Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@11:11:59 GMT

سرمايه گذاران پرورش ماهي در قفس حمايت مي شوند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۴۵۱۷

سرمايه گذاران پرورش ماهي در قفس حمايت مي شوند

خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: اين استان ظرفيت هاي مناسبي در زمينه پرورش ماهي در قفس دارد که از سرمايه گذاران متقاضي و فعال در اين بخش حمايت مي گردد.

به گزارش ايرنا، ايرج حيدري شامگاه دوشنبه در نشست بررسي ميزان پيشرفت اجراي طرح هاي پرورش ميگوي هرمزگان، اظهار داشت: اداره کل شيلات استان به عنوان دستگاه متولي اطلاع رساني دقيقي براي جذب سرمايه گذاران بخش پرورش ماهي در قفس با توجه به وجود ظرفيت هاي گسترده و مناسب در استان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: زمين پرورش ميگو در سطح استان بايد وارد چرخه توليد شوند و فرمانداران استان براي تسريع در روند اجراي طرح هاي پرورش ميگو در سطح استان بر پيشرفت کارها در اين زمينه نظارت کنند.
معاون هماهنگي اموراقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان تصريح کرد: در صورت اجراي به موقع طرح هاي پرورش ميگو شاهد ايجاد اشتغال مناسبي در سطح استان خواهيم بود.
حيدري تاکيد کرد: ايجاد زيرساخت ها در زمين پرورش ميگوي استان براي سرعت بخشيدن کارها در اين بخش ضروري است و دستگاه هاي متولي اين مهم را پيگيري کنند.
براساس اطلاعات منتشره اداره کل شيلات هرمزگان، در 4 سال گذشته ميزان توليد ميگوي پرورشي اين استان از 4هزارو 200تن سال 93به 15هزارتن در سال گذشته افزايش يافته است.
دراين اطلاعات سطح زير کشت مزارع پرورش ميگوي اين استان در سال گذشته 3هزارو 600هکتارعنوان واعلام شده همه ساله افزون بر80درصد از ميگوهاي توليد شده در سايت هاي پرورشي هرمزگان به خارج از کشور صادرمي شود.
ميگوي پرورشي درسايت هاي هرمزگان از نوع وانامي است که توليد آن از سال 88هجري خورشيدي به صورت آزمايشي درسطح20 هکتارآغاز شده که تاکنون نتايج مطلوبي داشته است.
صنعت شيلات وآبزيان بعنوان قديمي ترين منبع درآمدي مردم ساحل نشين جنوب ازجمله هرمزگان محسوب مي شود که در صورت حمايت دولتمردان از پرورش دهندگان ماهي(درقفس دريايي) و ميگومي تواند به عنوان محور توسعه باعث ايجاد اشتغال پايدار و درنتيجه عمران وآباداني مناطق ساحلي استان هرمزگان شود.
استان هرمزگان با دارا بودن 9سايت پرورش ميگوي فعال به وسعت سه هزارو 600 هکتار(امسال) و توليد سالانه بيش از15هزارتن رتبه اول توليد ميگو وتکثير بچه ميگو را در بين استانهاي کشور دارد.
7198/ 6048
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان

استاندار لرستان از رایزنی با سرمایه‌گذاران برای مشارکت در بخش‌های دولتی و خصوصی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌‌آباد، ابوطالب شفقت‌ شامگاه سه‌شنبه، در دیدار با جامعه روحانیت لرستان گفت: توسعۀ کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم این استان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

او با اشاره به ضرورت برقراری تمدن اسلامی اضافه کرد: جامعۀ روحانیت با اندیشه‌ورزی مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کند.

پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه

 استاندار لرستان با تأکید به اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده‌است، یادآور شد: ما تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در این استان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت با بیان اینکه تربیت و کمال انسان به‌عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است، اعلام کرد: طرحی را باید با گسترش مسجدمحوری ارائه دهیم تا متناسب با رشد فناوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

شفقت تأکید کرد: نیروی انسانی در پیشبرد زمانی در پیشبرد تولید و موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

انتهای پیام/‌644/.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • رایزنی با سرمایه‌گذاران برای فعالیت در لرستان
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود