Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست > مجلس - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: نماینده تهران گفت: براساس قانون، مسئولان و وزرا میزان اموال خود را در زمان تصدی و در پایان کار اعلام می‌کنند که این موضوع در طرح شفافیت برای نمایندگان خالی است.

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به طرح شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان، گفت: باید در این طرح شفافیت‌های اساسی مورد نظر جامعه را در نظر بگیریم مانند اینکه میزان دارایی وکلای ملت و خانواده‌شان در زمان ورود و پایان مجلس باید سنجیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس قانون مسئولان درجه یک و وزرا میزان اموال خود را در زمان تصدی پست و همچنین در پایان آن اعلام می‌کنند که این موضوع در طرح شفافیت برای نمایندگان خالی است و این طرح تنها به مسائل کلانی مانند سفرها و ماموریت‌های نمایندگان در داخل و خارج از کشور، مرخصی‌های آنها اعم از استحقاقی، استعلاجی و بدون حقوق و ... پرداخته است.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ما سال‌هاست بحث اعلام دارایی نمایندگان را پیگیری می‌کنیم و معتقدم این موضوع بسیار مهم‌تر از آن است که کدام نماینده زود آمده یا دیر یا آنکه چه کسی به فلان طرح رای داده است یا خیر، برای شفافیت آرای نمایندگان نیازی به قانون نبود تنها هیئت رئیسه می‌توانست ضمن موافقت با نظر مشورتی نمایندگان اجازه انتشار آرا را بدهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: براساس آیین‌نامه داخلی مجلس تمامی موارد ارائه رای غیر از رای اعتماد به وزرا یا پیشنهادات که به صورت مخفی نگه داشته، بقیه علنی است. بخشی از مواردی که در این طرح ذکر شده می‌تواند به سادگی و بدون تشریفات از سوی هیئت رئیسه مجلس انجام شود.

محجوب با اشاره به اینکه برخی موارد مذکور در این طرح اگر در آینده از خود طراحان هم افشا شود مسلما ناراحت خواهند شد، بیان کرد: افراد دارای قلمرو شخصی و کاری هستند، بر روی شفافیت قلمرو کاری باید تاکید شود اما در قلمرو شخصی غیر از موضوع سرقت که بسیار حساس و اثرگذار در امور است در بقیه موارد باید مطابق قانون اساسی آزادی داشته باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: ظاهرا بعد از بررسی این طرح در کمیسیون‌ها به این گونه موارد ایراد گرفته شود اما بنده هر اقدامی برای شفاف‌سازی عملکرد نمایندگان را به نفع وکلای ملت و ارتباط آنها با مردم می‌دانم.

 

29215

کلید واژه‌ها : علیرضا محجوب - مجلس شورای اسلامی - شفافیت -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: علیرضا محجوب مجلس شورای اسلامی شفافیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۵۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد
  • قالیباف پدیده انتخابات شد، مفتح رکورددار شد /آراء کدام منتخبان مجلس دوازدهم باطل شد؟ /افزایش سهم وزرای احمدی نژاد در پارلمان
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • نماینده چابهار: ماجرای باغ ازگل که بدون اطلاع امام جمعه به نام او زده شده، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود