Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود محمدی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره بکارگیری اساتید شاخص در دانشگاه آزاد بدون توجه به سن و بازنشستگی آنها گفت: اساتید بازنشسته می‌توانند به صورت حق‌التدریسی کار کنند. بالاخره تدریس در دانشگاه بحث خاص خودش را دارد و اگر دانشگاه آزاد یا هر دانشگاه دیگری نیاز داشته باشد، می‌تواند اساتید را به صورت حق‌التدریس به کار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: این اساتید قرار نیست؛ استخدام رسمی شوند و نیروی رسمی و شاغل تلقی نخواهند شد. در صورت نیاز از این افراد بازنشسته استفاده می‌کنیم و طی قردادی حق‌التدریس آنها پرداخت خواهد شد، با توجه به کمبود نیرو در آموزش و پرورش هم همین موضوع در آنجا وجود دارد.

محمدی ادامه داد: طبق قانون ضوابط مشخصی برای به کارگرفتن اساتید بازنشسته وجود دارد و ساعات مشخصی برای تدریس آنها تعیین شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین درباره معرفی مدیران و مسئولان بازنشسته در آموزش عالی و آموزش و پرورش گفت: این افراد حداکثر تا دو ماه باید معرفی و نیروی جدید جایگزین آنها شود. پس از آن هم هیچ دستگاهی مجاز نیست، از آنها استفاده کند و در صورت انجام این کار مرتکب تخلف شده‌اند.

محمدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مساله استیضاح وزیر به طور کل منتفی شد یا به تعویق افتاده است؟ گفت: قرار شد با توجه به آغاز سال تحصیلی این کار به تعویق بیافتد، اما نمایندگان امضایشان را پس گرفتند. اگر قرار باشد که استیضاح وزیر دوباره به جریان بیافتد، افراد باید مجددا تقاضا کنند و دوباره آن سیر قانونی طی شود، بنابراین فعلا استیضاح وزیر آموزش و پرورش در کار نیست.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: داود محمدی گفتگو با ایلنا عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سخنگوی استانداری هرمزگان گفت: باتوجه به اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال بارندگی شدید و سیلابی شدن معابر در سراسر استان مدارس به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

برخی مدارس استان فارس غیرحضوری شدند

همچنین روابط عمومی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد : در پی اعلام هشدار هواشناسی، آموزش دانش‌اموزان مدارس شهرستان‌های مهر، لامرد، لارستان، گراش، اوز، جویم، خنج، فراشبند و قیرکارزین فردا ۲۸ فروردین به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

بر این اساس سایر مدارس در استان فارس باز و آموزش به صورت حضوری خواهد بود.

مدارس و دانشگاه‌های ۴شهرستان بوشهر غیرحضوری است

ستاد مدیریت بحران استانداری بوشهر نیز اعلام کرد: به دلیل بارندگی و احتمال آبگرفتگی معابر، تمام مدارس و دانشگاه‌های شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در روز سه شنبه ۲۸ فروردین در نوبت صبح و عصر به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

کد خبر 844776 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم مدرسه و مدارس تعطیلی مدارس

دیگر خبرها

  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • در مصاحبه با پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری نظر شخصی اعمال نشود
  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • خبر خوش آموزش و پرورش درباره حقوق معلمان
  • (ویدئو) کمبود نیرو؛ مشکل اصلی ناتو
  • بکارگیری ۵۰۰ جوان آموزش دیده در حوزه نفت و گاز ایلام
  • خبر جدید از نتایج آزمون استخدامی معلمان/ اعلام اولین روز فراخوان برای ارزیابی تکمیلی
  • بکارگیری نیروی انسانی بدون گزینش در مدارس غیردولتی ممنوع است