Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

یک راننده سواری کرایه بین‌شهری  با طرح این پرسش که در کجای دنیا راننده‌ای را به دلیل تخلفاتی مانند عدم ثبت ساعت و یا 5 تا 6 کیلومتر اضافه سرعت و ...از کار بیکار وخانه‌نشین می‌کنند، خواستار بازنگری در این رویکرد، توسط پلیس راهور شد.

به گزارش تین‌نیوز، حمید اصغری در شبکه‌های اجتماعی نوشت: از مسئولان، فرماندهان و معاونان پلیس راهور که اکثراً انسان‌هایی آگاه،  دلسوز مردم و نظام هستند، تقاضا می‌شود نسبت به بررسی، بازنگری و به‌روز رسانی قوانین و مقررات جاری در ارگان متبوع به‌خصوص در مورد ناوگان عمومی اقدامات و تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر شکایات و انتقادات رانندگان ناوگان عمومی جاده‌ای، از راننده کامیون و تریلی گرفته تا اتوبوس و سواری کرایه مورد بررسی قرار گیرد، مشخص می‌شود بخش اعظمی از شکایات و انتقادات متوجه این رویکرد پلیس راهور است.

این راننده تاکید کرد: در کجای دنیا راننده‌ای را به جرم تخلف رانندگی از قبیل عدم ثبت ساعت و یا 5 تا 6 کیلومتر اضافه سرعت و ... از کار بیکار و خانه‌نشین می‌کنند؟ قانون ضبط و بایگانی دفترچه کار راننده به مدت 45 روز تا شش ماه در چه زمانی و توسط چه ارگانی مصوب شده است؟

او افزود: آیا یک سرباز می‌تواند به‌تنهایی هم قاضی باشد و هم مجری قانون؟ آیا برای صدور حکمی که یک راننده را برای ماه‌ها از معیشت باز می‌دارد محکمه یا محکمه مانندی که در آن راننده یا نماینده‌اش بتواند از او دفاع کند، لازم نیست؟ آیا این قانون منصفانه بوده و در کاهش تصادفات و تلفات انسانی موثر است؟

اصغری با طرح این پرسش که آیا به تبعات چنین حکم و قانونی که موجب قطع رزق و مختل شدن معیشت خانواده‌های رانندگان می‌شود، توجه شده است، خاطرنشان کرد: همگان می‌دانند که حتی یک فرد جانی  وتبهکار در زندان از حق اشتغال برخوردار است و در تمام زندان‌ها مسئولان شرایط اشتغال را به منظور کمک به معیشت خانواده زندانی حتی برای افراد اعدامی ایجاد می‌کنند، آیا با این اوصاف صحیح است که پلیس اساسی‌ترین حق و نیاز یک فرد که همان شغل او است را به دلایل غیر کارشناسی از او سلب نماید؟

این راننده سواری کرایه یادآور شد: در حال حاضر شرایط سخت اقتصادی جامعه بر کسی پوشیده نیست و در این میان وضعیت رانندگان به‌مراتب وخیم‌تر از دیگران است چراکه از یکسو با افت شدید کار و کمبود بار و مسافر مواجه هستند و از سوی دیگر به‌غیر از افزایش هزینه معیشت به‌لحاظ عمومی، با افزایش بی‌رویه ملزومات شغلی از قبیل لاستیک، لوازم یدکی و روغن و هزینه بالای تعمیرات خودرو نیز دست به‌گریبان هستند. 

وی با بیان این‌که بعد از اعتراض‌های صنفی رانندگان مشکلات رانندگان اعم از باری و مسافری مورد توجه سازمان‌ها و مقامات ذیربط قرار گرفت و فارغ از نتایج آن، تلاش‌های به‌عمل آمده به‌خصوص از سوی سازمان راهداری قابل توجه و تقدیر است، رسیدگی به وضعیت چگونگی اخذ دفترچه رانندگان را خواستار شد.

عادل بهشتی یکی دیگر از رانندگان نیز در این مورد گفت: ضبط و توقیف دفترچه یک راننده از یک روز گرفته تا ۴۵ روز یا بیشتر، در این اوضاع نابه‌سامان اقتصادی، برای آنان که با کارکردن روزانه هم به هیچ می‌رسند، کمرشکن است.

وی افزود: ممکن است بیکاری برخی افراد از جمله مسئولان حتی به مدت چند ماه و چند سال خللی در زندگی‌شان ایجاد نکند، اما رانندگان چنین وضعیتی ندارند و در صورت توقف فعالیت‌شان خانه خراب می‌شوند.

این راننده تاکید کرد: درآمد متوسط رانندگان سواری کرایه، بین روزی ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان و خط فقر در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۴ میلیون تومان است، پس درآمد آنان فقط برای زنده ماندن است نه برای زندگی کردن.

وی با بیان این‌که رانندگان عاجزانه خواستار بازنگری در مورد قانون اخذ دفترچه هستند، بیان کرد: رانندگان قدردان نیروهای پلیس این مرز و بوم و رانندگان و کسانی هستند که اجرای عدالت را بر بستر جامعه خواستارند و برای احقاق آن گام بر‌می‌دارند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: پلیس راهور رانندگان سواری کرایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب آلودگی راننده پراید در محور دماوند - تهران حادثه آفرید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ داریوش عبداللهی‌، صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز یک دستگاه خودروی پراید در مسیر شرق به غرب محور دماوند - تهران در محدوده گردنه سرهار از مسیر خود انحراف می‌شود و با یک تیربرق حاشیه جاده برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده است، گفت: راننده خودروی پراید یک خانم بودند که با توجه به مجروحیت پیش آمده جهت تکمیل مراحل درمانی توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

جانشین پلیس‌راه دماوند بیان کرد: سرنشین این خودرو نیز، یک کودک چهار ساله بود و مشکل خاصی نداشت جهت بازگشت به خانواده تحویل عوامل کلانتری قرار داده شد.

عبداللهی با تأکید بر اینکه با توجه به حجم ترددهای نوروزی در محورهای مواصلاتی، لازم است که رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند، بیان کرد: از رانندگان درخواست داریم که صبر و حوصله را سرلوحه رانندگی قرار دهند.

وی با بیان اینکه رانندگان از هر کجا که احساس خستگی و خواب‌الودگی دارند، برای حفظ جان خود و عزیزانشان خودروی خود را در نقطه امنی متوقف کنند و پس از رفع خستگی به مسیر خود ادامه دهند.

کد خبر 6064016

دیگر خبرها

  • تمهیدات ترافیکی پلیس راهور سیستان و بلوچستان در شب‌های قدر
  • جریمه‌های جدید رانندگی چند برابر شد؟
  • خواب آلودگی راننده پراید در محور دماوند - تهران حادثه آفرید
  • شرکت ۴۹۹۶ راننده قزوینی در پویش به رفت
  • آغاز موج بازگشت مسافران نوروزی
  • مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • آغاز موج بازگشت سفرهای نوروزی
  • ترافیک نیمه سنگین در لاین شمالی آزادراه قزوین - کرج
  • ◄ کمبود راننده اتوبوس بین شهری/ درخواست کمک از رانندگان کامیون و رانندگان بازنشسته
  • هشدارهای پلیس درباره رانندگی در معابر خلوت تهران