Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@01:33:55 GMT

برگزاری طرح ولایت در اهواز

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۵۰۱۷

در این دوره مباحث معرفتی برگرفته از کتب طرح کلی اندیشه دینی در قرآن و انسان 250 ساله مقام معظم رهبری برای دانشجویان مطرح شد.
همچنین به مباحث بصیرتی و مهارتی در قالب کارگاهها و همایشات متعدد وحضور اساتید مجرب استانی و کشوری پرداخته شد.
حضور و سخنرانی سیدمحسن شفیعی در همایش جدال دواسلام
‍شب گذشته سومین نشست خبری bso با حضور مسول نهاد رهبری در دانشگاههای استان خوزستان در حاشیه ی شانزدهمین دوره طرح ولایت استانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حضرت حجه الاسلام والمسلمین شفیعی ضمن عرض سلام و خدا قوت به دانشجویان تشکیلاتی، گفت اند؛
هیچ جای انکار نیست که جزء ارکان موثر در پیروزی انقلاب اسلامی ، حوزه های علمیه و دانشگاهها بودند.
شما وقتی ملاحضه میکنید امام را ، می بینید امام از دهه چهل ، یکی از مخاطبهای جدید اش دانشگاهیان هستند ، خب امروزهم شما ملاحضه میکنید بخش عمده ای از جوانان ما در دانشگاه جمع میشن
بیش از 4نیم میلیون جمعیت جوان این مملکت در آموزش عالی مشغول تحصیل اند و ما شاهد این هستیم که در فرهنگ مردم ما تحصیل جوان ها یک امر مسلم و پذیرفته شده است ، این سرمایه به طور طبیعی می تواند مورد امید و طمع دشمن باشد و دشمن از این فضا بخواهد سو استفاده کند.
اصلا کجا و در چه شرایطی این همه مخاطب جوان یکجا در اختیار تریبون انقلاب قرار میگیرند
من خودم مکرر توفیق شرکت در دیدارهای حضرت اقا را داشته ام ، به دوستان گفته ام نشاطی که حضرت اقا در دیدار دانشجوها داره که میبینیم از نزدیک و مشاهده میکنیم ، در دیدار با هیچ قشر و گروه دیگری نداشته است ، نشست های طولانی ۳ الی ۴ ساعته، من بودم در جلسه ای که حضرت اقا ۵ ساعت نشستند و صحبت دانشجوهان را با نشاط و خوشحالی گوش دادند و این درسته است چون این ها سرمایه اند.
پس باید کاری کرد برای این سرمایه های ارزشمند ، یکی از کارهای بسیار خوب این برنامه های معرفت افزایی و دانش افزایی است که من باید اینجا تکریم بکنم ، تجلیل بکنم از نقش والا و ستودنی فیلسوف و حکیم فرزانه ایت الله مصباح یزدی که در حقیقت این توجه، این تلنگر ، این بیدار باش، به نوعی مدیون و مرهون توجه این مرد بزرگ است.
این مردی که درست ، به جا و به هنگام تشخیص داد که باید برای تربیت نسل جوان انقلابی کاری کرد و آن حمایتی که حضرت اقا کرد از این حرکت و در همین اواخر باز حضرت اقا تاکید کردن که این حرکت کمرنگ نشود.
خب در استان خودمون الحمدلله کار خیلی خوب انجام میشود.
من از مسولین بسیج دانشجویی عزیزمان تشکر میکنم ، حقا پای کاراند. یک نکته ای رو بگویم : اگر شما میخواهید قدر یک نویسنده را ، تلاش یه نویسنده رو بدانید ، یک کاغذ A4 بر دارید و مطلب بنویسید که بدانید آنی که یک کتاب نوشته ،چه کرده
شما یک جزوه بنویسید بعد بدانید آنی که یک دایره المعارف نوشته چه کار کرده است.
باید ادم یک اردوی مسجدی ۲۰ نفره برگزار بکند که بعد بداند ۴۰۰ نفر را اوردند پای یک کار معرفتی ، کاری که یه مقدار جنسش زمخت است ، این اردوی زیارتی سیاحتی نیست جنس کار معرفتی جنس کار اموزشی و عقیدتی، یک مقداری زمخت و جاذبه اش کم است، مگر برا کی ، مگر برا آن انسان های معرفت جو و جان های دانش طلبی که و حوصله کنند بیاند پای صحبت اساتید، پای کارهای مطالعاتی و فکری.

پس من از تلاش بسیج دانشجویی خوزستان صمیمانه تشکر میکنم ، از همه دوستان تشکر میکنم ، الحمدلله امروز هم که خداوند توفیق داد در روز دوشنبه این هفته من خدمت عزیزان رسیدم بسیار جمع خوب و با نشاط.
این نکته را هم بگویم که بدانید گاهی دوستانی از سطح کشور ، از دست اندر کاران فرهنگی دانشگاهها ، سفر میکنند خوزستان با ما صحبت میکنند یا ما تهران می رویم صحبت میکنیم ، آنها اقرار میکنن که بچه های دانشجویی پای کار در دانشگاهای استان خوزستان یک سرو گردن از استان های دیگر بالاترند یعنی آنها که از بیرون نگاه میکنند ، به ما میگویند؛ ما می بینیم که این بچه ها دانش سیاسی شان بیشتر ، اطلاعات عمومی شان بیشتر ، آشنایی ها و مبانی معرفتی شان گسترده تر است.
خب این نیست مگر به یمن همین تلاش ها و همین زحمت ها ، ان شاالله خدا توفیق دهد این نسل جوان و مومن انقلابی را.

حرف اخرم ، ان شاالله این نسل جوان مومن انقلابی بیاید به صحنه جامعه و در جایگاه مدیریتی کشور قرار بگیرد که انشالله حرکت کشور در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی باشد و آن هزینه هایی که ما از مدیریت مدیران غربگرا ،مدیران غرب پسند از حضور مدیران در جایگاه های کلان و رفیع که با نگاه های غرب پسند اداره شده و آن هزینه هایی که ما دادیم و داریم میدهیم ان شاالله از آنها دیگه ما رهایی پیدا کنیم .
انقلاب اسلامی در راستاهای ارمان های امام و حضرت اقا پیشرفت و حرکت نخواهد کرد مگر آن وقتی که کار دست جوان های پرشور و مومن انقلابی باشد ان شاالله.
سرهنگ حاجتی به مسولین دانشگاهی که عرصه را بر تشکلهای دانشجویی تنگ میکنند توصیه ای کرد: اینکه برخی از مسولین بچه های جنبش دانشجویی رو درک نمیکنند یه اتفاق جدیدی نیست انان بچه های بسیار خوبی هستندکه می توانند با کارهای خوب خود فضای یک محله، روستا و یک شهر رو حتی عضو بکنند پیام من به مسولین این است که باپشتیبانی از این جوانان بتوانند کارهای زیبایی رو انجام بدهندو با این کاردرحوزه فرهنگی دانشگاه را بیمه کنند.
‍ سرهنگ حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) در حاشیه افتتاحیه شانزدهمین دوره طرح ولایت استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار bsoدر خصوص عملکرد سپاه در محرومیت زدایی استان خوزستان توضیح دادند؛در خصوص مناطق محروم که حضرت اقا فرمودند باید شناسایی شوند ما در سپاه ولیعصر(عج) قرارگاه های خاصی را با این وظیفه راه اندازی نموده ایم یک بخش هم اردوهای جهادیست که بچه های جهادی همان نسل طلایی دانشگاه هستند که شناسایی میکنند برای خود سازی خودشان وارد این میادین میشوند که من احساس میکنم برای خودشان خوب هست و هم برای کسانی که در مناطق کم برخوردارند، سپاه با تمام وجود استقبال و پشتیبانی و کمک میکند تا روستاهایی که امکانات اولیه را ندارند شرایط مناسبی برایشان فراهم کنیم.

نشست ویژه خبری با مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان خوزستان؛

بهمن شهریاری در حاشیه آیین افتتاحیه شانزدهمین دوره طرح ولایت استانی گفت: اگر مراکز عالی ما اسلامی بودن ، اینک نیاز به کار ما نبود ، ما چرا ورود پیدا کردیم؟ چون می بینیم واقعیتش دانشگاه های ما اسلامی نیستن ، اساتید ما همه اسلامی نیستن ، کتب ما اسلامی نیست، انقلاب شد اما کتاب هایی که قرار بود انقلاب را پیش ببرند این کتاب ها مبانی فکریشان غربی است یعنی مبانی که حضرت اقا میفرماید علوم اسلامی از غربی باید اسلامی بشود ، هنوزاتفاق نیفتاده یعنی نظریه های متعارف غرب اول باید احصا بشود، این نظریه ها که احصا شد بیاید جایگزین شود و از قال مارکس به قال صادقها تبدیل بشوند، لذا طرح ولایت توجه به پیچیدگی انسانی دارد طرح ولایت برای واکسینه کردن جوانهاست روزانه چقدر آسیب های ماهواره ای دارد بسوی ما می آید؟ در برابر بمباران ها طرح ولایت یک عملیات است .
ما در طرح ولایت افسران نقش آفرین تربیت میکنیم.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۵۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟

بعد از مشکلاتی که برای میزبانی نماینده خوزستان در لیگ دسته اول به وجود آمد، برگزاری مسابقه جام حذفی این تیم مقابل سپاهان نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تیم‌های فوتبال استقلال آبی‌پوش ملاثانی و فجر سپاسی شیراز قرار بود دیروز (یکشنبه) در چارچوب دیداری از هفته بیست‌وهشتم لیگ دسته اول مقابل هم قرار بگیرند، اما این بازی برگزار نشد. دلیل این موضوع هم ممانعت از ورود تیم‌ها به ورزشگاه غدیر اهواز عنوان شد که در نهایت لغو مسابقه را به دنبال داشت.

این در حالی است که طبق تقویم برگزاری مرحله یک‌هشتم مسابقات جام حذفی، استقلال خوزستان باید روز 7 اردیبهشت 1403 میزبان سپاهان اصفهان باشد. در شرایط فعلی که ورزشگاه تختی اهواز مشکل نور و چمن دارد و امکان برگزاری مسابقه در استادیوم غدیر نیست، برگزاری این مسابقه جام حذفی هم در هاله‌ای از ابهام است. 

عبدالکاظم طالقانی رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم، ابهام در برگزاری مسابقه مذکور را تأیید کرد.

با این تفاسیر اگر استقلال ملاثانی قادر به برگزاری بازی و تأمین محل میزبانی نباشد، سپاهان در آستانه صعود بدون دردسر به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • خانواده‌های شهدا پاسداران واقعی ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند
  • صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟
  • سپاه پاسداران بازوی توانمند ولایت‌فقیه