Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نگهداری یک گربه در خانه موجب ابتلای یک مرد 68 ساله به یک بیماری نادر خطرناک شد. روی صورت و گردن این مرد که هنوز هویتش اعلام نشده است پس از ابتلا به این بیماری چند غده بزرگ و وحشتناک ظاهر شد. او که به مدت 2 ماه بود از ظاهر شدن این غده ها روی صورت و گردنش رنج می برد، پس از 1 هفته سردرد شدید به پزشک خود مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشک پس از اطلاع از مرگ گربه این مرد در اثر ابتلا به سرطان خون به او اعلام کرد که مبتلا به بیماری نادر تولارمی شده است که در اثر باکتری با نام فراانسیسلاتولارنسیس (Francisella tularensis) ایجاد می شود.

بنا به گزارش مجله "نیو انگلند مدیسین" گربه این مرد از این بیماری نیز رنج می برده که حین درمان گربه، این باکتری از بدن این حیوان وارد بدن صاحبش شده است. این بیماری همچنین با نام "تب خرگوش" نیز شناخته می شود که موجب تب، زخم پوست و غده های بزرگ می شود و از طریق مگس خونخوار و کنه انتشار یافته و یا تماس با حیوانات ناقل انتقال می یابد.

پزشک برای این بیمار به مدت چهار هفته آنتی بیوتیک تجویز کرد و این غده ها پس از گذشت سه هفته کاملا بهبود یافت. بنا به گزارش این مجله گربه های خانگی می توانند این باکتری را از طعمه های خود دریافت و سپس به انسان منتقل کنند. بنا به گزارش دپارتمان سلامت عمومی ایالت ایلینویز آمریکا سالیانه حدود 100 تا 200 نفر در آمریکا به تولارمی  مبتلا می شوند.

گفتنی است؛ علائم تولارمی یا تب خرگوش تب، سرفه، گلودرد و سردرد است و معمولا غدد لنفاوی و چشم نیز ممکن است درگیر این بیماری شوند. این بیماری اگرچه در انسان به ندرت دیده می شود اما در صورت ابتلا فرد بیمار با تجویز آنتی بیوتیک بهبود می یابد.

انتهای پیام/

خطر نگهداری گربه در خانه!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وحشتناک ترین ها حیوانات بیماری گربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) کار عجیب و هنرمندانه برنجکار تایلندی برای جذب گردشگر

زی‌سان: کشاورز «تانیاپونگ جایخام» و تیمی از کارگران این نهال‌ها را در نقاط مختلف مزرعه در استان شمالی «چیانگ‌رای» کاشتند تا گربه‌های کارتونی را به تصویر بکشند، به این امید که گردشگران و گربه دوستان را جذب کنند.

به گزارش زی‌سان و به نقل از رویترز، وی گفت: «ما انتظار داریم ده‌ها هزار نفر بیایند و این هنر را در مزارع برنج ببینند». 

کشاورز تایلندی گفت که این فرآیند قرار دادن نهال‌ها دقیقا مانند طرح اولیه هنرمند به مختصات GPS وابسته است. گیاهان در فرآیند رشد رنگ‌شان هم تغییر می‌کند. وی افزود: «قرار دادن دقیق آن‌ها بسیار مهم است و برنج به تدریج سایه‌های خود را در طول زمان تغییر می‌دهد تا اینکه در مرحله نهایی یعنی زمان برداشت پرتره گربه‌ای که در طراحی از آن الگوبرداری شده کاملا خود را نمایان می‌کند.

برجک‌هایی در اطراف مزرعه ساخته می‌شوند تا بازدیدکنندگان بتوانند از بالا طرح کامل را ببینند. این طراحی بر اساس یک ضرب‌المثل تایلندی است: «ماهی در آب و برنج در مزارع وجود دارد».

تایلند که دومین صادرکننده بزرگ غلات جهان پس از هند است، قصد دارد امسال ۸.۵ میلیون تن را صادر کند. تانیاپونگ گفت، جوانانی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعامل هنر و فناوری هستند نیز می‌توانند از این سایت بهره‌مند شوند. وی گفت: پیش از این برنج عمدتاً برای مصرف در نظر گرفته می‌شد، اما این رویکرد به ما امکان می‌دهد گردشگری و کشاورزی را به طور همزمان توسعه دهیم.»

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب
  • (ویدئو) رنج حیوانات خانگی و خیابانی در پی گرمای بی‌سابقه در آسیا
  • کشف دو خودروی سرقتی در شاهرود/ تویوتای میلیاردی به صاحبش بازگشت
  • سگ ها به خاطر گربه یک ماشین را نابود کردند‌ (فیلم)
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • (عکس) کار عجیب و هنرمندانه برنجکار تایلندی برای جذب گردشگر
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید