Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:21:17 GMT

هیئت اقتصادی کشور عمان به هرمزگان سفر می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۵۸۵۱

هیئت اقتصادی کشور عمان به هرمزگان سفر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، فریدون همتی در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با اشاره به اهمیت مقوله صادرات و واردات، عنوان کرد: کمیته ای ویژه جهت رفع موانع توسعه صادرات و واردات در هرمزگان با مسئولیت معاونت اقتصادی استانداری و با حضور دستگاه های اجرایی از جمله گمرک، اداره کل بنادر و دریانوردی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاه های ذیربط تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر در امر صادرات و واردات استان مشکلی در گمرکات و بنادر به وجود آمد این کمیته باید با قدرت و به موقع بتواند تصمیم گیری و موانع پیش روی این بخش را مرتفع سازد.

استاندار هرمزگان ادامه داد: رونق صادرات و واردات استان و حاکم شدن آرامش در گمرکات و بنادر بسیار مهم است و در مواقع حساس کمیته مذکور اقدام به تصمیم گیری های مناسب نماید تا بخشنامه نهایی از مرکز به استان ابلاغ گردد.

رئیس کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی هرمزگان تصریح کرد: هر چه کمیته ویژه رفع موانع صادرات و واردات تصمیم گیری کرد، گمرک و بنادر اجرا کنند تا شاهد ایجاد خلل در امر واردات و صادرات کالاها در بنادر و گمرکات استان نباشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: این کمیته به صورت ویژه پیگیری تخلیه به موقع کالاهای اساسی و مواد اولیه  در بنادر و گمرکات استان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی اظهار داشت: کمیته مذکور تصمیمات منطقی، توجیه پذیر و قوی اتخاذ کند تا عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر و گمرکات استان با سرعت صورت پذیرد.

استاندار هرمزگان  با اشاره به اهمیت مقوله صادرات برای کشور، خاطرنشان کرد: محصولاتی تولیدی که به خارج از کشور از مبادی رسمی صادر می گردد ارز حاصل از آن باید وارد چرخه اقتصاد کشور شود و این منابع برای کشور بسیار مهم است و باید در خدمت توسعه کشور باشند.

رئیس کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در شرایط  حساس کنونی بازار، صادرات از رونق بسیار خوبی برخوردار است ولی به تناسب آن عواید حاصل از این صادرات باید به کشور بازگردد و بازرگانان در این امر مهم باید توجیه گردند.

همتی با اشاره به  تامین سوخت مورد نیاز شناورهای تجاری، تصریح کرد: شناورهایی که از طریق مبادی رسمی اقدام به واردات و صادرات می نمایند در محدوده آب های کشور از سوخت با نرخ داخلی بهره مند می گردند و در آب های بین المللی سوخت آن ها متناسب با قیمت های بین المللی محاسبه می شود.

وی گفت: شناورهایی که از طریق مبادی غیر رسمی فعالیت می کنند دولت در تامین سوخت آنها هیچ تعهدی ندارد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: براساس آمار اعلامی مسئولان صادرات استان، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از هرمزگان در پنج ماهه نخست سال ۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ با رشد  ۴۰ درصدی همراه بوده است.

همتی افزود: در زمینه واردات اندک کاهشی که وجود دارد مربوط به کالاهای اساسی و مواد اولیه نیست و کاهش واردات مربوط به کالاهای غیر ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: عملیات واردات و صادرات در استان هرمزگان با چشم انداز خوبی همراه است.

استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به برنامه سفر هیات اقتصادی عمان به استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هیات اقتصادی کشور عمان در مهر ماه سال جاری با هدف توسعه و تعمیق روابط اقتصادی با محوریت استانداری میهمان استان هرمزگان خواهند بود.

وی گفت: فعالان اقتصادی استان برنامه ها و پیشنهادت خود را برای توسعه روابط اقتصادی با کشور عمان به دبیرخانه این سفر ارسال کنند.

کد خبر 4406258

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری هرمزگان صادرات و واردات فریدون همتی ماه محرم کرمانشاه خبرگزاری مهر بوشهر مشهد گرگان شهرکرد بیرجند مجلس شورای اسلامی شیراز مراسم عزاداری خرم آباد احتکار خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند

 وزیر امور خارجه سوئد طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز دوشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع(LNG)  را در چهاردهمین بسته تحریمی خود علیه روسیه بگنجاند.

بیلستروم پیش از دیدار با همتایان خود در اتحادیه اروپا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که دور بعدی تحریم‌ها ممکن است شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه و همچنین "اقداماتی برای مهار ناوگان در سایه روسیه" باشد.

روسیه عملاً تمام صادرات انرژی خود را پس از اعمال محدودیت‌های غرب در پی جنگ اوکراین، به سمت آسیا روانه کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، این کشور همچنین صادرات نفت خام خود را به "ناوگان در سایه" نفت‌کش‌های فرسوده منتقل کرده است که تحریم‌های بین‌المللی بر آن قدرت محدودی دارد.

اگرچه اتحادیه اروپا واردات نفت و فرآورده های نفتی از روسیه را ممنوع کرده اما گاز خط لوله و ال‌ان‌جی این کشور هنوز تحت تأثیر این محدودیت ها قرار نگرفته است.

چندین کشور، از جمله سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک، برای تحریم کامل گاز LNG روسیه به اتحادیه اروپا فشار وارد کرده‌اند، اما مجارستان به شدت با این اقدام مخالفت کرده است. ممنوعیت کامل این واردات نیاز به به اجماع نظر در میان اعضای این بلوک دارد.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا هنوز به شدت به گاز ال‌ان‌جی روسیه وابسته هستند.  این کشور به جریان صادرات ال‌ان‌جی به قاره اروپا عمدتاً از طریق بنادر اسپانیا، بلژیک و فرانسه ادامه داده است.

رویترز پیش ز این در ماه جاری میلادی با استناد به آمار تجارت این اتحادیه گزارش داد که در سال 2023، اتحادیه اروپا خرید این گاز را از روسیه افزایش داد، علیرغم اینکه متعهد شده بود واردات سوخت از این کشور را تا سال 2027 متوقف کند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اتحادیه اروپا شماری از سیاستمداران روس را تحریم کرد اتحادیه اروپا تحریم های روسیه را تصویب کرد

دیگر خبرها

  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • هیات اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود
  • هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود 
  • بهادری جهرمی: توسعه و تقویت همکاری‌های امنیتی بین تهران و اسلام آباد یکی از اهداف سفر رئیسی به پاکستان
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • صادرات ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندرخمیر
  • صادرات بیش از ۶۰ هزار تن مواد معدنی از بندر چند منظوره خمیر