Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرگزاری رسمی امارت متحده عربی دوشنبه شب از آغاز عملیات گسترده نظامی علیه شهر الحدیده یمن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، این عملیات از چند محور برای حمله به الحدیده و اشغال این شهر آغاز شده است.
درهمین حال شبکه خبری اسکای نیوز مدعی شد که درگیری شدید در ساحل «الکثیب» واقع در غرب شهر الحدیده روی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین این شبکه خبری مدعی شد که جنگنده های ائتلاف عربی مواضع نیروهای مردمی یمن را در اطراف الحدیده و خیابان «خمسین» بمباران کردند.
درحالی خبرگزاری امارات از آغاز یک عملیات ویژه برای حمله به شهر الحدیده خبر داده است که طی چند ماه گذشته ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان عملیات خود را علیه شهر الحدیده آغاز کرده است و این عملیات بدون پیشروی چشمگیر و با کشته یا زخمی شدن صدها تن از نیروهای آن ها ادامه دارد.
پیش تر نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع نیروهای اماراتی و سعودی را در الحدیده هدف حملات موشکی و راکتی قرار داده بودند که در این عملیات شماری از این نیروها کشته یا زخمی شدند.
عربستان از ششم فروردین سال 1394 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
شبک**9365**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي يمن الحديده امارات متحده عربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۲۴

نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا با تاکید بر اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانعی بر سر راه‌حل ۲ دولتی میان این رژیم و فلسطین است، گفت نتانیاهو باید استعفا کند.

 «نانسی پلوسی» در جریان مصاحبه با شبکه «آر.تی‌.ای» ایرلند در مورد پیامدهای حمله رژیم صهیونیستی علیه غزه که جان بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را گرفته است، گفت از آنچه «حق» صهیونیست‌ها برای «دفاع از خود» می‌داند، حمایت می‌کند، اما افزود: «ما سیاست و اقدمات بنیامین نتانیاهو را رد می‌کنیم.»

رئیس سابق دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «وحشتناک است. چه چیزی بدتر از کاری که نتانیاهو در پاسخ به هفت اکتبر انجام داده است؟ او باید استعفا کند. او در نهایت مسؤول است.»

پلوسی ضمن انتقاد از مدیریت نتانیاهو، به حمایت از رژیم صهیونیستی متعهد باقی ماند، زیرا به گفته او، «در آنجا این کار، منافع امنیت ملی ایالات متحده است.» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا گفت نتانیاهو «سال‌ها است» مانعی برای صلح در منطقه بوده است.

پلوسی گفت: «نمی‌دانم او از صلح می‌ترسد، از صلح ناتوان است یا فقط خواهان صلح نیست، اما او مانعی بر سر راه‌حل ۲دولتی بوده است. من بر کلمه راه‌حل تاکید می‌کنم.»

آمریکا فرستاده ویژه جدید برای غزه منصوب می‌کند ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۲۳

طبق منبعی آگاه به برنامه‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، قرار است به زودی «لیز گراند» رئیس موسسه صلح ایالات متحده به عنوان مسؤول تام‌الاختیار برای کمک‌های بشردوستانه به غزه منصوب شود.

 «لیز گراند» جایگزین «دیوید ساترفیلد» فرستاده ویژه آمریکا در امور بشردوستانه خاورمیانه خواهد شد؛ فرستاده‌ای که در تاریخ ۱۵ اکتبر، یک هفته پس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی به این سمت منصوب شده بود.

یک منبع آگاه به برنامه‌های دیوید ساترفیلد به پایگاه خبری هاف‌پست گفت که او به کار خود در وزارت امور خارجه به عنوان مشاور ارشد ادامه خواهد داد. برای اولین بار این پایگاه خبری آمریکایی بود که در ماه ژانویه گزارش کرد که ساترفیلد مقام خود را به عنوان فرستاده ترک خواهد کرد.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که رژیم صهیونیستی حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را با حمایت آمریکا آغاز کرد، ده‌ها هزار فلسطینی که بیشترشان زن و کودک بودند، در این حملات شهید و زخمی شدند و زیرساخت‌های نوار غزه به شکل گسترده‌ای ویران شده و فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای در این منطقه رقم خورده است.

گروه‌های حقوق بشری می‌گویند به‌رغم آنچه جو بایدن وعده داد بود تا وضعیت درد و رنج فلسطینیان را بهبود ببخشد، اما کارزار جنگی رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد آمریکا به جنایات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد.

«لیز گراند» که پیشتر مقام رسمی سازمان ملل متحد هم بود، در بحران‌های انسانی دیگری از جمله در یمن فعالیت کرده است.

او در میان کارشناسان امداد چهره‌ای شناخته شده است اما دوران تصدی او در موسسه صلح ایالات متحده (USIP) – به عنوان یک اندیشکده غیرحزبی با هدف پایان دادن به درگیری‌ها – در طول جنگ غزه بحث برانگیز شده است.

در اوایل سال جاری میلادی چندین تن از کارکنان، این موسسه صلح را به انجام «اقدامات ناکافی» در راستای کاهش تنش‌های اسرائیل-فلسطین و اتخاذ «رویکرد سیاسی امن نسبت به بحران غزه» متهم کردند.

یکی از همکاران گراند که نسبت به برنامه‌های او مطلع است، گفت که لیز گراند این موسسه صلح را برای پنج ماه ترک خواهد کرد.

سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا و موسسه صلح USIP هنوز به درخواست اظهار نظر در این رابطه پاسخی نداده‌اند.

تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۲۱

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» با اشاره به حملات حزب الله لبنان به شهرها و شهرک های صهیونیست نشین و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی نوشت: شهر «کریات شمونه» به شهر ارواح تبدیل شده است.

روزنامه جروزالم پست با اشاره به اینکه در پی حملات مقاومت اسلامی لبنان، شهر صهیونیست نشین «کریات شمونه» به عنوان بزرگترین مرکز جمعیتی در شمال فلسطین اشغالی پس از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تخلیه شده است، افزود که با ادامه عملیات مقاومت اسلامی لبنان در حمایت از جبهه نوار غزه و پاسخ حزب الله به حملات رژیم اسرائیل به جنوب لبنان، کریات شمونه به شهر ارواح تبدیل شده است.

تعداد بازدید : 33 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

جروزالم پست با اشاره به اینکه در شهر کریات شمونه هیچ نیروی اورژانسی وجود ندارد، نوشت: تردد در این شهر به قدری کم است که شهرداری، چراغ های راهنمایی را خاموش کرده و تنها یک سوپرمارکت در آن فعال است که نزدیک ظهر تعطیل می شود و گرگ ها و حیوانات وحشی شب ها در این شهر پرسه می‌زنند.

این روزنامه با تاکید بر اینکه بیشتر صهیونیست های آواره شده از کریات شمونه تصمیم گرفته اند به این شهر بازنگردند، افزود که هر چه ابهام درباره درگیری با لبنان طول بکشد، احتمال اینکه صهیونیست ها بصورت دائم از این شهر خارج شوند، افزایش می‌یابد.

به نوشته این روزنامه صهیونسیتی، واقعیت های میدانی در شهرک های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی نشان می دهد که نوار مرزی شمال فلسطین اشغالی با جنوب لبنان به عمق پنج کیلومتر به یک منطقه امنیتی برای صهیونیستها تبدیل شده است.

این روزنامه فاش کرد که با توجه به پرتاب روزانه موشک‌ از لبنان، کابینه رژیم اسرائیل ۴۳ منطقه را در عمق پنج کیلومتری مرز با لبنان از دریای مدیترانه در غرب گرفته تا بلندی‌های اشغالی جولان در شرق تخلیه کرده است.

جروزالم پست افزود که این امر منجر به ایجاد یک منطقه امنیتی در داخل سرزمین های اشغالی فلسطین در امتداد کل مرز شمالی شده است.

به نوشته این روزنامه، بیش از ۶۰ هزار صهیونیست از شمال فلسطین اشغالی آواره شده اند و در حال حاضر در هتل ها، نزد اقوام یا دوستان یا در خانه های اجاره ای زندگی می کنند.

جروازالم پست اشاره کرد که مقامات کابینه رژیم اسرائیل به روسای شهرها و شهرک های شمالی فلسطین اشغالی گفته اند که به دلیل تنش ادامه دار و احتمال وقوع درگیری بزرگ احتمال دارد مدارس در سال تحصیلی در اول سپتامبر باز نشوند.

مشاهدات «دیوید ازولای» شهردار شهرک صهیونیست «المطلله» حاکی است که هر ۲ روز یک بار، یک موشک بر روی یک خانه فرود می آید و به ویژه موشک های ضد تانک «کورنت» مرگبار بوده است.

وی گفت که ۱۳۰ واحد مسکونی از ۶۰۰ واحد مسکونی این شهرک صهیونیست نشین آسیب دیده اند و برخی به طور کامل ویران شده اند.

آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که حاکی از ایجاد یک اردوگاه بزرگ در رفح است؛ جایی که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد تا قبل از عملیات برنامه ریزی شده، آوارگان را از آنجا تخلیه کند.

طبق گزارش این خبرگزاری، به نظر می‌رسد، یک مجتمع چادری جدید در نزدیکی خان یونس در جنوب نوار غزه ساخته شده است.

این تصاویر پس از انتشار گزارشی مبنی بر آماده شدن ارتش اشغالگر برای تکمیل مقدمات و آماده سازی عملیات زمینی در رفح و یک روز پس از تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه «در روزهای آینده فشار نظامی بر حماس را افزایش خواهیم داد» منتشر شد.

این در حالی است که «ضیاء رشوان» رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشره در یکی از روزنامه‌های مهم آمریکایی را مبنی بر اینکه مصر با طرف اسرائیلی درباره طرح‌هایی برای یورش احتمالی به رفح گفت‌وگو کرده، قاطعانه رد نمود.

رشوان تاکید کرد: در موضعگیری ثابت مصر که بارها از سوی سران سیاسی اعلام شده، این یورش که به کشتارها و تلفات انسانی بزرگ و ویرانی گسترده منجر و بر رنج و مشکلات ملت فلسطین در نوار غزه طی ۲۰۰ روز حملات خونبار اسرائیل افزوده خواهد شد، کاملا رد است.

همچنین منابعی اعلام کردند، ارتش خیلی زود عملیات زمینی در رفح را آغاز می‌کند و این عملیات شامل خارج کردن تعداد زیادی از ساکنان است.

بر اساس گزارش کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم دو تیپ را که تاکنون در مرزهای شمالی خدمت می‌کردند در هفته‌های اخیر برای مأموریت در نوار غزه آماده کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌هایی را در چارچوب آمادگی برای جنگ غزه برگزار کرد. این رزمایش درباره روش‌های جنگ و درس گرفتن از نتایج جنگ کنونی غزه بود.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی تیپ‌های ذخیره را قبل از اینکه وارد غزه کند بعد از آموزش و تمرین به منطقه الکرمل منتقل می‌کند.

ادعای پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.

 سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی نیست.

 حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت

رسانه عرب زبان رای‌الیوم نوشت که «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت که پیشنهادهایی را برای دستیابی به آتش بس در غزه مطرح کرده اند.

به گزارش رای الیوم، منابع عالی رتبه فاش کردند که حماس طی هفته های اخیر پیشنهادهای زیادی برای تسهیل در روند دستیابی به آتش بس در غزه دریافت کرده است.

این منابع به رای الیوم اعلام کردند: از بارزترین این پیشنهادها که از سوی کشورهای عربی صاحب نفوذ در منطقه به حماس ارائه شده، خلع سلاح کامل و آماده سازی آن برای وارد شدن به یک فرآیند سیاسی بزرگ است.

منابع یادشده بیان کردند که پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس موضوع جدیدی نیست، اما در برهه اخیر به شکل گسترده در میز مذکرات مطرح شده که این جنبش در ازای آن، به امتیازهای سیاسی در زمینه اوضاع داخلی فلسطین دست یابد و حمایت گسترده ای از حماس از سوی کشورهای عربی دریافت کند.

این منابع تاکید کردند که حماس همه این پیشنهادها را قاطع رد کرد و آن را به مثابه عبور از خطوط قرمز خود دانست.

منابع مذکور افزودند، آنچه حماس را نگران می‌کند، میزان همسویی کشورهای عربی برای برچیدن سلاح آن است. روند این تحولات در زمینه پرونده فلسطین خطرناک و بی سابقه و مطابق با شروط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ ۲۰۰ روزه غزه است.

رای الیوم نوشت: این در حالی است که «اسامه حمدان» از رهبران حماس آب پاکی را روی دست مطرح کنندگان این پیشنهادها ریخت و گفت که ایده خلع سلاح مقاومت ساده لوحانه و نه منطبق بر واقعیت هاست و از عرصه به در کردن مقاومت، توهمی بیش نیست.

در همین حال، «ابراهیم المدهون» تحلیلگر امور سیاسی در این زمینه گفت: بحث خلع سلاح دقیق نیست. سعی حماس همواره تشکیل دولت فلسطین بوده است. درست است که حماس دنبال این هدف یعنی تشکیل دولت فلسطین است، اما نمی خواهد راهی را برود که دیگر گروه های فلسطینی رفتند و هرگز امتیازدهی بزرگ را نخواهد پذیرفت. حماس تاکنون درباره موضوع خلع سلاح بحثی نکرده است.

 

دیگر خبرها

  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت/ تبدیل شدن نوار مرزی شمال اسرائیل به شهر ارواح+ فیلم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح + تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشور‌های عربی ریخت
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • اینفوگرافیک| عملیات ایران علیه اسرائیل در یک نگاه
  • عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم