Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – دفتر مرکزی آمار در سرزمین های اشغالی در گزارشی اعلام کرد که احداث شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری در سه ماه دوم سال 2018 رشد چند برابری داشته است.

به گزارش دوشنبه شب الیوم السابع، دفتر مرکزی آمار در سرزمین های اشغالی در گزارش خود افزوده است: در سه ماه دوم 2018 احداث شهرک های صهیونیستی 187 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دفتر در گزارش خود آورده است: رژیم صهیونیستی از ماه آوریل تا ماه ژوئن 794 واحد مسکونی در کرانه باختری احداث کرده که از مدت مشابه آن در سال 2017 حدود سه برابر افزایش داشته است.
بنابراین گزارش، این آمار نشان می دهد که احداث شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ افزایش یافته است.
در این گزارش همچنین آمده است: تعداد واحدهای صهیونیستی که در سه ماه دوم سال احداث شده نسبت به سه ماه اول سال 19 درصد افزایش داشته است.
گسترش شهرک سازی ها در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل سوم دی ماه 95 (23 دسامبر 2016) قطعنامه‌ای را تصویب کرد که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد.
14 عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس به این قطعنامه رای مثبت دادند و تنها آمریکا بود که به این قطعنامه رای ممتنع داد.
در این قطعنامه شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین «فاقد مشروعیت قانونی» توصیف شده است.
با وجود تصویب این قطعنامه در عالی ترین نهاد بین المللی که مسئول تامین امنیت ملل جهان معرفی می شود، مقام های رژیم صهیونیستی و در راس آنها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم همواره اعلام کرده اند که به این قطعنامه پایبند نخواهند ماند.
شبک**9365**3404

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فلسطين رژيم صهيونيستي شهرك سازي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات شهادت ۴ رزمنده حزب‌الله در حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین، در بیانیه حزب‌الله آمده است که در حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌های «طیر حرفا» و «الناقوره» در جنوب لبنان چهار رزمنده آن به شهادت رسیدند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، در این حملات همچنین ۲ امدادگر و یک غیرنظامی نیز به شهادت رسیدند.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسماً به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریباً ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیراً رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

کد خبر 840987 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷۸۵۰ فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی از هفتم اکتبر تاکنون
  • لحظه عملیات تیراندازی علیه صهیونیستی‌ها در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی جدید در کرانه باختری
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا/ چند صهیونیست زخمی شدند
  • عملیات ضد صهیونیستی در اریحا
  • جزئیات شهادت ۴ رزمنده حزب‌الله در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت بیش از پنج هزار دانش‌آموز فلسطینی از ابتدای جنگ
  • بازداشت 7800 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر تاکنون
  • ممنوعیت خرید عمومی کالا‌های صهیونیست از سوی شورای شهر بروکسل