Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@08:55:47 GMT

قامت «اصغر» وقت رفتن دلم را لرزاند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۴۹۹۱

قامت «اصغر» وقت رفتن دلم را لرزاند

مادر شهید اصغر الیاسی گفت: موقع بدرقه اصغر وقتی به قدش نگاه کردم که تا چهارچوب در می‌رسید، دلم لرزید؛ گفتم نکند شیطان وسوسه‌ام کند که داری چه‌کار می‌کنی؟ چرا اجازه می‌دهی پسرت برود.

به گزارش مشرق، «رقیه آغشیک» مادر شهید مدافع حرم «اصغر الیاسی» در حاشیه مراسم وداع با پیکر فرزندش که در معراج الشهدای تهران برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اصغر چهار ساله بود که سرکار می‌رفت، او سرپرست خانه، سرورم و بزرگ خانه ام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوجوان که شد نمی دانستم معلم قرآن و مداح امام حسین (ع) است، نمی دانستم بسیجی است و از بسیج به سپاه پاسداران رفته است. این ها همه از لطف خدا بود.

مادر شهید الیاسی به صحبت هایی که بین او و پیکر فرزندش در معراج الشهدا رد و بدل شد اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه پیکر پسرم را دیدم، گفتم تو همیشه من را سربلند کردی و من امروز شرمنده تو شدم که نتوانستم برایت عروسی بگیرم و دامادت کنم. شهادت مبارکت باشد ان‌شاءالله. از این به بعد به خانه جدیدت می آیم و کنارت می نشینم.

این مادر شهید به وصیت پسرش اشاره کرد و ادامه داد: فقط می گفت برای ظهور امام زمان (عج) دعا کنید. در وصیت‌نامه‌اش پنج بار به حجاب سفارش کرده و گفته بود امر به معروف و نهی از منکر کنید.

وی تصریح کرد: مدام می گفت مادر من را دعا کن. من مادر هستم نمی توانستم دعای شهادت کنم، تنها از خدا می خواستم هرچه لیاقتش هست به او بدهد. وقت رفتن، گفت مادر اگر بروم بدرقه ام می کنی؟ گفتم تو بدرقه شده هستی خدا لیاقت داده که به سوریه بروی. خواستم بدرقه کنم دیدم قدش آنقدر بلند است که فقط چند سانت تا چهارچوب فاصله دارد. نگاهش نکردم، گفتم نکند شیطان وسوسه ام کند که داری چه کار می‌کنی؟ چرا اجازه می‌دهی پسرت برود. ولی اجازه ندادم این افکار در سرم باشد، گفتم پسرم برو خدا به همراهت.

مادر شهید بیان کرد: هر بار که از سوریه تماس می گرفت، می خواست دعایش کنم که شهید شود، می گفتم دعا می کنم که خدا توانایی در غربت ماندن را به تو بدهد.

آغشیک از لحظه باخبر شدن شهادت فرزندش گفت و تعریف کرد: وقتی در اینترنت خبر شهادتش را شنیدم باور نمی کردم، پدرش که خواست پیگیر خبر باشد گفتم دست نگه دار، خود اصغر برمی گردد. اول فکر می کردیم شایعه است. به مجلس امام حسین که رفتیم همه برای ما گریه می کردند من و خواهرش بقیه را دلداری می دادیم. به مجلس اباعبدالله (ع) رفتم، سینه زدم اما برای پسرم گریه نکردم تا دشمن شاد نشود.

مادر شهید ادامه داد: پسرم خیلی مهمان دوست و مهمان نواز بود، من را کربلایی کرد که حقی به گردنش نباشد. عوض اینکه من سرش را به سینه بگیرم و دست بکشم روی سرش او سرم را به سینه اش می گرفت و می گفت تو مادر قهرمان ما هستی. من هم می گفتم قهرمان یک نفر بود آن هم زینب حسین (ع) بود من خاک پای او نمی شوم.

وی در خصوص شهادت پسرش گفت: این لطف پروردگارم است که شهادت را به فرزندم عنایت کرد، اگر قربانی ای دادم برای این است که وطنم آرامش داشته باشد، پسرم فدای امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) شد.

دایی بزرگ شهید نیز به خبرنگار دفاع پرس گفت: پدربزرگ و مادربزرگ اصغر هم در فضای دفاع مقدس بودند و اصغر ادامه دهنده راه خانواده اش است. ما هم ادامه دهنده راه اصغر هستیم تا زمانی که آمریکا و انگلیس نابود شوند.

شهید علی‌اصغر الیاسی متولد سال 1372 و از تکاوران لشکر 10 سیدالشهدا (ع) بود. او اهل تویسرکان و ساکن استان البرز بود که در اولین اعزام خود به سوریه و در اولین شب ماه محرم الحرام در جنوب حلب به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی تحولات عراق برجام شهید شهید مدافع حرم مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی حاجیه خانم لعیا ابراهیم پور دخانی مادر شهیدان والامقام محمدباقر و مرتضی خانمحمدی، از شهدای دوران دفاع مقدس، در تبریز دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

این مادر شهیدان پس از تحمل سال‌ها رنج فراق فرزندانش، در سنّ ۸۲ سالگی و در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) تبریز دارفانی را وداع گفت.

پیکر مرحومه حاجیه خانم لعیا ابراهیم پور دخانی، فردا پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح در میدان مراسمات وادی رحمت تبریز تشییع و در قطعۀ والدین شهدای این آرامستان به خاک سپرده می‌شود.

مجلس شام غریبان آن مرحومه نیز همان روز از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در مسجد شهید آیت الله مدنی (ره) واقع در ایستگاه شکلّی خیابان شمس تبریزی منعقد می‌شود.

شهید محمدباقر خانمحمدی متولد ششم تیر ۱۳۴۶ تبریز، در حالی که دانش آموز بود، عازم جبهه شد و سرانجام در بیست و چهارم مرداد ۱۳۶۱ در پاسگاه زید به شهادت رسید.

مرتضی هم که در بیست و هشتم فروردین ۱۳۵۰ به دنیا آمده بود، به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت و بیست و ششم تیر ۱۳۶۷ به فیض شهادت نایل گشت.

مزار مطهر هر دو شهید والامقام در گلزار شهدای وادی رحمت تبریز واقع است.

دیگر خبرها

  • مادر شهیدان حسین و مهدی با خدا قمصری درگذشت
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید نادر اصغریان در سراب
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» آسمانی شد
  • درگذشت مادر شهیدان خانمحمدی در تبریز
  • آخرین حضور شهید بهروز واحدی در روضه حضرت علی اصغر+فیلم
  • بدرقه مادر برای وصال دو فرزند شهیدش
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهیدان قربانی در اصفهان
  • مادر شهیدان علی و حسین رحیمی آسمانی شد