (آرمین سهرابیان ۵۶). 

ترکیب السد: مشعل برشام، بوغلام خوخی، پدرو رورو، حامد اسماعیل، عبدالکریم حسن، گابی، جونگ وو یونگ، ژاوی، اکرم عفیف، حسن الهیدوس (یاسر ابوبکر  ۷۰، کارت زرد) و بغداد بونجاح.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۲۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیفا دی ماه مارس به پایان رسید و اکنون همه در انتظار آغاز دوباره مسابقات باشگاهی در سراسر جهان هستند. بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران نیز در سال جدید قرار است با برگزاری دیدارهای معوقه آغاز شود که سپاهان با ۲ بازی عقب افتاده، برنامه پرفشاری دارد و سپس تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز دیدارهای خود را در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌کنند.

به گزارش ورزش سه، سه تیمی که امسال رقابت بسیار سخت و فشرده‌ای در صدر جدول رده‌بندی داشته و هر کدام از آنها برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کند. در حال حاضر سپاهان با دو بازی کمتر نسبت به سرخابی‌ها، در رتبه پایین‌تر قرار دارد، ولی می‌تواند با کسب پیروزی و به دست آوردن شش امتیاز، فاصله خود را کاهش داده و به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شود. هرچند که نباید از کنار نام تراکتور نیز به راحتی گذشت، چرا که شاگردان خمس هم یک بازی معوقه در پیش دارند و می‌توانند با کسب پیروزی در این دیدار، مثلث مدعیان را به یک چهار ضلعی تبدیل کنند.

وبسایت اوپتا به مانند هر هفته، رتبه‌بندی جدیدی از تیم‌های باشگاهی در سراسر جهان را منتشر کرده که طی آن استقلال به عنوان تنها تیم ایرانی موفق شده در میان ۱۰ تیم برتر قاره آسیا قرار بگیرد. آبی پوشان که فصل بسیار عجیب و پرحاشیه‌ای را تجربه کرده‌اند، در میان شگفتی همگان، سال را با صدرنشینی به پایان رساندند و اکنون نیز مدعی اول کسب عنوان قهرمانی به شمار می‌روند. البته این چیزی نیست که در ابتدای فصل و با توجه به سطح یارگیری‌های تیم‌های مدعی قهرمانی، تصور می‌شد.

استقلال که در لیگ امسال تنها یک بار و در هفته سوم مقابل سپاهان و در اصفهان مغلوب شده، پس از اینکه در همان مرحله نخست رقابت‌های جام حذفی با شکست مقابل مس رفسنجان از دور پیکارها کنار رفت، اکنون می‌تواند با برنامه سبک‌تر و مدت زمان بیشتری برای استراحت، لیگ را از سر بگیرد که این می‌تواند پوئن مثبتی برای تیم نکونام باشد تا بتواند شگفتی که در پایان سال گذشته خلق کرده بودند را تکمیل نماید.

همین عملکرد خوب شاگردان نکونام باعث شده تا آنها در رتبه‌بندی سایت اوپتا بالاتر از تیم‌های پرسپولیس و سپاهان ایستاده و جایگاه نهم آسیا و ۲۴۶ جهانی را از آن خود کنند. نکته جالب اینکه استقلال در این رده‌بندی توانسته بالاتر از تیم فوتبال کاوازاکی ژاپن قرار بگیرد که تا مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان امسال نیز بالا آمده بود ولی با شکست مقابل شاندونگ چین، از دور بازی‌ها کنار رفت.

پرسپولیس نیز در رتبه یازدهم آسیا و ۲۶۰ جهان ایستاده است. سرخ پوشان نسبت به رنگینگ هفت روز گذشته، چهار پله در رده‌بندی جهانی صعود کرده‌اند، در حالی که استقلال یک رتبه تنزل یافته است. نکته جالب اینکه تیم فوتبال العین امارات که راهی دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شده و باید به مصاف الهلال عربستان برود، در رتبه چهاردهم جای گرفته؛ یعنی پایین‌تر از استقلال و پرسپولیس.

تیم فوتبال سپاهان نیز با قرار گرفتن در رتبه بیستم آسیا و ۳۳۱ جهان، دیگر تیم ایرانی است که نامش در میان تیم‌های برتر قاره دیده می‌شود. تراکتور نیز توانسته است جایگاه چهلم آسیا و ۵۴۹ جهان را به خود اختصاص دهد. چهار تیمی که به نظر می‌رسد جام قهرمانی امسال لیگ برتر به یکی از آنها خواهد رسید.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888783

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| برتری شهرداری مقابل پلیس عراق
  • شایعات تکراری درباره مهلت پرسپولیس و استقلال برای پرداخت بدهی‌ها
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه های بسکتبال غرب آسیا
  • یک برد ویک باخت برای مسی های کرمان در لیگ دسته اول فوتبال
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • جام آزادگان؛ سال شیرازی‌ها با پیروزی آغاز شد
  • حریف استقلال سال 1403 را با برد شروع کرد(عکس)
  • صعود تاریخی تیم ستاره پرسپولیس به یورو 2024
  • ترکمنستان ۰-ایران ۱: سه امتیاز در بدترین زمین فوتبال آسیا