Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@13:53:57 GMT

اضافه کردن سوپرفودهاي پاييزي به رژيم غذايي

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۶۳۴۸

اضافه کردن سوپرفودهاي پاييزي به رژيم غذايي

خبرگزاري آريا -

مصرف کدو حلوايي منجر به تقويت سيستم ايمني بدن مي شود
سوپرفودهاي پاييزي خواص بيشماري براي حفظ سلامت شما در اين فصل دارند. اصطلاح سوپرفود براي غذاهايي استفاده مي شود که سرشار از مواد مغذي ضروري جهت افزايش انرژي هستند و براي مبارزه با بيماري و بهبود خلق و خو نيز موثرند.
سوپرفودها از بيماري هاي مزمن جلوگيري مي کنند، بينايي را بهبود بخشيده و حتي حضور ذهن شما را بهتر مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها را بشناسيد و در رژيم غذايي خود بگنجانيد:
تره فرنگي: اکثر ما مي دانيم که مصرف سير و پياز منجر به پيشگيري از ابتلا به بيماري هاي قلبي مي شود و آنهم به دليل اين که پلي فنول موجود در آنها از رگ هاي خوني در برابر آسيب اکسيداتيو محافظت مي کند. تره فرنگي نيز از خانواده پياز است که سرشار از ويتامين کا بوده و مصرف آن خاصيت ضد سرطاني دارد. ضمن اين که سلامت استخوان ها را نيز بهبود مي بخشد.
کلم بروکلي: روي موجود در اين سبزي منجر به افزايش توان دفاعي بدن در برابر بيماري هايي مانند سرماخوردگي و آنفلوآنزا مي شود. فيبر موجود در کلم بروکلي همچنين براي حفظ سلامت دستگاه گوارش مفيد است.
شلغم: شلغم ازجمله ريشه ‌هاي خوراكي سبزيجات است كه مي ‌تواند در روزهاي پاييزي جانشين مناسبي براي تربچه و كلم باشد. شلغم منبع عالي از ويتامين ‌هاي آ و کا و همچنين اسيدفوليك است و براي طعم دادن به آن مي‌ توانيد از رازيانه، خرده نان و شكر قهوه ‌اي استفاده كنيد.

سوپرفودها از بيماري هاي مزمن جلوگيري مي کنند
گريپ فروت: گريپ ‌فروت بيش از 75 درصد ويتامين ث موردنياز بدن را تامين مي‌كند و منبع غني از ليكوپن است. اين رنگدانه ‌هاي قرمزرنگ براي جلوگيري از سرطان نقش بسيار مهمي دارند، همچنين در اين ميوه مقدار زيادي پكتين وجود دارد كه مي ‌تواند موجب كاهش كلسترول بدن شود. اگر به خوردن ميوه‌ هاي ترش‌مزه علاقه‌مند هستيد، مي ‌توانيد از نوشيدن يك ليوان آب گريپ ‌فروت كه سرشار از آنتي ‌اكسيدان است لذت ببريد و اگر ترش بودن آب اين ميوه براي شما چندان لذتبخش نيست، مي ‌توانيد آن را همراه با انواع مغزها و خشكبار مصرف كنيد.
بادمجان: ناسونين، آنتوسيانين موجود در پوست بادمجان است که مشخص شده سلول هاي مغز را در برابر استرس اکسيداتيو محافظت مي کند. علاوه بر اين، اسيد کلروژنيک موجود در بادمجان، خواص ضد سرطان، ضد ويروسي و کاهنده کلسترول دارد.
کدو حلوايي: اين گياه مزاياي تغذيه اي بيشماري دارد. کدو حلوايي سرشار از بتاکاروتن است که در بدن تبديل به ويتامين آ مي شود و در حفظ سلامت پوست، چشم و استخوان ها بسيار موثر است. مصرف کدو حلوايي منجر به تقويت سيستم ايمني بدن مي شود و آنهم به دليل وجود ويتامين ث و فيبر موجود در آن.
انار: مطالعات نشان داده اند که مصرف انار مي تواند منجر به جلوگيري از آسيب هاي گردش خون با کاهش تجمع چربي هاي مضر در عروق شود. در واقع مصرف منظم انار با سلامت قلب ارتباط دارد.
قره قاط: اين ميوه سرشار از آنتوسيانين ها براي کاهش التهاب در بدن است. مصرف قره قاط سلامت مثانه را بهبود مي بخشد و سدي است در برابر ابتلا به سرطان سينه، روده بزرگ، سرطان ريه، سرطان پروستات.
منبع:iec.behdasht.gov.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت

به گزارش خبرآنلاین، «خدیجه رحمانی» متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در پاسخ به این سوال که بیشتر کمبود کدام ویتامین در کشور وجود دارد گفت: کمبود ویتامین B۱ در کشور بیشتر دیده می‌شود. با الگوهای مصرفی که وجود دارد باید آن را در غلات گنجاند. مثلا نان‌ها باید برای دریافت این ویتامین تصفیه نشده باشند، اما متلاسفانه بیشتر نان‌های ما تصفیه شده است و برای همین ویتامین B۱ دریافت نمی‌شود.

تاثیر ویتامین B بر خلق و خو

به گزاش ایلنا، رحمانی درباره تاثیر ویتامین‌ها روی کیفیت خلق و خو نیز توضیح داد: ویتامین‌های گروه B نقش مهمی در کمک به مغز در تولید سطح کافی مواد شیمیایی مورد نیاز برای مدیریت خلق و خو و سایر عملکردها دارند. بنابراین ویتامین‌های گروه ب در خلق و خو به‌ دلیل نقشی که در متابولیسم بدن دارند بسیار تاثیرگذارند. اگر کسی دارای مقادیر کم ویتامین B و به ویژه B۱۲ باشد، احتمال دارد علائم افسردگی را تجربه کند. به ویژه B۱۲ در کاهش خستگی شناخته شده است.

وی افزود: ویتامین B۳ نیز که در تولید سروتونین نقش دارد بسیار اهمیت دارد. در افراد مبتلا به افسردگی، سطح سروتونین آنها پایین است. توزیع ویتامین B۳ در مواد غذایی زیاد است و عمدتا کمبود آن کمتر پیش می‌آید. مگر کسی مشکلات گوارشی داشته باشد. اما جذب ویتامین B۱ و B۲ از طریق مواد غذایی کمتر است. B۲ بیشتر در شیر و لبنیات یافت می‌شود. اگر به این دست لبنیات حرارت زیاد داده نشود و در معرض نورآفتاب قرار نگیرند، چون نور آفتاب آنها را از بین می‌برد، ممکن است با این شرایط بیشتر جذب بدن شوند. چون ویتامین گروه B نسبتا ناپایدارند و در مراحل پخت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد آنها از بین می‌رود برای همین کمبود آن بیشتر حس می‌شود.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902665

دیگر خبرها

  • ویتامینی که چربی کبدچرب را دفع می‌کند
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی عصبانیت
  • تاثیر عجیب این ویتامین روی خلق و خو
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟