Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در کمتر 10 از برگزاري نشست سه‌جانبه رئيسان جمهوري ايران، ترکيه و روسيه در تهران، «رجب طيب اردوغان» رئيس جمهوري ترکيه اين بار به روسيه رفت تا آن‌گونه که کارشناسان مي‌گويند، اهداف محقق نشده‌اش در تهران را در سوچي پيگيري کند.
به گزارش پارس‌تودي؛ رئيس جمهوري ترکيه براي ديدار و رايزني با «ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه درباره روابط دوجانبه و تحولات مهم منطقه به ويژه سوريه، روز دوشنبه وارد سوچي (غرب روسيه) شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيسان جمهوري روسيه و ترکيه در اين ديدار به طور دوجانبه توافق کردند، عمليات نظامي در استان ادلب سوريه تعليق شود.
در نشست خبري پس از ديدار «اردوغان» و «پوتين»، طرفين بر توافق روسيه و ترکيه بر تعليق عمليات نظامي در ادلب سوريه و ايجاد يک منطقه غيرنظامي در اين استان شمال غرب سوريه، تاکيد کردند.
در نشست روز دوشنبه اردوغان و پوتين در سوچي، هيچ نماينده‌اي از سوي دولت‌هاي سوريه و ايران حضور نداشت.
هنوز مشخص نيست موضع جديد روسيه و ترکيه تا چه ميزان با نظر دولت‌هاي سوريه و ايران هماهنگ شده است.
توافق دوجانبه روسيه و ترکيه به تعليق عمليات نظامي در ادلب سوريه، درحالي است که «ولاديمير پوتين» و «رجب طيب اردوغان» هفتم سپتامبر 2018 (16 شهريور) در نشست سه‌جانبه تهران درباره ادلب شرکت کردند.
در اين نشست؛ رئيسان جمهوري اسلامي ايران، ترکيه و روسيه در بيانيه‌اي با تاکيد بر پايبندي به حاکميت و تماميت‌ارضي سوريه، آمادگي خود را براي ادامه همکاري سه‌جانبه درچارچوب پاکسازي اين کشور از لوث گروه‌هاي تروريستي از جمله «داعش» و «جبهةالنصره» اعلام کردند. 118/120

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان

رسانه‌ها از بررسی موضوع تنش اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه ترکیه خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه تی آر تی هبر ترکیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه امروز -سه‌شنبه- با کابینه خود درباره تنش اخیر میان ایران و رژیم صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

این شبکه افزود: «هیئت دولت پس از یک ماه و نیم وقفه در حال برگزاری نشستی در مجتمع ریاست جمهوری است که تنش‌های اخیر مان ایران و رژیم صهیونیستی مهم‌ترین محور آن خواهد بود و طی این جلسه کاهش تنش در خاورمیانه مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت».

طبق این گزارش، در این نشست همچنین موضوع اجرای عملیات مبارزه با قاچاق در نزدیکی مرز ترکیه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این گزارش آمده است که در تابستان آینده عملیات مبارزه با تروریسم به ویژه در شمال عراق گسترش خواهد یافت

دیگر خبرها

  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه چه گذشت؟
  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود
  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود
  • اولین گفتگوی رئیسی و پوتین بعد از حمله سپاه پاسداران به اسرائیل
  • رییسی و پوتین درباره حمله سپاه به اسرائیل چه گفتند؟
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
  • رایزنی پوتین با رئیسی؛ همه طرف‌ها خویشتن‌داری نشان دهند
  • بررسی تنش اخیر ایران و اسرائیل در کابینه اردوغان