Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، با قیاس دو دوره قبل و بعد انقلاب شکوهمند اسلامی در راستای توجه به زن و نقش آن در جامعه تصریح کرد: در دوران قبل انقلاب افراد و خانواده‌های مومن و متدین اجازه نمی‌دادند تا فرزندانشان به مدرسه بروند ولی حالا نخبگان، دانشمند و پژوهشگران زیادی از خود جامعه زنان وجود دارند که این امر به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و امام راحل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در  مدت رهبری‌ خود تاکیدات زیادی و به خصوص در چند بخش دارند که جزو تاکیدات ایشان است، توضیح داد: اهمیت دادن به جوانان، یکی از این ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب است به طوریکه انتصابات اخیر ایشان نشانگر توجه و عمل به این موضوع بود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: توجه به امور قرآن در جامعه در مرحله اول به برکت امام راحل و در مرحله بعد توجه رهبر معظم انقلاب از دیگر ویژگی مقام عظمی ولایت است به طوریکه ایشان در ماه مبارک رمضان چند ساعتی را در محفل قرآنی سپری می‌کنند.

امام جمعه تبریز توجه به دانشجویان، آینده کشور و امید دادن به مردم در جهت آینده کشور را از دیگر ویژگی‌های حضرت آقا مطرح کرد و گفت: توجه به قشر بانوان و فرهیحتگان نیز از جمله تاکیدات اولویت‌دار رهبری بوده است به طوریکه ایشان در همه صحبت‌هایشان اشاره و تاکیدات در این خصوص دارند.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید به اینکه هر چه در زمینه زنان از بعد اقتصادی و تعمیق امور دینی در جامعه برنامه‌ریزی کرد، باز جای کار وجود دارد، تصریح کرد: برخی افراد بی‌سواد و افرادی که به عنوان خانم جلسه‌ای مطرح شده‌اند، با دامن زدن به مراسم خرافه‌گری تلاش بر ایجاد تحریف داشتند ولی خوشبختانه در حال حاضر زنان زیادی در کشور وجود دارند که باسواد در این امور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به اینکه روز به روز مسائل خرافه‌گری در جامعه رونق می‌یابد، گفت: طبق شنیده‌ها در یک مراسم‌ شنیده شده بود که به خاطر عروسی حضرت قاسم، گل به دست گرفته بودند در حالی که این چه حرفی است و از کجا روایت عروسی حضرت قاسم در میدان نبرد مطرح می‌شود.

حجت الاسلام آل هاشم متذکر شد: هرقدر روشنگری انجام گیرد باز جای کار وجود دارد به طوری که امروز خرافه و عرفان‌های کاذب در جامعه وجود دارد و حتی بنده وقتی گزارش‌هایی از برخی مبادی ذی‌ربط دریافت می‌کنم، شاید در ظاهر عارف بودن فرد را نشان می‌دهد ولی با بررسی می‌توان دید که اصلا ریشه فرد به ضد نظام و اسلام برمی‌گردد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: خواهشمندیم فعالان و متخصصان فرهنگی و دینی دقت لازم به جلسات خانگی و غیره داشته باشند.

 آل‌هاشم با تاکید به اینکه باید دست در دست هم داد و در زمینه روشنگری تلاش کنیم، افزود: دشمن دین ما را نشانه گرفته و ما هم باید مراقب باشیم چرا که بهانه‌های زیادی در دست دارند و هدف اصلی نابودی دین، باور و اعتقادات است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد دشمن در کمین نشسته و می‌خواهد ما را با یک کلمه اشتباه محکوم کند که البته حرف دشمنان از سر دلسوزی به ما نیست از این‌رو باید مراقب بود و اشتباه نکنیم و بهانه‌ای دست دشمن ندهیم.

وی خطاب به مسئولان کارگروه‌های جمعیت فرهیخته زنان بیان کرد: کارگروه‌های تشکیل یافته باید اثرات و بازخوردهایی داشته باشد و با اینکه مسائل فضای مجازی، مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی موضوعات مهمی هستند ولی بحث اعتقادات و تعمیق باورهای دینی از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است.

حجت الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه برخی بدحجابی‌ها و برداشتن روسری توسط عده‌ای یک موضوع عادی نبوده و با برنامه است، تصریح کرد: برنامه اصلی دشمن این است که متانت را از جامعه کم کند در حالی که باید روز به روز جامعه وضع بهتری داشته و مسائل بدحجابی در جامعه رفع شود.

 امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه برخی‌ از من می‌خواهند در تریبون‌ها از ضرورت حجاب بگوییم در حالی که چکشی برخورد کردن، قبح مسئله را می‌شکند، گفت: با عناوین و در مناسبت‌های مختلف به موضوع حجاب اشاره کرده‌ام ولی باید خود افراد و خانواده‌ها نیز به این موضوع دقت کنند که حتی اگر اعتقادات دینی هم ندارند ولی ناموس نباید به نمایش گذاشته شود.

حجت الاسلام آل هاشم، به رشد و ارتقای تحصیلی بانوان در تمام رشته‌های  مورد نیاز در جامعه اشاره کرد و گفت: هر مطلب و کمکی از ناحیه ما برای تقویت فرهنگی و تبلیغی مخصوصا مواردی که برای تعمیق مبانی اعتقادی باشد، انجام می‌دهیم.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: در امر به معروف و نهی از منکر آنچه وظیفه همگانی است، تذکر لسانی است به طوریکه باید تذکر را داد و رد شد ولی برای امر به معروف و نهی از منکر باید شرایط آن را بشناسیم یعنی باید فرد معروف و منکر را شناخته و  احتمال اثرگذاری داده شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: عهد می‌بندم طرح نور را ادامه دهیم

آفتاب‌‌نیوز :

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا عصر امروز در اجتماع بزرگ مردم اصفهان که در خیمه گلستان شهدا برگزار شده بود، در حمایت از طرح عفاف و حجاب با بیان اینکه افتخار پلیس اجرای حکمی قانونی و شرعی در حوزه عفاف و حجاب است، اظهار کرد: قصه پرغصه حجاب دشمن ما را در همه عرصه‌های تاریخ آزار داده است مربوط به امروز و دیروز نیست.

وی با بیان اینکه نقشه شوم برای عفاف و حجاب از زمان ایجاد جرأت تعرض به خانه دختر رسول خدا کشیده شد، تصریح کرد: این دشمنی از آن روز تا امروز ادامه دارد و کم‌توجهی است که احساس کنیم که هجمه به عفاف و حجاب از دیروز و امروز بوده است، البته شدت پیدا کرده است.

رادان با بیان اینکه دشمن تمام‌قد در برابر دین ما قرار گرفته تا بتواند همه کید و حیله‌های خود را به منصه ظهور برساند، عنوان کرد: این نکته به این معنی نیست که یک دختر از روی نافهمی یا کید دشمن حجابی از سر بردارد؛ اساس دو جبهه در برابر هم قرار گرفتند، اسلام در یک طرف و کفر در طرف دیگر قرار گرفته‌اند.

فرمانده فراجا با اشاره به فتنه‌های گذشته و امروز تصریح کرد: دشمن فهمیده است که اصل مترقی دین و عفاف و حجاب، اصلی است که نمی‌تواند در برابر آن مقاومت کند؛ بلکه باحجاب و عفاف نه به‌عنوان یک روسری بلکه به‌عنوان یک اصل مخالفت خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه عنصر کلیدی دشمن برای درنوردیدن همه سنگر‌های ما اصل مترقی عفاف و حجاب است، گفت: رضاشاه را کسی جز اروپایی‌ها سر خط کردند که چادر از سر زنان ما بردارد؟ آن روز سرباز بی جیره و مواجب اروپایی‌ها رضاشاه و عیاشی او بودند.

رادان ادامه داد: اولین قدم دشمن برای اینکه نقشه خود را عملی کنند، تحریف واقعیت بود، تحریف واقعیت می‌تواند آن چنان در ذهن‌ها متجلی بشود که حتی خود فرد گمان کند اشکالی است؛ این تحریف واقعیت با تغییر برخی زشتی‌ها شروع می‌شود و حتی برخی مسوولان ما هم دچار این تحریف می‌شوند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه برنامه دشمن برای استحاله فرهنگی و دینی جامعه ما است، خاطرنشان کرد: دشمن ابتدا شک و تردید و تحریف واقعیت را ایجاد کرد و اندک‌اندک و زمان‌دار پیش می‌آید و وارد بدنه جامعه اسلامی ما می‌شود.

وی با بیان اینکه وقتی که حیا از زنان ما گرفته شود، غیرت از مردان گرفته می‌شود، عنوان کرد: بال غیرت و حیا وقتی آسیب دید، استحاله فرهنگی شکل می‌گیرد، امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران مفتخر به حمایت مردم انقلاب است که با جوششی وصف‌ناپذیر به دنبال احیای دین خود هستند.

رادان با بیان اینکه مردم اصفهان شناسنامه‌ای مشخص دارند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب شهر انقلاب، شهر کار، خدمت و تربیت نیروی انسانی است، تصریح کرد: شهید علی زاهدی و شهیدانی که در این گلستان شهدا خفته‌اند، تربیت‌یافته این شهر بودند. علی‌الخصوص شهید زاهدی با شهادتش عظمت رژیم صهیونیستی را به زیر کشید.

فرمانده فراجا با بیان اینکه آفرینش ۹ دی توسط مردم انقلابی، متدین و پیرو خط ولایت‌فقیه، آتش فتنه سال ۱۳۸۸ را خاموش کرد، مردان و زنان غیور ایرانی را سنگر دارانی نامید که مدافع دین و حرمت‌های آن هستند و فریب‌خوردگان جوامع غربی را به آغوش جامعه بازمی‌گردانند.

وی ادامه داد: اگر این مردم نبودند سنگر‌ها گرفته می‌شد؛ مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است. حتی اگر قضاوت شود، مستحضر به رئیس قوه قضائیه‌ای هستید که تمام‌قد پای‌کار طرح نور آمدند.

رادان افزود: بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند که از جمله آن‌ها آقایان بانکی، نقدعلی و حاجی‌دلیگانی هستند.

فرمانده فراجا تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۲ در مأموریت‌های مختلف بالغ بر ۹۳ شهید و در سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۱۶ شهید در راه حراست از مردم داشتیم.

وی گفت: عهد می‌بندیم که مدافع خون شهدا باشیم و مسیر طرح نور را برای پاسداشت از دختران و مادران سرزمینمان ادامه دهیم، بر این عهد و پیمان استوار خواهیم ماند؛ دشمن بسیار تلاش کرد که شبهه‌های فراوان ایجاد کند و آزادی‌ها را تحریف کرد.

رادان تصریح کرد: از دشمن سؤال می‌کنیم که در دانشگاه‌های آمریکا، فرانسه و انگلستان چه خبر است؛ از دانشجویان دختری که به آن‌ها ستم‌ها می‌شود و از شعار زن زندگی و آزادی که در آمریکا و اروپا می‌دادند چه خبر؟! آن‌ها آزادی را برای خودشان تعریف می‌کنند.

فرمانده فراجا تأکید کرد: ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم و پاسدار خون شهدا خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • سردار رادان: عهد می‌بندم طرح نور را ادامه دهیم
  • سردار رادان: به سبک خودمان آزادی را ایجاد می‌کنیم
  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • نباید با ایجاد دوقطبی‌های کاذب دشمن را به طمع بیندازیم
  • لزوم تلاش جدی مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • تلاش مسئولان برای جهش تولید و اشتغالزایی با مشارکت مردم
  • به اسم آزادی به کام برهنگی!
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • «نور» طرحی برای تکریم زنان جامعه است