Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@11:28:11 GMT

43 نفر بر اثر طوفان در فیلیپین ناپدید شدند

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۷۷۰۱۴

‍‍‍‍‍‍

شمار تلفات طوفان مانگوت در فیلیپین به بیش از 100 نفر رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

این طوفان شنبه شمال فیلیپین را درنوردید و پس از آن وارد جنوب چین شد. 

 

این طوفان سهمگین با بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب و همراه شدن بادهایی با سرعت بیش از 250 کیلومتر در ساعت، بسیاری از ساختمان ها و مزارع را سر راه خود نابود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این ابرطوفان که به زبان محلی'اُمپنگ' نامیده می شود، جزیره لوزان در مرکز فیلیپین و ایالت کاگایان را دستخوش خسارات گسترده کرده و بر اثر آن در بسیاری مناطق مرکزی، رانش زمین سبب نابودی تعداد زیادی روستا شده که مأموران امداد و نجات سرگرم کمک رسانی به این مناطق هستند.

 

گزارش پلیس و مسؤولان محلی حاکی است؛ تعداد قربانیان با توجه به رانش زمین در حال افزایش است اما آمار آن هنوز کاملاً مشخص نشده است.

 

مانگوت در این مناطق که حدود 5 میلیون نفر در آنها زندگی می کنند، سبب قطع سراسری برق و ارتباطات و شبکه های مخابراتی شده و به همین علت، ارزیابی هزینه ها و تلفات انسانی را مشکل کرده است.

 

فیلیپین که به کشور طوفان ها شهرت دارد، به طور متوسط سالانه شاهد خسارات و تلفات گسترده ناشی از دستکم 20 طوفان مهیب است.

 

پیش تر، کارشناسان اقتصادی آثار مخرب این ابرطوفان را 6.6 درصد تولید ناخالص داخلی فیلیپین معادل 120 میلیارد دلار برآورد کردند.

 

مردم فیلیپین از بروز طوفان ها در کشور خود خاطره ناخوشایندی داشته و بسیار از این پدیده جوی هراس دارند؛ زیرا بسیاری از آنها یک یا چند نفر از اعضای خانواده، اقوام و یا دوستان خود را بر اثر طوفان های مکرر در این کشور از دست داده اند.

 

ابرطوفان سهمگین 'هایان' نیز در سال 2013 با سرعتی بیش از 320 کیلومتر در ساعت تعداد هفت هزار و 500 کشته و مفقود برجای گذاشت. 

 

دانلود

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: امار قربانیان طوفان فیلیپین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۷۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، افشین ایوانی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، گفت: هرچه گندم را در ارقام جدید تولید کنیم و عملکرد آن را بالا ببریم، باز هم ممکن است هنگام برداشت آن توسط کمباین تلفات داشته باشیم و بر افزایش تولید، صرفه جویی در مصرف آب یا افزایش بازدهی گندم مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود، مطرح کرد: در سال ۱۳۹۷ این مؤسسه طرح بزرگی را در ۲۲ استان کشور اجرا کرد تا به میزان تلفات برداشت گندم توسط کمباین‌ها پی ببرد که در نهایت مشخص شد به طور متوسط ۳.۷۵ درصد گندم تلف می‌شود که عدد بزرگی است. این نتایج به وزارت جهاد کشاورزی ارائه و با استقبال خوبی مواجه شد.

معاون بخش تحقیقات ماشین‌های کشاورزی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی عنوان کرد: همواره این بحث مطرح بود که در مواقع خشکسالی که علوفه برای دام وجود ندارد و کشاورزان قصد دارند از کاه به دست آمده پس از برداشت گندم برای تعلیف دام استفاده کنند و کشاورزان نیز اذعان می‌کردند که در کاه بیرون ریخته شده از پشت کمباین گندم وجود دارد.

ایوانی با اشاره به اینکه اما نمی‌توانستیم با روش‌های استاندارد نشان دهیم که کمباین‌ها چقدر گندم را وارد کاه می‌کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه یک روش استاندارد برای اندازه گیری تلفات گندم در کمباین کاه کوه وجود نداشت، این تکلیف به مؤسسه داده شد که بررسی و مشخص کنیم که میزان تلفات گندم در کمباین‌های کاه کوه که ۸۰ درصد کمباین‌های کشور هستند، چقدر است.

وی توضیح داد: در همدان با هزینه‌ای حدود سه میلیارد تومان با کمک وزارت جهاد کشاورزی، دستگاه‌های خصوصی، کمباین سازان و کمباین داران پروژه بزرگی را در کشور راهبری کردیم و متدولوژی جدیدی را در اندازه گیری به دست آوردیم. در این پروژه برای اولین بار در کشور دریافتیم که مقدار زیادی از گندم تولید شده از کمباین خارج می‌شود و به هوا می‌رود.

معاون بخش تحقیقات ماشین‌های کشاورزی مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی خاطرنشان کرد: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی برای جلوگیری از این تلفات وارد عمل شد و پس از مذاکره و تعامل با مجلس شورای اسلامی، با کمباین سازی های کشور تعامل کرد که دیگر این نوع کمباین‌ها را تولید نکنند تا زمانی که مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی آنها را اصلاح کند.

ایوانی گفت: تفاهم نامه‌ای نیز با برخی کمباین سازهای کشور منعقد و مقرر شد نقشه‌هایی به آنها ارائه شود که کمباین‌های کاه کوه را به گونه‌ای بسازند که نه تنها تلفات نداشته باشیم، بلکه به میزان موردنیاز منطقه کل اوراسیا تولید و حتی صادر شود. امید است طی یک دو سال آینده شاهد کمباین‌هایی باشیم که بدون وارد کردن فشار به منابع نهاده‌ها موجب افزایش تولید شوند.

کد خبر 6081020

دیگر خبرها

  • حاج علی اکبری: «وعده صادق» طوفان الاقصی ایرانی بود
  • ۳ زندانی از پای چوبه دار برگشتند
  • هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب ایران در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود/ حتی از طوفان "گونو" هم بیشتر بارید
  • بارش‌های برخی مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بود / حتی از طوفان گونو هم بیشتر بارید
  • مرگ مرموز مسافر پایتخت
  • آیا چهره صورت‌های فلکی تغییر می‌کند؟
  • استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • روسیه: استقرار موشک‌های آمریکا در فیلیپین، تهدیدی برای امنیت جهانی است
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • فیلم | سیل در فرودگاه دبی پرواز ها را لغو کرد