Web Analytics Made Easy - Statcounter

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با افزایش جنک تجاری بی سابقه با چین، روی 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی از چین تعرفه 10 درصدی اعمال کرد. 

به گزارش بی بی سی، این200 میلیارد تعرفه روی 5 هزار کالای چینی اثر خواهد گذاشت که بزرگترین دور اعمال تعرفه از سوی آمریکا علیه چین محسوب می‌شود.

روز دوشنبه مقامات آمریکایی از تصمیم قریب الوقوع ترامپ درباره اعمال تعرفه بر 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی خبر داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ از زمانی که قدرت رسیده است جنگ تجاری را با کشورهای مختلف از جمله چین و اتحادیه اروپا کلید زده است.

پیش از این و در ماه جولای 2018 دول ترامپ برای ۸۰۰ کالای چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار، تعرفه ۲۵ درصدی تعیین کرده بود. 

وزارت خارجه چین روز دوشنبه گفت که اگر آمریکا تعرفه‌های جدید علیه چین اعمال کند، پکن پاسخ خواهد داد.

چینیها پیش از این خواستار مذاکره میان دو طرف براساس اصل احترام متقابل شده بودند با این مقامات چینی گفته بودند که اگر آمریکا گزینه های دیگر را در نظر داشته باشند آنها همواره برای سخترین سناریو آماده هستند.

حجم واردات کالا و خدمات آمریکا از چین سالانه حدود 600 میلیارد تخمین زده شده است. این درحالیست چین سالیانه حدود 200 میلیارد دلار از آمریکا کالا و خدمات وارد می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دلار چین جنگ اتحادیه اروپا پکن واردات تعرفه کالاهای چینی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام بانک مرکزی، علی طرزعلی در خصوص روند تأمین ارز در سال جاری، گفت: از ابتدای سال جاری تا یکم اردیبهشت ماه ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، خدمات، تجهیزات صنعتی و سایر موارد تأمین ارز از سوی بانک مرکزی تأمین شد.

وی افزود: برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار، برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

طرزعلی ادامه داد: تأمین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۳۹۸ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۱۳۴ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۱۲ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۸۸ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» ۱۵۵ معادل میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۱۶۵، ۲۶، ۱۲۶، ۹۱ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان فروردین ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این گروه‌ها، ۸۶۱ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۳۰ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است. همچنین طی ۱۸ مرحله حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا کنون ۲۴۶۱ کیلوگرم طلا به فروش رسیده است؛ البته ۱۹ مرحله حراج در روز ۲ اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

کد خبر 6084732 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • افزایش ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری
  • تامین ۳ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و صنایع
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • تخصیص ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو