Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:13:26 GMT

عدم رعایت حدود صنفی کسبه قدیمی را از رده خارج ساخته است

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۳۳۹۶

عدم رعایت حدود صنفی کسبه قدیمی را از رده خارج ساخته است

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند شامگاه دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و کشاورزی شهرستان ورامین که با حضور محمد حسین مقیمی، استاندار تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از سال گذشته پیگیر رفع مشکلات واحدهای صنفی شهرستان در جلسات مختلف با رؤسای ادارات، فرماندار و استاندار بودیم، اما اراده ای برای رفع مسائل اصناف وجود ندارد و تاکنون هیچ یک از مشکلات مطرح شده برطرف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حل مشکل مالیات اصناف را یکی از خواسته های فعالان اقتصادی شهرستان ورامین عنوان کرد و گفت: با توجه به محروم بودن شهرستان ورامین و پایین بودن سطح درآمد واحدهای صنفی، باید در دریافت مالیات به ویژه مالیات بر ارزش افزوده انصاف و عدالت رعایت شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین برقراری حدود صنفی را خواسته دیگر واحدهای صنفی شهرستان عنوان کرد و گفت: به دلیل عدم رعایت حدود صنفی، اصناف قدیمی و جدید با یکدیگر درگیر شده و قدیمی ها عملاً از رده خارج می شوند؛ ضمن اینکه واحدهای جدید نیز کارایی و تجربه لازم را ندارند و لذا حجم ورود پرونده های شکایت به دادگستری افزایش می یابد.

وی خواستار جلوگیری از برخی فعالیت های سایت و اپلیکیشن های فروش اینترنتی شد و افزود: ورود این سایت ها به حیطه تخصصی خرید و فروش ملک و خودرو، به دلیل فقدان نظارت، باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم شده است و باید هرچه سریع تر این دو مورد از خدمات سایت های مذکور حذف شوند.

شیرکوند به بازگشایی سایت صنف سیار(وانت بارها و کامیونت ها و...) اشاره کرد و گفت: صنوف سیار از ضعیف ترین کسبه شهرستان هستند و با توجه به اینکه ورامین قطب کشاورزی استان تهران  و همچنین دارای چندین شهرک صنعتی است، بیشتر مایحتاج ورامین و تهران توسط این عزیزان جابه جا می شود؛ لذا خواستار بازگشایی سایت ارائه خدمات به آنها شدیم اما متاسفانه تا این لحظه نتیجه ای نداشته است.

ادارات دولتی از دخالت در امور اصناف پرهیز کنند

وی با اشاره به ضرورت جلوگیری از دخالت ادارات دولتی در امور اصناف، افزود: برخی ادارات دولتی مثل آموزش و پرورش، دفاتر پلیس +۱۰ و حتی کافی نت ها و دفاتر پیشخوان با عکاسی در همان محل، باعث رکود کسب و کار عکاسی های شهرستان شده اند.

رئیس اتاق اصناف ورامین اضافه کرد: جلساتی که به منظور بررسی مشکلات فعالان اقتصادی برگزار می شود نباید صرفا به منظور رفع تکلیف بوده و حتما باید نتیجه ای کاربردی و عملیاتی به همراه داشته باشد.

وی با بیان این که اصناف همواره با دولت رفاقت کرده اند و این رفاقت برای پایدار ماندن باید دوطرفه باشد، گفت: واحدهای صنفی ورامین پای انقلاب و نظام ایستاده اند و آماده اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب هستند.

شیرکوند افزود: اصناف ورامین از مجموع ۱۴۰۰ شهید شهرستان، ۷۵ شهید را به انقلاب تقدیم کرده اند و در بحران های اقتصادی و همچنین برپایی موکب های اربعین کارنامه خوبی از خود بر جای گذاشته اند.

وی در ادامه به بیان انتظارات اصناف از دولت پرداخت و اذعان کرد: دولت باید حامی اصناف باشد نه این که رو در روی آنها بایستد و نباید صرفاً به دنبال تامین منافع خود و نگاه درآمدی به واحدهای صنفی باشد.

مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی قیمت کالاها قابل اجرا نیست

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین به نوسانات لحظه ای نرخ ارز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر اصناف با مشکلات بسیاری در زمینه قیمت گذاری مواجه هستند.

وی با اشاره به کمبود گوشت، روغن و سایر اقلام اساسی برای تنظیم بازار شهرستان ورامین، گفت: تا این لحظه به دلیل این کمبودها هیچ خدمتی به هیئت های مذهبی شهرستان ارائه نشده و همان طور که این اقلام در شهر تهران توزیع می شود، خواستار توزیع گوشت گرم در ورامین هستیم.

شیرکوند با انتقاد از مصوبه اخیر دولت در خصوص افزایش ۱۰ درصدی قیمت کالاها، گفت: آیا این مصوبه قابل اجرا است و مهم تر این که آیا دولت در بخش های اقتصادی تحت مدیریت خود نظیر خودرو همین اندازه قیمت ها را افزایش داده است.

وی با اشاره به گلایه کسبه ورامین نسبت به این مصوبه، گفت: با توجه به افزایش ۵۰ درصدی قیمت ها، این مصوبه قابل اجرا نیست.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ورامین با بیان این که واحدهای تولیدی شهرستان نیاز مبرمی به مواد اولیه دارند، گفت: یک هزارم درآمد مالیاتی کل کشور به حساب اتاق اصناف ایران واریز می شود که باید بین اتاق های اصناف کل کشور تقسیم شود، اما از این محل مبلغی به اتاق اصناف شهرستان ورامین اختصاص نیافته است.

کد خبر 4406203

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق اصناف ورامین اصناف ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر گرگان مشهد شهرکرد شیراز بیرجند مجلس شورای اسلامی مراسم عزاداری احتکار خرم آباد خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود

‌به گزارش خبرنگار مهر، همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب استان البرز به همت سازمان بسیج اصناف این استان در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ساعت ۹ صبح در سالن ۹ دی هشتگرد برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور سرهنگ حمید عسگری، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان البرز برگزار می‌شود و فرید نجف نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سخنران این برنامه خواهد بود.

کد خبر 6096885

دیگر خبرها

  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • پیروزی تیم فوتسال اتاق اصناف برکارگران شهرداری
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • همایش بزرگ عفاف و حجاب اصناف شهرستان‌های غرب البرز برگزار می‌شود