Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@16:20:30 GMT

هشت علت مهاجرت جمعیت در ایران+ جدول

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۴۶۰۷

هشت علت مهاجرت جمعیت در ایران+ جدول

جمعیت مهاجر کشور در سال گذشته ۶۸۴ هزار نفر بود که «جستجوی شغل» دومین عامل مهاجرت بوده است.

به گزارش مشرق، بر اساس مطالعات مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار با موضوع «نقش کار در مهاجرت جمعیت در سال ۹۶» جمعیت مهاجر کشور در سال گذشته ۶۸۴ هزار نفر بود که حدود ۵۶۷ هزار نفر از این جمعیت در نقاط شهری و ۱۱۷ هزار نفر از مهاجران نیز در نقاط روستایی ساکن بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این مطالعات نشان می دهد، بیشترین علت مهاجرت جمعیت مهاجر در سال گذشته، به دلیل «پیروی از خانوار» بود به طوری که علت مهاجرت ۴۹.۸ درصد از مهاجرت کنندگان به همین دلیل بوده است. همچنین «جستجوی کار» با سهم ۹.۷ درصد و «جستجوی کار بهتر» با سهم ۷.۵ درصدی به ترتیب بیشترین عامل مهاجرت را در سال گذشته به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید برنامه‎های اشتغالی دولت، طرح های واقعی یا بازی با کلمات؟

بر اساس این گزارش، در نقاط شهری بیشترین علت مهاجر در سال گذشته به ترتیب به دلیل «پیروی از خانوار» با سهم ۵۲ درصدی، «جستجوی کار بهتر» با سهم ۹.۹ درصدی و «جستجوی کار بهتر» با سهم ۷.۸ درصدی بوده است.

همچنین در نقاط روستایی بیشترین علت مهاجرت نیز همچون مناطق شهری به علت پیروی از خانوار بوده است. به این ترتیب که ۳۹.۱ درصد از مهاجرت کنندگان از مناطق روستایی با این توجیه مهاجرت کرده اند؛ اما در مناطق روستایی ۱۶.۸ درصد از مهاجرت کنندگان به علت خدمت وظیفه از این مناطق مهاجرت کرده اند؛ ضمن اینکه «جستجوی کار» سومین عامل مهاجرت از روستاها در سال گذشته را به خود اختصاص می دهد.

بر اساس این گزارش، بیش از ۵۶۱ هزار نفر از کل جمعیت مهاجر در سال گذشته در سن ۱۰ ساله و بیشتر بوده اند که ۸۲.۱ درصد از مهاجرت کنندگان را شامل می شود. از این تعداد ۲۹۵ هزار نفر معادل ۵۲.۶ درصد از نظر اقتصادی فعال و ۲۶۶ هزار نفر معادل ۴۷.۴ درصد غیر فعال اقتصادی بودند. از ۲۹۵ هزار نفر جمعیت فعال مهاجر، بیش از ۲۲۳ هزار نفر شاغل (۷۵.۵ درصد) و ۷۲ هزار نفر بیکار (۲۴.۵ درصد) بودند.

بیشترین علت مهاجرت جمعیت شاغل در سال گذشته به ترتیب مربوط به «جستجوی کار»، «جستجوی کار بهتر» و «پیروی از خانوار» بوده است، همچنین کمترین علت مهاجر شاغلان نیز مربوط به «تحصیل»، «پایان تحصیل» و انجام خدمت وظیفه بوده است.

علاوه بر این بیشترین علت مهاجرت جمعیت بیکار در سال گذشته به ترتیب مربوط به «پایان خدمت وظیفه»، «پیروی از خانوار»، «جستجوی کار» می باشد و کمترین علت مهاجرت بیکاران نیز مربوط به «انتقال شغلی»، «تحصیل» و «انجام خدمت وظیفه» بوده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی تحولات عراق برجام اشتغال کاریابی مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری

علی‌ضامن صالحی‌فرد اظهار داشت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه برنامه‌‎های متنوعی در طول سال برگزار می‌کنیم.

وی افزود: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.

صالحی فرد از افزایش یک درصدی موالید در استان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان در سال جاری با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال ارزیابی در این خصوص انجام گیرد.

بیشتر بخوانید

پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت به ۱۵ هزار نفر واجد شرایط

صالحی فرد میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی دسترسی دارند و در سال جاری هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش بیش از ۷۰۵ نفر معادل ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون شرکت کردند.

صالحی‌فرد ادامه داد: همچنین برای بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دز واکسن کرونا معادل ۷۵ درصد جمعیت استان تزریق شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • پوران درخشنده: «عشق» را باید خارج از ایران ساخت
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • قیمت خودرو امروز ۳ اردیبهشت +جدول
  • افت قیمت ۴ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برخی خودروها در بازار | جدول قیمت خودروهای داخلی و خارجی را ببینید
  • ثبت۳۱۷هزار فرصت شغلی در سامانه جستجوی شغلی
  • قیمت خودرو امروز ۲ اردیبهشت + جدول