Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان اظهار داشت: در بحث واگذاری سهام صندوق فولاد تخلفی رخ داده که پیامد‌های منفی ایجاد می‌کند.

وی افزود: شرکت‌هایی که هدفگذاری کردند که سهام گل‌گهر را بگیرند، از طریق تخلف صورت گرفته کار را پیگیری می‌کنند، سهام صندوق فولاد در قراردادی که تخلف بوده به ثمن بخس واگذار شده است که طی شکایتی از صندوق فولاد، پیگیر این مسئله هستیم و تخلف پیگرد قضایی باید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورابراهیمی گفت: تضییع حقوق ذینفعان صندوق فولاد کشور در این مسئله دیده می‌شود که 85 هزار نفر بازنشته دارد که 15 هزار نفر در استان کرمان هستند، حق این افراد را از طریق توافق غیرقانونی به ثمن بخس واگذار کرده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: با این خلاف که از طریق بورس می‌خواهند انجام دهند، تصاحب شرکت گل‌گهر توسط شرکت‌های خارج از مجموعه استان می‌شود که به صلاح استان نیست و تبعات امنیتی و اجتماعی دارد و مجمع نمایندگان در این رابطه به صورت جدی وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اسناد و مدارک مربوط به تخلفات در واگذاری سهام صندوق فولاد را که به ثمن بخس فروخته شده را داریم و ارائه می‌دهیم.

پورابراهیمی گفت: الان با تاخیر در تشکیل پرونده هیئت داوری در سازمان بورس مواجه‌ایم و هیأت بورس باید سریعا پرونده تخف واگذاری سهام صندوق فولاد را بررسی و تعیین تکلیف کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی بیان داشت: مشکل بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه در گردش است و تغییر نرخ ارز نیاز به سرمایه را سه برابر افزایش داده است.

پورابراهیم تصریح کرد: پیشنهاد دادیم 50 درصد از یک میلیارد دلار که از صندوق توسعه ملی برداشت شود، برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و 50 درصد در زیرساخت‌های حمل و نقل و صنعت ساختمان گذاشته شود که در شورای عالی اقتصاد کشور مصوب شد.

وی افزود: در صورتی که این مصوبه نهایی شود، ظرفیت بسیار خوبی برای واحدهای مشکل‌دار و کمک به صنایع فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:‌ بیش از ۹۹ درصد سهام بانک رفاه کارگران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سقف سهم این سازمان در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، بر اساس گزارش این نهاد نظارتی سقف سهم سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران ۳۳ درصد تعیین شده است در حالی که بیش از ۹۹ درصد سهام این بانک در اختیار سازمان تامین اجتماعی است.

بر اساس این گزارش سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران مکلف بوده اند که سهام مازاد بر ۳۳ درصد را واگذار نمایند اما تاکنون اقدامی در این خصوص  صورت نگرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بنو و پرداخت مبلغ محکومیت سنگین!
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • تولیدکنندگان آلومینیوم مواد اولیه را به قیمت دلار ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند