Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره محیط زیست شهر تهران گفت: ازهمه عزاداران درخواست می‌کنم در مراسم‌های عزاداری خود سلامت و بهداشت عمومی جامعه را مدنظر قرار دهند و محیط زیست برایشان دغدغه باشد. آفتاب‌‌نیوز : محمدحسین بازگیر اظهار کرد: مردم عزادار مراسم‌های مذهبی خود را به گونه‌ای برگزار کنند که هم مورد قبول خداوند باشد و هم صدمه‌ای به محیط زیست ما وارد نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استفاده از ظروف یک بار مصرف نه تنها سلامت انسان را به خطر می‌اندازد بلکه برای طبیعت نیز خطرناک است، تصریح کرد: این نوع ظروف به دلیل اینکه دیر در طبیعت تجزیه می‌شوند سبب تخریب محیط می‌شوند، آلودگی پایداری را به وجود می‌آورد و آب و خاک را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
رییس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر اینکه در این ایام تا جایی که امکان دارد از ظروف یک‌بار مصرف استفاده نکنیم، گفت: علاوه بر این سعی کنیم در این ایام پسماندهای خود را مدیریت و از پخش کردن‌ آن‌ها در فضا خودداری و با پاکبان‌های شهر همکاری کنیم، همچنین ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین خوبی برای  سایر ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هستند.
بازگیر با اشاره به اینکه مدیریت هیات‌های مذهبی عالی‌ترین نوع مدیریت مردمی است، اظهار کرد: در خواست من از مردم و مسئولان این هیات‌ها این است که آب، خاک و سلامتی محیط را در نظر داشته باشند و برای حفظ آن‌ها تلاش کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: در ایام عزاداری در مصرف آب و انرژی صرفه‌جویی کنیم و مراقب ایجاد آلودگی‌های صوتی باشیم چرا که این نوع آلودگی می‌تواند موجب ناراحتی افراد بیمار شود.
رییس اداره محیط زیست شهر تهران در پایان تاکید کرد: انشاءالله بتوانیم عزاداری‌ها را در این ایام به گونه‌ای برگزار کنیم تا هم مورد قبول خداوند قرار بگیرد و هم به محیط زیست آسیبی وارد نکنیم.
تجزیه ظروف پلاستیکی و کیسه‌های یکبار مصرف در طبیعت نه تنها می‌تواند حتی تا چهار قرن طول بکشد بلکه مواد شیمیایی موجود در آن می‌تواند از طریق خاک وارد آب، گیاهان و چرخه غذایی شود و صدمات جبران‌ناپذیر بهداشتی و اقتصادی برجای بگذارد. با وجود تمام این‌ها تنها در کشور ما سالانه حدودا ۱۸۵ هزار تن پلاستیک تولید می‌شود و از این منظر جزو ۱۰ کشور پر مصرف ظروف یکبار مصرف در دنیا هستیم.
ظروف گیاهی جایگزین بسیار مناسبی برای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هستند. شکل و ظاهر این ظروف کاملا مشابه ظروف پلاستیکی است با این تفاوت که زیست تخریب‌پذیر هستند. طبق تحقیقات صورت گرفته زمان برگشت ظروف پلاستیکی یکبار مصرف به طبیعت ۲۰۰ تا ۴۰۰ سال است، اما این زمان برای ظروف یک بار مصرف گیاهی که از نشاسته ذرت اصلاح شده تهیه شده پنج تا شش ماه بدون هیچ آسیب زیست محیطی است.
منبع: ایسنا کد خبر: ۵۴۶۱۶۰ تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ظروف گیاهی ظروف یکبار مصرف محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معصومه تکلو با تاکید بر سلامت آب‌های آشامیدنی و معدنی بسته‌بندی شده گفت: امکان ندارد ارگان نظارتی مهمی مثل غذا و دارو بدون مطالعه و لحاظ مسائل فنی و بهداشتی برای فرآورده ای  مجوز مصرف و پروانه بهداشتی صادر کند کما اینکه عدول از تعهدات توسط شرکت هم می تواند موجب ابطال موقت یا دائم مجوز شود.

 وی با اشاره به اینکه طرح مباحث فنی و علمی اصولا در رسانه های عمومی نیست تصریح کرد: گاهی ناچار هستیم برای اطمینان بیشتر مردم نکاتی را گوشزد کنیم مثل اینکه گرانول پلیمر مورد مصرف جهت بسته بندی آب های بسته بندی شده، پلیمر پلی اتیلن ترفنالات می باشد که از دو منومر اتیلن گلایکون و  اسید ترفتالیک تحت خلا دما و زمان معین  و با ایجاد پیوند کوالانسی بین دو منومر مذکور در راکتور پتروشیمی تولید می شود                 

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی ادامه داد:این شرکت پترو شیمی تندگویان دارای گواهی مناسب برای مصرف انسان از آزمایشگاههای داخل و خارج کشور می باشد لذا قرار گرفتن بطری آب در معرض نور آفتاب و یا انجماد آن در فریز، قادر به تخریب بطری های یکبار مصرف آب و خروج  ترکیبات فتالات از پلیمر  نمی شود

 تکلو در پایان به مردم این اطمینان را داد که با توجه به کنترل سه سطحی سلامت آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی در سازمان غذا و دارو  با خیال راحت از آنها استفاده کنند و بدانند کوچک ترین تهدید سلامتی در فرآورده های غذای و آشامیدنی در اولین زمان ممکن به اطلاع آنها خواهد رسید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • ۲ گروه صیادی و شکارچی غیرمجاز در پلدختر دستگیر شدند