Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@14:29:52 GMT

انتقاد صالحی از آمریکا در کنفرانس عمومی آژانس

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۳۵۵۸

در اولین روز از کنفرانس سالیانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، و ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، سخنرانی کرده و علیه سیاست کشورهای متقابل انتقاد کرده‌اند.

آقای صالحی در سخنرانی خود به شدت از آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای موسوم به برجام انتقاد کرده و گفته دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، با این اقدام "اصول اساسی حقوق بین‌الملل را ریشخند کرده است".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای صالحی گفته "متأسفانه با وجود اینکه آژانس ۱۲ بار به طور مستمر بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به مفاد این توافق گواهی داده، ایالات متحده آمریکا در اردیبهشت امسال تصمیم به خروج از این توافق گرفت، در حالی که قبل از آن نیز، چه در دولت قبلی و در دولت کنونی، به طور کامل به مفاد آن پایبند نبوده است".

ریک پری وزیر انرژی آمریکا هم پیام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به کنفرانس سالیانه آژانس را قرائت کرده که محتوی انتقادآمیزی درباره ایران دارد.

آقای ترامپ در این پیام یک بار دیگر به توافق هسته ای آمریکا و قدرت های جهانی با ایران تاخته و گفته تیم توافق "ناقص بود و نمی‌توانست به درستی به سوء رفتار ایران بپردازد".

او فعالیت های ایران را "بی ثبات کننده" خوانده و گفته راه ایران برای دستیابی احتمالی به تسلیحات هسته ای "باید به طور دائم مسدود شود".

رسانه ها می گویند وزیر انرژی آمریکا در سخنرانی خود در آژانس گفته که "اینجا در وین یک دیپلمات ایرانی در ماه ژوئیه به دلیل تامین مواد منفجره برای تروریست‌هایی که به دنبال بمب گذاری در یک تجمع سیاسی در فرانسه بودند بازداشت شد و در آمریکا نیز وزارت دادگستری دو فرد را ماه گذشته به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرد. بنابراین ما در حال وضع مجدد تحریم‌های کلیدی علیه ایران هستیم".

او از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته تا به روی همکاری ایران با یک نظارت قوی پافشاری کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به تاسیسات هسته‌ای ایران بازگشتند.

اولیانوف در پستی در تلگرام نوشت: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دلیل تنش در منطقه به طور موقت از تاسیسات هسته‌ای ایران خارج شده بودند، برای انجام وظایف خود به ایران بازگشته اند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیش‌تر اعلام کرده بود که بازرسی‌ها در روز سه‌شنبه پس از تعطیلی موقت سایت‌های هسته‌ای ایران در روز یکشنبه ادامه خواهد یافت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس: هیچ آسیبی به مراکز هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • اسلامی: آژانس به طور منظم از تاسیسات هسته‌ای بازدید می‌کند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران