Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@00:10:49 GMT

ظریف: دیپلماسی مانع جنگ در ادلب می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۵۷۳۱

وزیر خارجه ایران در حساب کاربری خود در توییتر نوشت دیپلماسی موفق می‌شود که از جنگ در شهر «ادلب» سوریه جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در حساب کاربری خود در توییتر از نقش دیپلماسی در تبدیل جنگ «ادلب» به تعهدی محکم در مقابله با افراطگرایی تروریسم نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

  ظریف امروز (سه‌شنبه) در توییتی تاکید کرد که طی هفته‌های اخیر مسئولیت دیپلماسی فشرده‌ای داشته که با سفرش به آنکارا و دمشق پیگیری شده است و بعد از آن نشست ایران-روسیه-ترکیه در تهران و سپس نشست سوشی برگزار شدند.   محمد جواد ظریف در ادامه نوشت، این سفرها و دیدارها موفق بوده از جنگ در «ادلب» جلوگیری کند و باعث تعهدی محکوم برای مقابله با افراطی‌گری تروریستی شود. ظریف تاکید کرد که این دیپلماسی است که کار می‌کند.     نشست روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه ۱۶ شهریور در تهران برگزار شد و در پایان بیانیه ای ۱۲ ماده ای به تصویب روسای جمهور رسید.   ظریف پیش از این نشست نیز سفری چند ساعته به آنکارا داشت و با رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد و چند روز بعد هم سفری یک روزه به دمشق داشت و درباره آخرین تحولات سوریه به گفتگو پرداخت.   سران ترکیه و روسیه نیز در نشست روز گذشته خود در سوشی بر سر نحوه تعامل با بحران ادلب به توافقاتی رسیده‌اند و دو کشور می‌خواهند یک منطقه غیرنظامی به وسعت ۱۵ کیلومتر مربع در این استان سوریه ایجاد کنند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری مهر، ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان به ریاست «علیرضا بیکدلی» معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و «فرخ شریف زاد» معاون اقتصادی و کنسولی وزارت امور خارجه تاجیکستان در تهران برگزار شد.

هیأت‌های دو طرف درباره موضوعات کنسولی از جمله روادید، تسهیل ترد اتباع، تمهید همکاری‌های علمی، آموزشی، حقوقی، قضائی، پلیسی، حمایت از رانندگان و حل و فصل مشکلات اتباع گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد خبر 6098446 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است