Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:11:36 GMT

1543 کیلوگرم مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۲۴۰۲

1543 کیلوگرم مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری کشف شد

شهرکرد- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 543 کیلو و 285 گرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا، سردار غلامعباس غلامزاده شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از این میزان 422 کیلو و 271 گرم در پاکسازی نقاط آلوده چهارمحال و بختیاری کشف شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8 درصد رشد داشته است.
غلامزاده به اجرای 28 طرح پاکسازی نقاط آلوده و محورهای مواصلاتی چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش نشان می دهد.
وی یادآور شد: در این مدت آزمایش اعتیاد 166 راننده مثبت اعلام شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش دارد.
فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در نیمه نخست امسال 410 خرده فروش مواد مخدر در استان دستگری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد بیشتر است و در این مدت 24 دستگاه خودرو از قاچاقچیان توقیف و یکهزار و 357 متهم دستگیر شدند.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تلاش برای اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر ضروری است.
اقبال عباسی تاکید کرد: روزگاری خانواده ها ، اعتیاد اعضای خانواده خود را مخفی می کردند اما امروز در برخی از خانواده ها خود اعضا در راستای کاهش و رفع این بلای خانمان سوز پیشگام هستند.
وی افزود: اجرای طرح های عمرانی، بهداشتی و درمانی، خدماتی و فرهنگی در نقاط آلوده چهارمحال و بختیاری با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در این مناطق باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
عباسی تصریح کرد: از مجموع اعتبارات فصل عمران شهری چهارمحال و بختیاری مبلغی برای اجرای بهساری جداول، آسفالت و تعیین تکلیف زمین ها و طرح های بلاتکلیف در نقاط آلوده استان اختصاص می یابد.
وی یادآور شد : زمین های مسکن و شهرسازی شناسایی و با قیمت کارشناسی به منظور احداث مسجد، خانه عالم، بوستان، کلانتری، پایگاه بسیج و سایر طرح های مورد نیاز واگذار شود.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: شهرداری ها می توانند زمین های رها شده در مناطق آلوده را با حفظ مالکیت حقیقی یا حقوقی تسطیح و برای انجام فعالیت های ورزشی، تفریحی و فرهنگی کودکان، نوجوانان، جوانان و سایر ساکنان این مناطق آماده سازی کند.
وی تاکید کرد : به منظور رسیدگی مطلوب تر به موضوعات مرتبطی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، نشست های بعدی این شورا به میزبانی دستگاه های اجرایی عضو شورا و یا حتی در مسجد یا منزل افراد معتمد در مناطق آلوده برگزار شود.
عباسی اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری برای جذب اعتبارات خود در سطح ملی و استانی تلاش به موقع داشته باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال برای اجرای برنامه های پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان 2 میلیاد و 349 میلیون و 250 هزار ریال اعتبار پرداخت شده است.
سید قدیر مرتضوی باباحیدری تصریح کرد: این اعتبار به آموزش و پرورش، بهزیستی، دانشگاه شهرکرد و دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.
وی افزود: برای اجرای تفاهمنامه های حوزه فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در سال جاری ، اعتباراتی از محل منابع ملی و استانی برای ادارات کل آموزش و پرورش، کار تعاون و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان و بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه شهرکرد، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، سازمان تبلیغات اسلامی، جمعیت هلال احمر و بنیاد شهید امور ایثارگران استان پیش بینی شده است.
مرتضوی باباحیدری اظهار داشت: اجرای تفاهمنامه های حوزه فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری سهم دستگاه اجرایی، ستاد و وزارت کشور به تفکیک مشخص و اعلام شده است.
2097/7362

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كشف مواد مخدر چهارمحال و بختياري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری پلیس، سرهنگ حسین زلفخانی گفت: در اجرای طرح‌های آرامش در شهر و جمع آوری معتادان متجاهر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران پس از اخذ دستور قضایی نسبت به جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر در غرب استان تهران اقدام کردند.

­

این مقام انتظامی افزود: در اجرای این طرح، پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شده بودند آنها را جمع آوری کردند.

­

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: در اجرای این طرح، در یک ماه گذشته تعداد ۲ هزار ۶۰۵ معتاد متجاهر و کارتن خواب از سطح شهرستان‌های غرب استان تهران جمع آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مرکز ترک اعتیاد انتقال داده شدند.

­

سرهنگ زلفخانی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های آرامش در شهر، ۳۵ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند، افزود: در اجرای این طرح، یک هزار و ۸۳۹ خرده فروش دستگیر شدند و ۴۲۶ کیلو و ۹۳۳ گرم انواع مواد مخدر نیز کشف شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم
  • کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم حشیش در شیراز
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • کشف ۱۷ کیلوگرم تریاک از مخفیگاه قاچاقچی سابقه‌دار