Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@07:03:25 GMT

حمله موشکی به زیرساخت های شهر لاذقیه سوریه

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۴۸۴۷

حمله موشکی به زیرساخت های شهر لاذقیه سوریه

رسانه های دولتی سوریه از حمله موشکی به مواضعی در شهر «لاذقیه» سوریه خبر می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسپوتنیک، تلویزیون دولتی سوریه از حمله موشکی به زیرساخت های ارتش این کشور در شهر «لاذقیه» خبر داد.

  شایان ذکر است که پرتاب این موشکها از مبداء ناشناس و با هدف تخریب زیرساختهای صنعتی ارتش سوریه در لاذقیه صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  یک مقام آگاه در بخش امنیتی سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که پدافند هوایی سوریه با این موشکها مقابله و آنها را دفع کرد.   این منبع آگاه افزود: «این سامانه های پدافند هوایی با حمله هوایی علیه لاذقیه مقابله کردند. به احتمال بسیار زیاد این حمله هوایی توسط پهپاد و موشک اجرا شد».   این در حالی است که یک منبع آگاه در ارتش سوریه می گوید که این موشکها از سوی پهپادهای مسلح شلیک شده اند و حمله هوایی در کار نبوده است.   طبق گفته یک منبع آگاه در ارتش سوریه، این راکتها از جانب دریای مدیترانه شلیک شده اند.   وقوع چندین انفجار در شهر «بانیاس» در جنوب لاذقیه گزارش شده است و در پی انفجارها، این مناطق با قطع برق مواجه شدند.   برخی گزارشها، رژیم صهیونیستی را مسئول این حملات می دانند و برخی دیگر انگشت اتهام را به سوی معارضان سوری نشانه می گیرند. گفتنی است که رژیم صهونیستی پیش از این به حمله به لاذقیه متهم شده بود.   همچنین در بیانیه فرماندهی کل ارتش سوریه آمده است: هواپیماهای دشمن صهیونیستی ساعت ۹.۳۰ دقیقه شب دوشنبه چند موشک از حریم هوایی لبنان به سمت موسسه صنایع تحقیقاتی و فناوری واقع در استان لاذقیه شلیک کردند که منجبر به وارد آمدن خسارت هایی و همچنین شهادت دو نفر شد که در محل حضور داشتند.   لازم به ذکر است که این حمله در پی توافق ترکیه و روسیه بر سر ایجاد یک منطقه عاری از سلاح در استان ادلب صورت می گیرد؛ منطقه ای که آخرین پناهگاه معارضان سوری و گروههای وابسته به القاعده در سوریه به شمار می رود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله رادیو ارتش اسرائیل پس از حمله ایران می‌گویند پدافند پاتریوت‌های آمریکا از عهده موشک‌های بالستیک شلیک شده ایران برنیامده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وبسایت اینترنتی فلسطین کرونیکل در گزارشی می‌نویسد: رادیو ارتش اسرائیل به تازگی اذعان کرد سامانه‌های پاتریوت آمریکا در رهگیری موشک‌های ایرانی موفق عمل نکردند و ایران ۱۲ موشک بالستیک مدرن خود را به پایگاه‌های نظامی اسرائیل کوبید. پس از پایان حمله تلافی‌جویانه ایران‌، تل‌آویو ادعای «رهگیری ۹۹ درصدی» پرتابه‌های ایرانی را مطرح کرد. اما در واقع، سپاه پاسداران ایران، مجموعه‌ای از پهپادها و موشک‌های قدیمی را با هدف ایجاد وحشت بزرگ و همچنین مشغول و اشباع کردن واکنش پدافند هوائی اسرائیل شلیک کرد. سپس، حدود ۱۲ فروند موشک بالستیک مدرن شلیک کرد که اکثر آنها به اهداف خود اصابت کردند. سایت‌های نظامی هدف گرفته شده، محافظت‌شده‌ترین مکان‌های روی زمین در مقابل حملات موشکی بالستیک محسوب می‌شدند. بعدها، مقامات ناشناس آمریکایی و اسرائیلی اعتراف کردند ادعای رهگیری ۹۹ درصدی ادعایی ساختگی است.

عملیات پدافند هوائی شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اسرائیل، اردن- و احتمالا عربستان و امارات- بیش از یک میلیارد دلار هزینه، خرج روی دست ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی گذاشت. این در حالی بود که آنها ۷۲ ساعت قبل هشدار دریافت کرده بودند.

بر اساس گزارش رادیو ارتش اسرائیل، سیستم دفاعی موشکی استاندارد RIM-۱۶۱ آمریکا روی کشتی (SM-۳) در رهگیری پرتابه‌های ایرانی متحمل شکست ۷۵ درصدی شده و از ۸ موشک شلیک شده آنها تنها ۲ مورد به هدف اصابت کرده است. بلومبرگ اخیرا مقاله‌ای منتشر کرده است که در آن می‌گوید اسرائیل اکنون سیستم‌های موشکی پاتریوت را بازنشسته می‌کند. اسرائیل از زمان جنگ اول خلیج‌فارس از سیستم موشکی پاتریوت آمریکا ناراضی بوده است. در سال ۱۹۹۱، عراق موشک‌های اسکاد را به سمت اسرائیل و عربستان سعودی شلیک کرد. ایالات متحده و رسانه‌های آن مدعی شدند که سامانه موشکی پاتریوت ۸۹ درصد از اسکادهای شلیک شده به سمت عربستان سعودی و ۴۴ درصد از کلاهک‌های هدایت شده به سمت اسرائیلی‌ها را رهگیری کرده است. با این حال، ماه‌ها بعد حقیقت آشکار شد و اکنون پذیرفته شده است که عملکرد سیستم موشکی معروف پاتریوت این بود که تنها بین ۱ تا صفر درصد از کل اسکادهای شلیک شده را سرنگون کرد.

با وجود تبلیغات زیاد درباره کارآیی سامانه‌های پدافند هوائی اسرائیل و آمریکا، اگر تعداد زیادی پرتابه به سمت هدفی شلیک شود، هیچ سیستم دفاعی روی کره زمین وجود ندارد که در مبارزه کامل با یک حمله بزرگ و متمرکز موفق باشد.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی گردان‌های قدس به «سدیروت» و «مفلاسیم»
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه
  • بارانی از موشک بر سر صهیونیست‌ها/ شلیک ۷۰ موشک از سمت لبنان
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق